کد خبر : 25961
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

اطرافیان امام حسن خواستار صلح با معاویه شدند/ دیدیم که برجام برد و باخت بود

اطرافیان امام حسن خواستار صلح با معاویه شدند/ دیدیم که برجام برد و باخت بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اطرافیان امام حسن (ع) به بهانه خسته شدن از جنگ خواستار صلح با معاویه شدند، گفت: امام حسن (ع) به ناچار با معاویه صلح کردند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سید کاظم اشکوری در گفتگویی با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) مانند امامان معصوم (ع) دیگر از نظر علم، تقوا، فضایل اخلاقی و شجاعت برترین فرد زمان خود بودند.

وی با بیان اینکه برخی از جریان های سیاسی برای مذاکره با آمریکا در برجام به صلح امام حسن (ع) استناد می کنند، گفت: امام حسن (ع) در برابر پیشنهاد صلح معاویه خیلی صراحت داشتند و با یاران خود صحبت کردند و فرمودند می دانم او با اصل اسلام مخالف است و پیشنهاد ادامه جنگ را دادند چون معاویه دشمن اسلام است و این صلح بهانه است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اطرافیان امام حسن (ع) یک صدا گفتند که ما صلح را می پذیریم از جنگ خسته شدیم و جنگ را ادامه نمی دهیم افزود: آن حضرت دیدند که اگر بخواهند جنگ را ادامه دهد در روایات آمده جنگ داخلی پیش می آید و اگر امام حسن به اندازه نیروهای امام حسین (ع) یار وفادار داشت جنگ را ادامه می داد.

حجت الاسلام اشکوری با تأکید بر اینکه امام حسن (ع) به ناچار با معاویه صلح کردند، تصریح کرد: همان نیروهای جاهل امام حسن (ع)وقتی دیدند معاویه تعهداتش را زیر پا گذاشت به امام گفتند که شما نباید حرف ما را گوش می کردید و به امام توهین و جسارت کردند.

وی با تأکید بر اینکه این مسئله در جنگ صفین هم رخ داد، اضافه کرد: امام علی (ع) هر چه فریاد زدند که معاویه دروغ می گوید همین نیروهای جاهل در مقابل امام علی (ع) ایستادند و در مجموع به ضرر اسلام تمام شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این قضیه در زمان ما در بحث برجام اتفاق افتاد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با صراحت فرمودند که قضیه برجام بهانه است اینها دشمن اصلی اسلام اند و با اصل نظام جمهوری اسلامی و اسلام مخالفند لذا مقام معظم رهبری فرمودند من صلاح نمی دانم زیرا اینها به تعهداتشان عمل نمی کنند.

حجت الاسلام اشکوری گفت: مقام معظم رهبری گفتند من خوش بین نیستم و می دانم بی نتیجه است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در پذیرفتن برجام شروطی گذاشتند گفت: متأسفانه مدیران و مسؤولان ما این شرایط رهبری را زیر پا گذاشتند و پیش بینی مقام معظم رهبری هم درست از آب درآمد اما متأسفانه عده ای مانند زمان امام حسن (ع) و امام علی (ع) می خواهند این شکست را گردن رهبری بیندازند.

اشکوری با اشاره به اینکه طرفداران دولت می گویند خب خود آقا اجازه دادند و با ایشان مشورت کردیم، تصریح کرد: امروز مدیران ما باید از مقام معظم رهبری بابت شکست در برجام عذرخواهی کنند زیرا چهار، پنج سال مردم را سرگردان کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براینکه هنوز هم حاضر نیستند به صراحت این امر را بیان کنند، اضافه کرد: فقر و گرفتاری ما به خاطر این است که این چهار پنج سال مملکت را به امید کدخدای جهان و دشمن رها کردند.

حجت الاسلام اشکوری با بیان اینکه دولت همه وقت خود را پای برجام گذاشت، تصریح کرد: دیدیم که برجام برد و باخت بود و تحریم ها را آمریکایی ها ادامه دادند و باز هم اینها هم همچنان بر طبل برجام می کوبند و می گویند در آینده چنین و چنان خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه قضیه برجام اروپایی هم تکرار آن مسایل است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم فرمودند به اروپایی ها هم اطمینان ندارم اینها اگر ولایت پذیر بودند باید به حرف رهبری عمل می کردند./ 8ی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار