کد خبر : 38133
تاریخ انتشار : شنبه 1 تیر 1398- 42: 15

در دیدار شورای قضایی استان مطرح شد؛

اعتراض امام جمعه رشت به وجود مدیران پروازی در گیلان

اعتراض امام جمعه رشت به وجود مدیران پروازی در گیلان

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از وجود برخی مدیران پروازی در استان گیلان گفت: از مسئولان خواستم که فرمانداران و بخشداران گیلان نباید از مناطق دیگر و پروازی باشند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس کل و اعضای شورای قضایی استان گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: نخستین قاضیان، انبیای الهی بودند و قضاوت در آیین الهی دارای ابعاد مختلفی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به دشواری‌های کار قضاوت گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب رئیس قوه‌قضاییه درخواست کمک از دانشگاهیان و تحصیل‌کرده‌های رشته حقوق و همچنین حوزویان برای کمک به بهبود شرایط قضایی در کشور است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان با بیان اینکه سیاه‌نمایی درباره قوه‌قضائیه از نظر عقلی و شرعی صحیح نیست افزود: اگرچه اشکالاتی در سیستم قوه قضائیه وجود دارد اما نمی‌توان از اقدامات بسیار خوبی که تاکنون شده است چشم‌پوشی کرد.

وی وجود پرونده‌های زیاد در دستگاه قضا را دارای ابعاد مثبت و منفی دانست و خاطرنشان کرد: وجود پرونده‌های زیاد در قوه‌قضائیه حاکی از آن است که مردم به این قوه اعتماد دارند و آن را سیستمی درست برای پناه بردن به آن جهت رفع گرفتاری‌ها و مشکلات خود می‌دانند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر نقش قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرایم بیان کرد: اگرچه پیشگیری از بروز فسادهای فرهنگی در جامعه بر عهده نهادهای فرهنگی کشور است اما این امر به‌عنوان یک تکلیف مضاعف بر عهده دستگاه قضایی کشور نیز گذاشته شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت آگاه شدن مردم از اقدامات و فعالیت‌های قوه‌قضائیه ابراز داشت: اگر مردم از اقدامات انجام شده دستگاه قضایی کشور در حوزه‌های مختلف باخبر شوند به آرامش روانی می‌رسند.

وی با بیان اینکه خودصیانتی در دستگاه قضا بسیار موثر است افزود: نظارت دائم و جدی بر زیر‌مجموعه‌های قوه‌قضائیه تأثیر به‌سزایی در سالم‌ ماندن این نهاد دارد و جای خوشحالی است که این دستگاه رو به رشد و تعالی می‌رود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان با اشاره به بعضی از مدیران پروازی در گیلان افزود: از مسئولان خواستم که فرمانداران و بخشداران گیلان نباید از مناطق دیگر و پروازی باشند.

آیت‌الله فلاحتی با گله‌مندی از اینکه برخی خانواده‌ها در زمینه مسائل اجتماعی و تربیت فرزندان خود کوتاهی می‌کنند خاطرنشان کرد: دستگاه قضا بایستی به بخش فرهنگی جامعه نیز توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی کشور کم است خاطرنشان کرد: قصد داریم فرهنگ‌سازی را از مهدکودک و پیش دبستانی‌ها آغاز کنیم زیرا کودکان در سنین پایین راحت‌تر مسائل را قبول می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بیان کرد: قوه قضائیه یکی از نهادهایی است که می‌تواند به ائمه جمعه کشور کمک کند تا برای حل مشکلات زیربنایی مربوط به مسائل اجتماعی ورود کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: در سال ۹۷، به ۶۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان گیلان رسیدگی شد و این نشان از تلاش مسئولان قضائی استان دارد.

احمد سیاوش‌پور به رسیدگی سالانه ۵۰۰ هزار پرونده در دادگستری گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: از این میان حدود ۱۳۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف بررسی می‌شود.

وی از ورود سالانه ۲۷۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی گیلان خبر داد و تصریح کرد: سالانه حدود ۹ درصد به وررودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی کشور اضافه می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان پیشگیری از وقوع جرایم را نخستین اولویت دستگاه قضا دانست و تأکید کرد اجرای احکام صادرشده برای پرونده‌ها دومین اولویت سیستم قضایی کشور است.

سیاوش‌پور به تشکیل ستاد ساماندهی اقتصاد مقاومتی در دادگستری گیلان اشاره کرد و افزود: طی بخشنامه‌ای اعلام شد اگر کارخانه‌ای با ظرفیت کم نیز فعالیت می‌کند، در راستای اجرای مطالبات دستگاه‌ها تعطیل نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار