کد خبر : 56234
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

امام جمعه رشت:

اعتراض مردم با آگاهی از آسیب‌های بهداشتی پسماند سراوان/ مدیران استان همراهی داشته باشند/ زمان آن رسیده ایران از برجام خارج شود مطالبه گری مردم موجب رشد جامعه می شود

اعتراض مردم با آگاهی از آسیب‌های بهداشتی پسماند سراوان/ مدیران استان همراهی داشته باشند/ زمان آن رسیده ایران از برجام خارج شود مطالبه گری مردم موجب رشد جامعه می شود

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوا و رعایت حدود الهی اظهار کرد: امیدوارم خدای متعال به ما توفیق با تقوا شدن را عنایت فرماید. وی، بعضی از روزهای انقلاب اسلامی را ایام الله عنوان کرد و افزود: ۱۷ شهریور سال ۵۷ تداعی کننده

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوا و رعایت حدود الهی اظهار کرد: امیدوارم خدای متعال به ما توفیق با تقوا شدن را عنایت فرماید.
وی، بعضی از روزهای انقلاب اسلامی را ایام الله عنوان کرد و افزود: ۱۷ شهریور سال ۵۷ تداعی کننده قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود که رژیم پهلوی در این روز مردم را به شهادت رساند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ از زیر ستم ۲۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی رهایی پیدا کردند، تصریح کرد: خدا را شاکریم پس از ۲۵۰۰ سال به رهبری امام خمینی(ره) ملت ایران از زیر چکمه های ظالمان ستم شاهی نجات پیدا کردند و امروز زیر لوای ولی الهی زندگی می کنند.
آیت الله فلاحتی در ادامه بیان کرد: از جوانان گیلانی به ویژه رشتی که عزاداری ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) با رعایت شیوه نامه بهداشتی برگزار کردند، قدردانی می کنم.
وی با اشاره به رحلت آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران در ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸، خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند که آیت الله طالقانی ابوذر زمان بود و رهبر معظم انقلاب درباره ایشان فرمودند که آیت الله طالقانی شخصیتی صادق بود و خوش فکر بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهرود و وضعیت پسماند سراوان رشت اشاره کرد و گفت: آلودگی دو روخانه و پسماند سراوان مردم رشت را آزار می دهد.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: اگر هر فرد رشتی بخواهد به محل دفن پسماند سراوان برود از عمق فاجعه مطلع می شود که شیرابه های آن به رودخانه های رشت سرازیر شده و به تالاب انزلی می ریزد.
وی با تاکید براینکه شیرابه پسماند سراوان که به رودخانه های رشت می ریزد سرطان زا است، خاطرنشان کرد: پنجشنبه هفته گذشته فاز نخست تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان با ظرفیت ۳ لیتر در ثانیه افتتاح شد و این امر خوب است اما کافی نیست و تصفیه شیرابه باید به ۱۲ ثانیه در ثانیه برسد و اگر این اتفاق بیفتد یک معضل بهداشتی در رشت برطرف می شود.
امام جمعه رشت، خواستار همراهی نمایندگان مردم گیلان در مجلس به ویژه نمایندگان رشت، استانداری، شهرداری، شورای شهر و سایر مدیران رشت در حل معضل پسماند سراوان شد و اظهار کرد: اگر مردم از آسیب های بهداشتی پسماند سراوان و رودخانه های رشت آگاهی داشته باشند بیشتر معترض می شوند بنابراین امیدواریم این معضل در آینده نه چندان دور برطرف شود.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: متولیان برای برطرف کردن معضل شهر رشت باید از مراکز دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی و حوزه استفاده کنند و اگر از اندشیمندان استفاده نکنند، مستبد خواهند بود.
وی با بیان اینکه رشت آسیب های بسیاری مانند تیرهای برق و کابل فرسوده دارد، تصریح کرد: تنها برگزاری جلسه ها اثربخش نیست و مدیران برای رفع معضلات رشت باید مجاهدانه و دلسوزانه در عرصه میدانی کار کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به شکست طرح های آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سردمداران آمریکا مظهر و مصداق شیطان هستند و طرح های شیطانی ارائه می کنند ضمن اینکه اروپایی ها با طرح چرند اینستکس از آمریکا پیروی می کنند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، خاطرنشان کرد: برجام فقط در موضوع هسته ای نبود بلکه تا ۷ برجام می خواستند ما را پیش ببرند و درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب موجب خنثی شدن توطئه دشمن شد.
وی به دو هدف اروپایی در تداوم برجام اشاره کرد و یادآور شد: اروپایی ها در حال عملیاتی کردن برجام ۲ برای تحریم تسلیحاتی ایران هستند ضمن اینکه می خواهند برجام ۳ مبنی بر جلوگیری حمایت ایران از ملت های مظلوم منطقه را فعال کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اروپایی ها از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در ۴۰ روز آینده ناراحت هستند، اظهار کرد: دو مرتبه حضور رئیس جمهور فرانسه پس از انفجار بیروت نشان دهنده اهداف شوم آمریکا و اروپا در منطقه است.
آیت الله فلاحتی به فراگیری شعار مرگ بر آمریکا حتی توسط مردم این کشور اشاره کرد و افزود: شعار مرگ بر آمریکا ملت ایران تبدیل به شعار ملت های آمریکا و اروپا شده است.
وی با اشاره به حضور آمریکا از هزاران کیلومتر دورتر در اطراف مرزهای ایران، بیان کرد: در داخل عده ای بزدل نیز به دنبال همراهی با دشمن هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر آگاهی بخشی رسانه ها در رای ممتنع اروپا در شورای امنیت، مکانیزم ماشه و آژانس هسته ای اشاره کرد و گفت: می طلبد مردم نسبت به خواسته شوم دشمنان از مسئولان ما مطالبه گری داشته باشند زیرا مطالبه گری موجب رشد جامعه می شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران از برخی مسئولان مطالبه گر هستند، تصریح کرد: کسانی که ان پی تی را امضا کردند، خیانت می دانیم و تاریخ این خیانت را نخواهد بخشید بنابراین اکنون زمان آن رسیده به غنی سازی ۲۰ درصدی برگردیم.
وی با توصیه بر جمع آوری دوربین های آژانس انرژی هسته ای در مکان های هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: محدود کردن بازرسی های آژانس انرژی هسته ای حائز اهمیت است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اکنون زمان آن رسیده ایران از برجام خارج شود، اظهار کرد: اگر مسئولان این کار را نکنند دولت بعدی این کار را انجام می دهد البته تمام این امور باید زیر نظر مقام معظم رهبری انجام شود زیرا تمام خوبی هایی که تاکنون نصیب ملت ایران شده، با تدبیر رهبر معظم انقلاب بوده است.
آیت الله فلاحتی پیرامون سبک زندگی اسلامی و زندگی در سایه اسلام، بیان کرد: یکی از موضوع ها حیا، شرم و عفت در گفتار است و انسان نسبت به آنچه می گوید باید مواظبت کند.
وی با بیان اینکه زبان مومن پشت عقل او قرار دارد، تصریح کرد: رجال سیاسی باید بسیار مواظب گفتار خود باشند زیرا زبان خشن، تند و بد می تواند ایجاد ویرانه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار