کد خبر : 30327
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

اعزام ۱۹ هزار زائر با ناوگان حمل‌ و نقل عمومی گیلان به کربلا‌ی معلی

اعزام ۱۹ هزار زائر با ناوگان حمل‌ و نقل عمومی گیلان به کربلا‌ی معلی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ ‌۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر اعم از زائران گیلانی و زائران خارجی به‌وسیله ناوگان حمل‌ و نقل عمومی گیلان به کربلا‌ی معلی اعزام شدند.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ بر اساس گزارش‌های رسیده تا روز شنبه 5 آبان تعداد 19 هزار و 360 نفر اعم از زائران گیلانی و زائران خارجی که از مرز آستارا وارد استان گیلان شده‌اند به وسیله ناوگان حمل‌ و نقل عمومی گیلان به کربلا‌ معلی اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد: این اداره کل امسال تمهیدات لازم و برنامه‌های بسیار خوبی برای اعزام زائران اربعین به شهرهای مقدس عراق و کربلای معلی اندیشیده و برای خدمات‌دهی مطلوب به زائران از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود استفاده کرده است.

‌نازک‌کار از اعزام حدود 7 هزار زائر اربعین از مبدأ گیلان با ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و عنوان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده تا این لحظه در حدود 7 هزار و 485 زائر گیلانی اربعین به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان به منطقه مرزی مهران اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای عزیمت زائران گیلانی به مرز مهران 247 سفر انجام شده است تصریح کرد:‌ در مجموع این تعداد سفر 128 سفر به صورت عادی و 119 سفر نیز به صورت دربستی انجام شده است و بیشتر اعزام‌ها نیز از شهرستان‌های رشت،‌ لاهیجان و لنگرود بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در توصیه‌ای به عموم مردم استان اظهار داشت:‌ با توجه به مشغولیت ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری گیلان جهت اعزام و بازگرداندن زوار از تمام مردم استان انتظار داریم حتی‌الامکان سفرهای غیرضروری خود را به پایان ایام اربعین موکول کنند.

نازک‌کار با تأکید بر اینکه بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به امر اعزام زائران نظارت دقیقی دارند بیان کرد:‌ بر اساس برنامه جدید و جهت جلوگیری از اختلال در امر جابه‌جایی زائران اربعین تمامی سفرهای دربستی استان غیر از سفر به شهرهای مرزی در استان ایلام ممنوع است.

وی از راه‌اندازی سامانه راهنمای اربعین توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد و ابراز داشت:‌ این سامانه به نشانی WWW.141.ir/arbaeen فعالیت خود را برای رفاه حال زائران اربعین به صورت سراسری آغاز کرده است و در حوزه‌ها مختلف آماده هرگونه خدمات‌رسانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به امکانات این سامانه نیز اشاره کرد و گفت:‌ اطلاع از وضعیت جوی مرزهای سه‌گانه شلمچه چذابه و مهران، مشاده ترافیک تصاویر، دوربین‌های نظارت تصویری‌، شماره تلفن‌های ضروری ‌و امداد فنی خودروها از جمله اطلاعات کاربردی این سامانه است.

وی معرفی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی به زائران را از دیگر اصلاعات موجود در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خواند و افزود:‌ افراد با مراجعه به این سامانه می‌توانند اطلاعاتی نظیر راهنمای مساجد و نمازخانه‌ها، ‌پمپ بنزین،‌ بیمارستان‌ها و مواردی از این قبیل را کسب کنند.

انتهای پیام/ح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار