کد خبر : 83185
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۲

افتتاح کارخانه جوجه کشی هوشمند تمام ایرانی در گیلان

افتتاح کارخانه جوجه کشی هوشمند تمام ایرانی در گیلان

نخستین کارخانه هوشمند جوجه‌کشی با بکارگیری مهندسی معکوس و ظرفیت تولید ۳۶ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در سال، در آبکنار بندر انزلی به بهره برداری رسید.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، ناصر فخاری امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از کارخانه جوجه کشی هوشمند کاملا ایرانی در بندرانزلی که ظرفیت ۳۶ میلیون قطعه در سال را دارد، اظهار کرد: امروز بهره‌برداری از کارخانه ای را جشن می گیریم که به وسیله فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران به ثمر نشسته است و حق این است که از مدیران و کارشناسان و متخصصانی که زحمت کشیده‌اند و آن را بنیان گذاری کرده اند و امروز به نتیجه رسیده قدردانی کنیم.

 

وی با اشاره تحریم این حوزه و لزوم بومی‌سازی و تولید داخلی، افزود: بخش خصوصی با سرمایه شخصی یک دستگاهی را که ابرقدرت ها تولید می کردند را حمایت کرده و توانستیم در داخل تولید کنیم.

 

فخاری تاکید کرد: ما امروز میراث‌دار زحمات گذشتگان هستیم، راه اندازی این کارخانه محصول کار تیمی بود.

 

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه این سازمان به برکت خون شهدا و فرزندان جهادی کشور در چند حوزه سرآمد است، تاکید کرد: یکی از این حوزه ها ماشین جوجه کشی است که از واردات آن بی‌نیاز شدیم و اگر کسی در این حوزه نیاز به تجهیزات یا ماشین آلات کامل داشته باشد این سازمان می تواند تمام نیازهایش را برآورده کند.

 

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ کشور را بابت واردات مرغ اجدادی تحریم کردند، گفت: سازمان اقتصادی کوثر آن را احیا کرد و امروز بدون نیاز به واردات می تواند مرغ اجداد کل کشور را با جوجه های یک روزه تامین کند و دشمن نمی‌تواند در این حوزه ضربه بزند.

 

فخاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ درصد مرغ اجداد کشور در گیلان تولید می‌شود، تصریح کرد: این یعنی ۱۷ درصد امنیت غذایی کشور در حوزه طیور در استان گیلان است و اگر می خواهیم این مسئله حفظ شود و ادامه داشته باشد باید حمایت شود و زیرساخت‌های مورد نیاز آن را تامین کنیم.

 

محمدصادق واعظی، مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر نیز، اظهار کرد: این هلدینگ متنوع‌ترین هلدینگ در حوزه کشاورزی در کشور بوده که بخش عمده فعالیت آن در حوزه طیور گوشتی و تخمگذار است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد سهم جوجه پدر و مادر گوشتی و ۴۰ درصد جوجه پدر و مادر تخمگذار کشور در اختیار هلدینگ است، افزود: با مجموعه اقداماتی که در سال های گذشته اتفاق افتاده منجر به متنوع‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله دام سبک و سنگین، گلخانه و آبزیان شده و شرکت‌های متعددی را در این راستا ایجاد کردیم.

 

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر تصریح کرد: به دنبال اخذ مجوز دانش بنیان هستیم تا آنچه جوانان این مرز و بوم با زحماتشان به آن رسیدند را بیان کرده و نشان دهیم.

 

واعظی گفت: این نوید را می‌دهم که با تمام توان و تلاش به دنبال تکمیل حوزه‌های دیگر در مجموعه شرکت‌های هلدینگ هستیم و کم و بیش بعضی از این اقدامات اثرات بزرگی در امنیت غذایی کشور خواهد داشت.

 

باید امنیت غذایی را درون‌زا کنیم

 

محمد پورخوش سعادت، فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در ادامه، اظهار کرد: دولت‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به امنیت غذایی تلاش کردند و امروز این جایگاه را مدیون آنها هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم امنیت در حوزه‌های مختلف اعم از نظامی و غذایی را درون‌زا کنیم، افزود: باید بتوانیم زندگی مردم را از درون کشور تامین کنیم که طبیعتا باعث افتخار خواهد بود و مبنای دولت بر بومی‌سازی تکنولوژی‌های خارجی است که می‌توانند داخل کشور مورد استفاده قرار گیرند.

 

پورخوش سعادت با تاکید بر اینکه این عزم دولت فقط مختص به حمایت و توسعه دام و طیور نیست و در حوزه‌های مختلف این عزم وجود دارد، تصریح کرد: همه این‌ها موجبات حسادت کشورهای متخاصم را داشته و جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحریم‌شکنی توانسته به خوبی عمل کند.

 

فرماندار شهرستان بندرانزلی اضافه کرد: باور دشمن این بود که به دلیل تحریم‌ها در اسرع وقت فرو می‌پاشیم که به همت همه دلسوزان این مسئله محقق نشد و به دلیل فشاری که در حال حاضر به بهانه‌های مختلف با تحریم‌ها داریم باید تلاش کنیم مردم احساس آرامش و امنیت کرده و حداقل‌های زندگی شرافتمندانه را فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ فلات ایران به دلیل ثروتی که داشت مورد طمع دشمنان بود، تاکید کرد: در حال حاضر که کشور ما در نقطه استراتژیک دنیا است و همانند طعمه‌ای بود که از دست دشمنان خارج شده، چشم طمع به آن دارند.

 

پورخوش سعادت با تاکید بر اینکه هر چقدر بتوانیم باید تلاش کنیم روی پای خودمان بایستیم، افزود: دشمن باید بداند که جمهوری اسلامی ایران با آن سابقه پر افتخاری که دارد برای زندگی آینده در این دنیای آشوبناک برنامه ریزی کرده و امیدواریم فضا را به گونه‌ای پیش ببریم که بتوانیم امکانات خوبی برای جوانان این سرزمین به خوبی فراهم کرده و عملکرد مثبت داشته باشیم.

 

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه آب و هوا، همت مردم همچنین اقلیم منطقه بهترین مکان ممکن برای حوزه دام و طیور است، تصریح کرد: در حوزه طیور می توانیم به هاب منطقه تبدیل شویم؛ به ویژه اینکه طبق اذعان فعالان این حوزه، در انزلی بهترین عملکرد را در مرغداری‌های استان داریم.

 

وی با تاکید بر استقبال از سرمایه گذارانی که وارد منطقه و انزلی می‌شوند،خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا شهرستان را به جایگاه مناسبی که در حوزه دام و طیور می تواند داشته باشد برسانیم و قطعا همکاری لازم با سرمایه‌گذاران در حوزه های مختلف و این حوزه انجام می شود.

 

به گزارش ایسنا، کارخانه جوجه کشی هوشمند کاملا ایرانی فتح خرمدشت با ظرفیت ۳۶ میلیون قطعه در سال است که مجری این پروژه شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر می باشد و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم کرده و با تولید ۸۰ عدد دستگاه جوجه کشی در سال حدود شش میلیون یورو جلوگیری از خروج ارز دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار