کد خبر : 61921
تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

افتتاح ۳موزه جدید در گیلان تا پایان سال؛ بنای “دانش‌سرای رشت” مرمت می‌شود

افتتاح ۳موزه جدید در گیلان تا پایان سال؛ بنای “دانش‌سرای رشت” مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ۳ موزه صید و صیادی، نهضت جنگل و مردم‌شناسی عشایر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گیلانستان، مسعود حلاج‌پور  اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ موزه تخصصی در استان گیلان وجود داشته و از ابتدای امسال تاکنون ۳ موزه سنجش، موزه رودبار و موزه ماسوله در استان افتتاح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۳ موزه در گیلان در دستور کار بوده که از این تعداد تا ۳ موزه تا اسفندماه امسال افتتاح می‌شود.

حلاج‌پور افزود: افتتاح موزه صید و صیادی شهر پره‌سر با مشارکت شهرداری این شهر، موزه مردم‌شناسی عشایر شهر رضوانشهر و موزه نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک خان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از کارهای اجرایی موزه صید و صیادی و موزه مردم‌شناسی عشایر و ۹۰ درصد از امور اجرایی موزه نهضت جنگل انجام شده و این ۳ موزه تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه برای هر شهر استان گیلان یک برند مشخص شده گفت: موزه‌های تخصصی نقش به سزایی در معرفی این برندها و فرهنگ اصیل و تاریخی هر شهر گیلان دارند.

حلاج‌پور افزود: هدف از ایجاد موزه نهضت جنگل جمع آوری عکس، اسناد، مدارک و اشیاء مربوط به نهضت جنگل، مشروطیت، میرزاکوچک خان و همراهانش است که نقش مهمی را در تاریخ و هویت گیلان ایفا کردند.

وی درباره ترمیم ساختمان دانشسرای ملی شهر رشت گفت: خوشبختانه خیری حاضر شده که هزینه مرمت سقف این ساختمان را پرداخت کرده و بعداً این مبلغ را دریافت کند که بدین ترتیب مرمت سقف این ساختمان با مشارکت شهرداری رشت به‌زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار