کد خبر : 37573
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

نماینده مردم رشت در مجلس:

افراطی‌گری و سهم خواهی از آموزش‌وپرورش مانع انتخاب وزیر

افراطی‌گری و سهم خواهی از آموزش‌وپرورش مانع انتخاب وزیر

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یکی از موانع انتخاب وزیر را افراطی‌گری و سهم خواهی از آموزش‌وپرورش دانست.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد امروز با اشاره به استعفای وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: استعفای وزیر آموزش‌وپرورش به دلیل شرکت در انتخابات نبوده، بلکه فشارهای جانبی در بخش اقتصادی و بخش سیاسی در حوزه انتصاب نیروهای افراطی در داخل آموزش‌وپرورش منتج به استعفای وزیر آموزش‌وپرورش شده است.

وی با اشاره به سخن ربیعی مبنی بر اینکه در انتخاب وزیر آموزش‌وپرورش از کانون‌های صنفی مشورت خواهند گرفت گفت: این سخن آقای ربیعی نشان‌دهنده این است که دولت به سمت افراطی‌گری در آموزش‌وپرورش گام برداشته و این سم برای وزارت آموزش‌وپرورش خواهد بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی و افراد فرادولتی در انتخاب وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: باید دستگاه‌های نظارتی و فرادولتی کمک کنند تا دولت وارد یک‌فاز تند در آموزش‌وپرورش نشود چراکه در حال حاضر این وزارتخانه متحمل خسارت‌های زیادی بوده و مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده است.

کوچکی‌نژاد با اذعان به وجود نیروهای فراوان با توانایی مدیریتی برای کرسی وزارت بیان کرد: دولت باید سعه‌صدر خود را بیشتر کرده و از طرفی صرفاً نگاه آموزشی و پرورشی به آموزش‌وپرورش داشته باشد بنابراین، اگر نگاه دولت به آموزش‌وپرورش تغییر کند، نیروهای توانمند می‌توانند عهده‌دار این مسؤولیت شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای بی‌هنگام وزیر آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به مشکلات آموزش‌وپرورش این استعفا نیز ضربه دیگری به این وزارتخانه وارد کرده چراکه این استعفا زمانی اتفاق افتاد که قرار بود آموزش‌وپرورش امکانات، نیروی انسانی و فضای فیزیکی سال تحصیلی پیش رو را ساماندهی کند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت قرار بود روز گذشته سرپرست آموزش‌وپرورش را معرفی کند افزود: به دلیل افراطی‌گری‌ها  و سهم خواهی‌ها از این وزارتخانه، به دولت اجازه ندادند که جمع‌بندی بر سر انتخاب وزیر را به نتیجه برساند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر انتخاب رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش‌وپرورش به سمت وزارت بیان کرد: شاید دولت تمایل انتخاب آقای زینی‌وند را داشت اما با ورود برخی جریانات تند سیاسی، انتخاب ایشان فعلاً منتفی شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت کاغذ و به‌تبع آن افزایش قیمت کتاب‌های درسی اذعان کرد: بر اساس قانون در مناطق محروم، کتاب‌ها باید به‌صورت رایگان به دانش‌آموزان توزیع شود، کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند هزینه کتاب افراد تحت پوشش خود را پرداخت کرده تا افراد تحت پوشش آن‌ها بیش از این دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار