کد خبر : 25348
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397- 28: 20

افزایش دانش همواره از اهداف انسان‌های سعادتمند است

افزایش دانش همواره از اهداف انسان‌های سعادتمند است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه با استفاده از دانش‌افزایی به‌درستی می‌توان مسیر سعادت دنیوی را برای خود ترسیم کرد گفت: صلاح بشر در جامعه کنونی در گروه دانش‌افزایی است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران و بسیجیان فرهنگی در سالن همایش‌های دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار داشت: حرکت به سوی دانش، پژوهش و معرفت، همواره از سوی پیامبران الهی به مردم سفارش شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان جایگاه علم و دانش را در مکتب تشیع جایگاهی بلندمرتبه عنوان کرد و با بیان اینکه نبوت رسول اکرم(ص) با علم و دانش آغاز شده و گسترش یافته است افزود: توجه به علم و دانش همواره از سوی تمامی امامان معصوم به امت اسلامی سفارش شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نخستین آیه‌ نازل شده به پیامبر اکرم(ص) در خصوص علم و دانش بوده است خاطرنشان کرد:  سفارشات و توجه ائمه اطهار به علم و دانش بیانگر اهمیت ویژه دین اسلام به علم‌افزایی است که همواره باید مورد توجه واقع شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دو دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع)  همواره از دانشگاه‌های معروف و به‌نام تاریخ اسلام هستند خاطرنشان کرد: این دو دانشگاه مطرح جهان اسلام نزدیک به ۴ هزار دانش‌پژوه را تربیت کرده و به جامعه جهانی معرفی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دانش در دنیای امروز به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت و توسعه در حوز‌ه‌های مختلف تبدیل شده است تصریح کرد: علم و دانش به‌درستی می‌تواند عاملی برای به سعادت رساندن انسان در دنیا و آخرت باشد و صلاح بشریت در جهان امروز در گرو دانش‌افزایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه افزایش دانش همواره از اهداف انسان‌های سعادتمند و هدفمند است تصریح کرد:  امامان و معصومان همواره اصحاب خود را به دانش‌افزایی سفارش می‌کردند و دانش‌افزایی را عاملی برای سعادت افراد می‌دانستند.

امام جمعه رشت دانش را ابزاری گران‌بهاء در دنیای کنونی عنوان کرد و با بیان اینکه استفاده از دانش برای رسیدن به مادیات اقدامی نادرست است خاطرنشان کرد: با استفاده از دانش‌افزایی به‌درستی می‌توان مسیر سعادت دنیوی و اخروی را برای خود ترسیم کرد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه امروز بشریت به‌درستی از دانش در راستای سعادتمندی استفاده نمی‌کند و دانش را به لجن‌زاری عمیق تبدیل کرده است افزود: در دنیای کنونی دانش تحت کنترل سلطه‌گران است که به واسطه آن قصد رسیدن به مقاصد شوم خود را دارند.

وی با بیان اینکه سلطه‌گران، دانش را به ابزاری برای نابودی انسان بدل کرده‌ و تلاش دارند به‌وسیله دانش به مقاصد شوم خود در تمامی دنیا دست‌ یابند گفت: دانش عاملی برای سعادت است و سلطه‌گران برای رسیدن به اهداف شیطانی خود تاریخ بشر را به‌واسطه دانش دستخوش تحولاتی نامعلوم کردند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار