کد خبر : 39381
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1398- 53: 16

فرماندار رشت:

افزایش درآمد روستاییان در گیلان با تنوع کشت تامین می‌شود

افزایش درآمد روستاییان در گیلان با تنوع کشت تامین می‌شود

فرماندار شهرستان رشت گفت: ایجاد تنوع در کاشت محصولات کشاورزی منجر به افزایش درآمد روستاییان و کاهش مهاجرت جوانان روستایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان میرشمس مومنی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت اظهار داشت: نقش آموزش در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بسیار مهم است و از آنجایی که در کشور ما رونق اقتصادی در اولویت قرار دارد لذا باید به بحث آموزش اهمیت ویژه‌ای اختصاص یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: بایستی با استفاده از خرد جمعی، نیازسنجی و امکان سنجی، آموزش و استفاده از تجهیزات باعث توسعه اقتصادی در سطح شهرستان رشت شویم و از ظرفیت شورای مهارتی نهایت استفاده را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی بایستی منجر به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم شود بیان کرد: اگر آموزش‌ها منجر به ایجاد اشتغال نشود به اهداف مهارت‌آموزی دست پیدا نمی‌کنیم همچنین استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی نیز بسیار اهمیت دارد.

مومنی‌زاده نرخ بیکاری در شهرستان رشت را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: تقریبا تمام خانواده‌ها در شهرستان رشت جوان جویای کار دارند و از آنجایی که در سال رونق تولید هستیم بایستی به مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال از طریق آن اهمیت دهیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: کشاورزان گیلانی عمدتاً تک‌ محصولی و تک‌ درآمدی هستند لذا بایستی تلاش کنیم که با ایجاد تنوع در کاشت محصولات درآمد آنها را افزایش دهیم و کاری کنیم که جوانان روستایی مهاجرت نکنند و در روستاها بمانند.

وی با تأکید بر کنار گذاشتن فرهنگ غلط مبنی بر حل مشکلات شهرستان و روستاها از تهران و توسط مسئولان ملی گفت: اینکه نقش مدیران محلی در روستاها و بخش‌ها را نادیده بگیریم تفکر غلطی است زیرا مسئولان محلی مجری سیاست‌ها هستند و اگر قوانین را با جدیت در گیلان اجرا کنیم به اهداف خود دست پیدا می‌کنیم.

مومنی‌زاده تصریح کرد: ما نتوانستیم از ظرفیت تسهیلات اشتغال روستایی که دولت در اختیار ما گذاشته بود استفاده کنیم و در نتیجه در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان و حمایت از تولیدکنندگان به خوبی عمل نکردیم.

وی با اشاره به لزوم سرکشی به واحدهای تولیدی در شهرستان رشت و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران عنوان کرد: این کار مستلزم آن است که مسئولان اجرایی اشراف و آگاهی از مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشند و بایستی با بازدید از واحدها و همنشینی با سرمایه‌گذاران به این هدف دست یابند.

به گزارش تسنیم، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان فرمانداری شهرستان رشت با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان مبنی بر راه‌اندازی خانه‌های کارآفرینی با هدف توسعه منابع درآمد روستاییان و توانمندسازی و ایجاد مهارت در بخش تولید و فروش امضا شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار