کد خبر : 88449
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401- 58: 17

عضو شورای اسلامی شهر رشت:

افزایش ۱۲۰ درصدی بودجه فرهنگی شورای ششم

افزایش ۱۲۰ درصدی بودجه فرهنگی شورای ششم

عضو شورای شهر رشت با اشاره به افزایش ۱۲۰ درصدی بودجه فرهنگی شورای ششم، گفت: گیلان مهد تئاتر خیابانی است.

به گزارش گیلانستان، سید شمس شفیعی ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی «گیلدخت» در رشت، اظهار کرد: خداوند خلقت بر مبنای هنر، زیبایی و موسیقی بنیان نهاده است.

 

وی با اشاره به وجود آثار موسیقایی الهی، افزود: خداوند متعال قبل از نزول قرآن و کتاب آسمانی، آدم را با پژواک متوجه بزرگی و عظمت خود کرد.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت، خلاقیت را از صفات بارز خداوند متعال برشمرد و بیان کرد: شناسایی استعدادهای نهفته که در ذات انسان پدیدار شده بسیار اهمیت دارد.

 

شفیعی با بیان اینکه آثار مکتوب سهم ۲۰ درصدی در اثرگذاری دارد، گفت: یک سخنرانی جذاب ممکن از ۴۰ درصد اثرگذاری داشته باشد اما اگر همین موضوع در قالب هنر و تئاتر به نمایش در بیاید ۸۰ درصد در مخاطب اثر می‌گذارد.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای ششم با بیان اینکه گیلان مهد تئاتر خیابانی است، افزود: ظرفیت‌های ارزشمندی در هنرهای نمایشی و تئاتر خیابانی گیلان وجود دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه گیلان صاحب پیشینه فرهنگی و تاریخی ارزشمند است، گفت: گیلانی‌ها در فرهنگ دوستی، هنرپروری و هنر محوری شهره هستند.

 

شفیعی با اشاره به رویکرد فرهنگی شورای ششم رشت، بیان کرد: تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری شورای ششم افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار