کد خبر : 71138
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

مدیرکل شیلات گیلان:

افزایش ۴۷ درصدی صید ماهی کلیکا در گیلان

افزایش ۴۷ درصدی صید ماهی کلیکا در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به رشد ۴۷ درصدی صید ماهی کلیکا در گیلان گفت: صید ماهی کلیکا در گیلان بسیار بی‌سابقه بوده است به‌طوری‌که از ابتدای سال تاکنون چهار هزار ۲۸۷ تن کیلکا از دریای خزر به ارزش ریالی ۲۴۱ میلیارد ریال صیدشده است.

به گزارش گیلانستان، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی کلیکا در گیلان از اهمیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از شغل‌های اساسی مردم گیلان صیادی بوده و هرساله صیادان گیلانی از اوایل فروردین الی ۲۰ مهر به صید ماهی می‌پردازند.

وی با اشاره به رشد ۴۷ درصدی صید ماهی کلیکا در گیلان گفت: صید ماهی کلیکا در گیلان بسیار بی‌سابقه بوده است به‌طوری‌که از ابتدای سال تاکنون چهار هزار  ۲۸۷ تن کیلکا از دریای خزر به ارزش ریالی ۲۴۱ میلیارد ریال صیدشده است.

مدیرکل شیلات گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از صید ماهی کیلکا به‌منظور استفاده از مصارف آبزی‌پروری و انسانی بیان کرد: ۲۳۷ تن کیلکا نیز برای مصرف انسانی به بازار عرضه‌شده و مابقی برای استفاده در حوزه دام، طیور و آبزی‌پروری  پودر ماهی تولید می‌شود.

مدبری با بیان اینکه ۹۵ درصد از گونه‌های صیدشده از نوع کیلکای معمولی بوده و پنج درصد از نوع آنچوی و چشم درشت است، تصریح کرد: گیلان ۲۱۴ صیاد کیلکا در سواحل جنوبی استان از غرب بندرانزلی تا بندر کیاشهر و ۳۰ فروند لنج کیلکا گیر دارد.

تاکنون سه گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکای معمولی در دریای خزر گزارش‌شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار