کد خبر : 3747
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

اقامت بیش از 400 گردشگر خارجی در گیلان/ ورود بیش از 600 هزار خودروی مسافر

اقامت بیش از 400 گردشگر خارجی در گیلان/ ورود بیش از 600 هزار خودروی مسافر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از اقامت 401 گردشگر خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش درگیلان، رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای اقامتی استان با اشاره به رشد 3.25 درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان اظهار کرد: از 27 اسفند 94 تا پایان هفتم فروردین 95 تعداد 3 میلیون و 642 هزار و 85 نفر شب در واحدهای اقامتی استان اسکان یافتند.

وی استقبال گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و ‌فرهنگی گیلان را خوب توصیف کرد و گفت: تاکنون تعداد 202 هزار و 743 نفر از موزه‌های گیلان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از اقامت 401 مسافر خارجی در مدت مذکور در این استان خبر داد و افزود: تاکنون بالغ بر 625 هزار خودرو وارد گیلان شده است.

وی شهرک تاریخی ماسوله را مورد بازدید بیش از 89 هزار و 710 نفر عنوان کرد و یادآور شد: بنای تاریخی قلعه‌رودخان با 169 هزار و 891 نفر بازدید رتبه نخست بازدیدها را از آن خود کرده است.

علیزاده با بیان اینکه از موزه میراث روستایی گیلان 17 هزار و 406 نفر بازدید کردند، خاطرنشان کرد: موزه نظامی انزلی نیز با 6 هزار و 432 نفر رتبه سوم بازدیدها را پس از ماسوله به خود اختصاص داده است.

وی بازرسی از اماکن پذیرایی و اقامتی و خدمات گردشگری گیلان را جزو برنامه‌های مهم در نوروز جاری عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون یک‌هزار و 109 مورد بازدید از اماکن پذیرایی و اقامتی و خدمات گردشگری استان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با هر گونه تخلف در زمینه‌های مذکور برخورد می‌شود، متذکر شد: تاکنون 60 مورد تذکر و هفت مورد اخطار کتبی به مراکز مذکور داده شده است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار