کد خبر : 12691
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰:۱۴

اقتصاد کشور دارای “رکود” همراه با “تورم” است/ در خیلی از مسائل منتقد روحانی هستم

اقتصاد کشور دارای “رکود” همراه با “تورم” است/ در خیلی از مسائل منتقد روحانی هستم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه ‌از منتقدین روحانی هستم، گفت:‌ در خیلی از مسائل منتقد روحانی هستم.‌

به گزارش گیلانستان، حسین مرعشی ‌‌در مراسم افتتاح کمیته فرهنگیان ستاد حسن روحانی در رشت با بیان اینکه رای مردم در جمهوری اسلامی حائز اهمیت است، اظهار داشت: ‌به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران رای مردم زینت نیست بلکه تاثیرگذار است.

مرعشی تصریح کرد: در سال 80، ده نفر در مقابل خاتمی کاندیدا شدند که نهایتاً رای مردم پیروز شد ولی در سال 84 دو جریان سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان کشور دست به اشتباه تاریخی زدند که منجر به چالش و هزینه‌های بسیار سنگینی برای کشور شد.

وی اذعان داشت: در سال 92 اصلاح‌طالبان به رسالت تاریخی خود توجه کردند و با انسجام بیشتری وارد صحنه انتخابات شدند؛ عارف به نفع اصلاح‌طلبان انصراف داد و هاشمی‌رفسنجانی از رد‌صلاحیت خود نرنجید و مانع خروج کشور از مسیر عقلانیت و خرد شدیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه مردم از انتخاب خود در سال 92 راضی هستند گفت: در سال 92 در شرایطی روحانی را انتخاب کردیم که مهم‌ترین پرونده سیاسی بین‌المللی کشور از بعد از انقلاب تاکنون در شرایط بحرانی قرار گرفته بود.

مرعشی تصریح کرد: 5 قطعنامه علیه ایران در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل در شورای امنیت با موضوعیت ایران به‌عنوان مخل امنیت جهانی صادر شده بود و در حدی این موضوع جدی بود که حتی کشورهای دوست و متحد ما چین و روسیه آن را وتو نکردند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره سایر مشکلات کشور که توسط روحانی حل شد گفت: کشور با کاهش تولید یک و نیم میلیون بشکه نفت و تحریم آن مواجه بود و از طرفی اقتصاد داخلی دارای 44 درصد تورم و منهای 6.8 کاهش رشد اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه روحانی کشور را در طول 2 سال از اتهام هسته‌ای نجات داد افزود: ژاپن برای رفع پرونده اتمی خود 25 سال با آژانس انرژی اتمی همکاری کرد و در کشورش را بر روی بازرسان باز گذاشت ولی دولت روحانی در طول 2 سال کشور را از این اتهام خارج کرد.

مرعشی در مقایسه عملکرد روحانی در انرژی هسته‌ای با ملی شدن نفت توسط مصدق گفت: کاری که روحانی در انرژی هسته‌ای و برجام کرد از کار دکتر مصدق و ملی شدن صنعت نفت به عقیده من بالاتر بود زیرا در ملی شدن نفت، ما نفت خود را به‌دست آوردیم و در برجام، امنیت کشور را به‌دست آوردیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: در جریان ملی شدن صنعت نفت مردم در حمایت از مصدق به خیابان‌ها ریختند و مصدق دوباره نخست وزیر شد اما در 28 مرداد، مردم در خانه ماندند و اردشیر روحانی با عده‌ای لمپن مصدق را برکنار کرد و تا پایان عمرش در حصر ماند.

وی با بیان اینکه با رای به روحانی باید از وی قدردانی کنیم اظهار داشت: بعد از حادثه لانه جاسوسی، ایران تحریم هوایی شده بود  اما امروز قرارداد چند صد هواپیمای پیشرفته را بسته‌ایم و عده‌ای به‌دنبال بهانه‌های بنی‌اسرائیلی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از دیگر دلایل رای به روحانی بیان داشت: روحانی سال 96 به نسبت روحانی سال 92 از اطلاعات بیشتری برخوردار است و خرد ملی، عقل، منطق و منافع  ایجاب می‌کند که روحانی به کار خود ادامه دهد.

وی اقتصاد کشور را رکود همراه با تورم بیان کرد و گفت: اگر کشوری دچار تورم لجام گیسخته و سنگین باشد باید سیاست‌های انقباضی را در پیش بگیرد و اگر دچار رکود باشد باید بر اساس سیاست‌های انبساطی پول تزریق کند ولی رکود تورمی سنگین کار را بسیار سخت می‌کند و انتخاب مسیر سخت‌تر است.

مرعشی تصریح کرد: دولت با مشورت و اتخاذ سیاست‌های مناسب توانست در دور اول خدمت خود تورم را به زیر 8 درصد کاهش دهد و در دور دوم دولت خود برنامه‌های اقتصادی سنگینی برای بانک‌ها و پایین آوردن بهره در برنامه اقتصادی خود دارد.

وی کوچکترین اشتباه از طریق رئیس جمهوری غیر از روحانی را در ارتباط با برجام بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: کوچک‌ترین خطایی در این زمینه ممکن است کشور را دچار چالش کند و جریانات تندرو در آمریکا بخواهند اقدامی علیه برجام انجام دهند هرچند برجام مستحکم است و کسی نمی‌تواند آن را به‌هم بزند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری اذعان داشت: با تمام  احترامی که برای کاندیداها قائل هستم توصیه می‌کنم خودشان هم به روحانی رای دهند و بگذارند روحانی گام‌های بعدی خود را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: امروز باید ملی فکر کرد و کاندیداهای دیگر تنها نظرات و انتقاد خود را بیان کنند و به روحانی رای دهند و چهارسال دیگر وارد صحنه شوند تا شاهد فصل جدیدی از خدمتگزاری وی باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه خود از منتقدین روحانی است اظهار داشت: بنده در خیلی از مسائل منتقد روحانی هستم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار