کد خبر : 23768
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396- 37: 11

اقدامات خلاف قانون امام جمعه رشت و یکی از نزدیکان در حبسش مایه تاسف است/ هدایت ایشان را از خداوند مسئلت دارم

اقدامات خلاف قانون امام جمعه رشت و یکی از نزدیکان در حبسش مایه تاسف است/ هدایت ایشان را از خداوند مسئلت دارم

مدیر دبیرستان تربیت قرآنی مفتاح رشت گفت: واقعا تاسف دارد که آقای قربانی کار خلاف قانون، عرف و شرع را به همراه یکی از نزدیکانش که اکنون در حبس به سر می برد، انجام می دهد و آن را به مقام معظم رهبری نسبت می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سجاد خداپرست در گفتگو با گیلانستان به فیلم سخنان اخیر آیت الله قربانی پیرامون مجتمع آدینه واکنش نشان داد و اظهار کرد: مایه تاسف است که ایشان از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان ماهانه صحبت میکند ولی از دریافتی ها حرفی نمی زند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک مهر رشت با اشاره به روند ساخت مجتمع آدینه خاطرنشان کرد: واقعا تاسف دارد که آقای قربانی کار خلاف قانون، عرف و شرع را به همراه یکی از نزدیکانش که اکنون در حبس به سر می برد، انجام می دهد و آن را به مقام معظم رهبری نسبت می دهد.

وی در ادامه ابراز نمود: هدایت ایشان و هدایت همه کسانی که خلاف خود را به گردن دیگری می اندازند، از خداوند منان مسئلت دارم.

حجت الاسلام خداپرست همچنین به نصب بنری از فتوای آیت الله قربانی بر درب حرم امام زاده هاشم(ع) مبنی بر کامل بودن نماز رشتی ها در آن مکان اشاره کرد و گفت: طبق حکم شرعی باید فاصله دو شهر (منطقه) را از آخرین خانه این شهر تا آخرین خانه آن دیگری محاسبه کرد و اگر فاصله رفت و برگشت بیشتر از هشت فرسخ شرعی (۴۵ کیلومتر) باشد نماز شکسته خواهد بود (وظیفه مجتهد بیان حکم کلی است نه بیان تک تک مصادیق البته اگر مجتهدی در کار باشد).

استاد عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان اذعان داشت: اما ظاهرا به یکی دیگر از نشانه های آخرالزمان هم رسیدیم و آن اینکه برخی از جایگاه و موقعیت خود سوء استفاده کرده و حتی کیلومتر های بین شهرها را دست کاری میکنند. برخی آنقدر بیکارند که به جای اینکه به وظایف خود برسند کیلومتر شمار بر میدارند و در شهر ها و بیابان ها به راه می افتند تا مردم را از سردرگمی در بیاورند.

مدیر دبیرستان تربیت قرآنی مفتاح رشت تصریح کرد: تشخیص اینکه نماز رشتی ها در امام زاده هاشم کامل است یا شکسته هیچ ربطی به کسی ندارد خود مکلف باید خودش تشخیص دهد که آیا هشت فرسخ شرعی طی شده یا نه. که اطلاعات راهداری بیش از هشت فرسخ را نشان میدهد پس نماز شکسته خواهد بود.

وی در پایان افزود: ای کاش به جای اعلام هایی که حتی آن ها هم غلط هستند کاری برای رهایی از فسادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و ….میکردید و رهایی و جدایی از آنها را اعلام می نمودید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضایی چهارشنبه , ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

امیدواریم این حجم از نارضایتی ها از عملکرد ائمه جمعه به گوش مسئولین ذی ربط برسد و اقدام مقتضی را به عمل آورند. مطمئن باشند که مردم نیز از تصمیمان آنها حمایت کامل به عمل خواهند آورد.

رفتن به نوار ابزار