کد خبر : 24857
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

التهابات ارزی ۴۰ درصد ارزش پول ملی کشور را کاهش داد

التهابات ارزی ۴۰ درصد ارزش پول ملی کشور را کاهش داد

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه نوسانات ارزی نه‌تنها به بخش ساخت و ساز بلکه به همه حوزه‌ها آسیب وارد کرده است گفت:‌ التهابات ارزی ۴۰ درصد ارزش پول ملی کشور را کاهش داد.

به گزارش گیلانستان، حسن خسته‌بند در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ نوسانات شدید بازار ارز که اخیراً در کشور اتفاق افتاد نه‌تنها به حوزه‌هایی نظیر مسکن و سایر بخش‌های دیگر آسیب زد و خسارات فراوانی به ‌آن‌ها وارد کرد بلکه باعث کاهش 40 درصدی ارزش پول ملی کشور شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد:‌ اتفاقاتی که در بازار ارز به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی امسال به‌وقوع پیوست حاصل و دسترنج دست‌های پنهان داخلی و خارجی بود که با چاشنی بی‌تدبیری و عملکرد بسیار ضعیف مسئولان همراه شد و اثرات منفی آن به تمام بخش‌های کشور سرایت کرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر همکاری قوای سه گانه افزود:‌ امیدوار هستیم انسجام و تعامل سازنده‌ای که هم‌اکنون در بین مسئولان قوای مقننه،‌ مجریه و قضائیه برای حل مشکلات ارزی کشور شکل گرفته است به کنترل اوضاع و بازگرداندن شرایط به قبل از زمان بحرانی بینجامد.

خسته‌بند با بیان اینکه قیمت ارز تأثیرات مخربی در بازار مسکن به‌وجود آورده است تصریح کرد:‌ قیمت‌هایی که در بازار مسکن مطرح می‌شود کاذب است و هیچ خریداری نیز متقاضی ساختمان‌های مسکونی ساخته شده نیست زیرا در حال حاضر نقدینگی لازم و کافی در بین مردم وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به زمزمه افزایش سقف وام مسکن عنوان کرد:‌ افزایش تسهیلات به میزان 200 میلیون تومان از جمله راهکارهای امسال دولت در جهت ایجاد تحول مثبت و رونق‌بخشی به بازار مسکن است که در صورت اجرا می‌تواند تحول خوبی در این بخش به‌وجود آورد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس نیاز سالانه کشور در بخش مسکن را برشمرد و افزود:‌ برای پاسخگویی به نیاز داخلی سالانه بیش از یک میلیون مسکن باید در کشور ساخته شود که با شرایط کنونی و رکودی که بر بازار ساخت و ساز حاکم است این امر به‌خوبی محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بین قدرت خرید مردم و قیمت آپارتمان‌های فاقد سکنه تفاوت بسیاری است بیان داشت:‌ اغلب این ساختمان‌ها با زیربنای بسیار زیاد به‌ویژه در کلانشهرها و در مناطق بالای شهر قرار گرفته‌اند که قیمت آن‌ها به‌هیچ عنوان مطابق با سطح درآمد مردم به‌ویژه زوج‌های جوان نیست.

خسته‌بند حوزه ساخت و ساز و مسکن را یکی از بخش‌های بسیار مستعد در ایجاد فرصت‌های شغلی خواند و گفت:‌ دولت باید با ارائه راهکارهای جدید و مشوق‌های لازم مسیر سرمایه‌های سرگردان مردم را از حوزه‌هایی نظیر بازار سکه و طلا و ارز به‌سمت ساخت و ساز و بازار مسکن سوق دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید از این فرصت طلایی پیش‌آمده نهایت بهره را ببرد ابراز داشت:‌ حمایت از بازار مسکن و فعالیت‌های ساخت و ساز توسط دولت نه‌تنها این حوزه را از رکود فعلی نجات می‌دهد بلکه می‌تواند در حل مشکل اشتغال بسیار مفید و موثر واقع شود.

انتهای پیام/‌ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار