کد خبر : 46028
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398- 35: 17

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

امید کارخانه‌های سلولزی گیلان به آینده‌نگری در تأمین چوب است

امید کارخانه‌های سلولزی گیلان به آینده‌نگری در تأمین چوب است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان می‌گوید امید و ادامه فعالیت با تمام ظرفیت کارخانه‌های صنایع سلولزی گیلان، به آینده‌نگری مسؤولین مرتبط گیلان در تأمین چوب موردنیاز برای تأمین مواد اولیه آن‌ها وابسته است.

فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه کمیته تخصصی ستاد زراعت صنعتی چوب استان، پویایی اقتصاد را یکی از ابزارهای مقابله با دشمن دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم روحیه مقاومت و امید را در اقشار مختلف جامعه تقویت و حفظ کنیم قطعاً نسبت به بهبود مستمر اقتصادی کشور باید عزم جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیگیری دقیق دغدغه‌های به‌حق سرمایه‌گذاران صنعتی که در این شرایط سخت در اقتصاد و اشتغال استان نقش‌آفرینی کرده‌اند فقط به عهده سازمان صمت نیست، گفت: با اتخاذ یک سیاست واحد و برنامه محور برای همیاری و توجه ویژه، همه ملزم به دفاع از اقتصاد و اشتغال در چارچوب قانون هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، امید و ادامه فعالیت با تمام ظرفیت کارخانه‌های صنایع سلولزی گیلان را به آینده‌نگری مسؤولین مرتبط گیلان در تأمین چوب موردنیاز برای تأمین مواد اولیه آن‌ها وابسته دانست و تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های متولی بدون هرگونه فرصت سوزی، اراضی و عرصه‌های قابل‌واگذاری و بلااستفاده را برای کشت و زراعت صنعتی چوب در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا چرخ کارخانه‌های صنعتی سلولزی استان متوقف نشود.

دلق‌پوش با اشاره به تأمین بخش اندکی از مواد اولیه کارخانه‌های را از طریق واردات افزود: هم‌اکنون بیش از سه و نیم میلیون مترمکعب در سال نیاز به تأمین چوب جهت تولید انواع اوراق فشرده چوبی نظیر نئوپان،MDF و HDF و صنایع پالت سازی در کارخانه‌های گیلان وجود دارد و این در حالی است که سالانه حداکثر ۹۵۰ هزار مترمکعب چوب خام در استان تولید می‌شود.

به گفته وی، رسالت این کمیته، تعیین چارچوب به‌منظور مشارکت همه‌جانبه واحدهای بزرگ صنعتی و تشکل‌های ذی‌ربط در جهت توسعه فراگیر زراعت چوب و ایجاد صندوق حمایت و خرید تضمینی از سوی آن‌ها باهدف اطمینان، ترغیب و تضمین به زارعان برای فروش محصول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، تشکیل انجمن صنعت سلولزی را برای انسجام و فعالیت‌های هماهنگ در این صنعت ضروری دانست و گفت: این سازمان، اقدامات لازم مبنی بر ایجاد انجمنی متشکل از صاحبان صنایع تولیدکننده اوراق فشرده چوبی استان را انجام می‌دهد تا در گام اول در قالب این تشکل، انعقاد قرارداد با زارعین صورت گیرد.

دلق‌پوش با اشاره به تعداد کارخانه‌های موجود در استان گیلان بیان کرد: هم‌اکنون در استان گیلان هشت کارخانه در زمینه تولید انواع اوراق فشرده چوبی نظیر نئوپان،MDF و HDF وهایگلاس، بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی نیز در تولید انواع پالت‌های چوبی و همچنین هشت کارخانه در زمینه تولید انواع کارتن، کاغذ کرافت و مقوای لاینر در حال فعالیت هستند که گیلان را به قطب اول صنعت سلولزی در کشور تبدیل کرده است.

چگونگی اجرای زراعت چوب و تعیین سازوکار خرید، پشتیبانی و بیمه محصولات تولیدی و به‌طورکلی مشارکت جدی از سوی صاحبان صنایع، مسئولیت‌پذیری و ایفای تکالیف قانونی دستگاه‌های متولی ذی‌ربط (منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و غیره) و بهره‌مندی از توانایی و ظرفیت‌های موجود بسیج مهندسین سپاه استان از اهم مسائلی بود که در این کمیته موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار