کد خبر : 40297
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

در خطبه های نماز جمعه رشت؛

انتقاد امام جمعه رشت از وضعیت بدحجابی در پیاده راه شهرداری/ بنده شرمنده خانواده شهدا هستم/ آیا بانوان محجبه و چادری باید رنج ببرند؟!

انتقاد امام جمعه رشت از وضعیت بدحجابی در پیاده راه شهرداری/ بنده شرمنده خانواده شهدا هستم/ آیا بانوان محجبه و چادری باید رنج ببرند؟!

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جشنواره هایی که به تقویت آداب و رسوم محلی می پردازند را می پسندم زیرا نوعی مقابله گری با فرهنگ های انحرافی است البته باید در این جشنواره ها نسبت به عفاف و حجاب بازسازی انجام شود.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امروز مصادف با هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) است.
وی به نام امام محمدباقر(ع) در ۲ هزار و ۶۰۰ سال قبل از به دنیا آمدن ایشان در تورات اشاره کرد و افزود: امام محمد باقر(ع) در دوره فترت بنی امیه و بنی عباس بود و دانشگاه عظیم اسلامی را در این دوره بنیان گذاشت.
امام جمعه رشت با اشاره به ۳ کارکرد دانشگاه امام محمدباقر(ع)، بیان کرد: امام محمدباقر(ع) در این دانشگاه به تبیین معارف اصیل اسلام پرداخت و جلوی بسیاری از نحله ها و مذاهب باطل و جعلی که در دوره بنی امیه ایجاد شده بود، را گرفت.
آیت الله فلاحتی به عرضه معارف ناب نبوی به مردم در دانشگاه امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) شاگردان بسیاری را تربیت کرد و توانست با انحراف های عقیدتی که به وجود آمده بود، مبارزه کند.
وی با بیان اینکه امام باقر(ع) می فرماید که عمل خوب صدقه دادن دارای ۳ اثر است، تصریح کرد: صدقه فقر را از انسان دور می کند، عمر فرد را زیاد می کند و ۹۰ مرگ بد را از او دور می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به جدا شدن بحرین از ایران در ۲۳ مردادماه سال ۱۳۵۰ در رژیم شاه اشاره کرد و یادآور شد: بی عرضگی شاه خائن موجب شد بحرین که یکی از استان های ایران بود از کشور جدا شود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تفاوت های فاحش نظام اسلامی با حکومت های پادشاهی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با عرضه ترین حکومت در دنیاست اما حکومت شاه بی کفایت ترین نظام بود.
وی با قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سپاه پاسداران از فرزندان این کشور هستند و با راه اندازی مرکز ستاره خلیج فارس توانسته روزانه ۳۷ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل و ۳ میلیون لیتر سوخت هواپیما تولید کند.
امام جمعه رشت به ناکارآمدی اف.ای.تی.اف، اینستکس و سوئیفت در برجام اشاره کرد و افزود: مردم از اول می دانستند که برجام هیچ فایده ای برای ما ندارد اما بعضی مسئولان امروز به این نتیجه رسیدند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مردم در لبیک به مقام معظم رهبری سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد: از مسئولان می خواهم به رهبر معظم انقلاب که دلسوز بشریت و جامعه اسلامی هستند لبیک بگویید.
وی به دیدار مقام معظم رهبری با جوانان و نخبگان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند از منتقدان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هستم و دولت ها در این زمینه خوب عمل نکردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه آحاد مردم به ویژه خانواده شهدا و زنان محجبه عفاف و حجاب در جامعه را از ما طلب می کنند، ادامه داد: در آینده نه چندان دور از تولیدکنندگان پوشاک در شورای فرهنگ عمومی استان خواهیم خواست که در مورد تولید و عرضه پوشاک در جامعه توضیح دهند.
آیت الله فلاحتی، نوع پوشش برخی دختران در جامعه را نگران کننده عنوان کرد و یادآور شد: طراحی ها و پوشاک تولیدی و عرضه شده در فروشگاه ها برازنده بانوان ما نیست و این امر سبب نگرانی مردم ارزشی شده است.
وی با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید توسط مردم گیلان، اظهار کرد: در میدان شهدای ذهاب که همواره در این میدان شهدا تشییع شده اند آیا بانوان محجبه و چادری باید رنج ببرند البته بنده شرمنده خانواده شهدا و بانوان با حجاب هستم که عده ای بخواهند ولنگاری کنند.
امام جمعه رشت، خواستار همکاری دلسوزان جامعه با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد و افزود: چرا باید طراحی لباس زنان ما مانند اروپایی ها و آمریکایی ها باشد.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: مساله عفاف و حجاب باید دلسوزانه، عاقلانه و هوشمندانه درست شود.
وی در ادامه پیرامون الگوسازی و الگودهی به عنوان یکی از راهکارهای تربیت انسان از دیدگاه اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: دو مجموعه خانواده و جامعه می توانند در ساختار تربیتی انسان موثر باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تاثیر تربیتی جامعه کمتر از اثرگذاری خانواده نیست، بیان کرد: یکی از برنامه های تربیتی اسلام این است که مسئولان مربیان تربیتی مردم باشند و خود به آن عمل کنند.
آیت الله فلاحتی، اصلاح جامعه را سبب اصلاح انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه سالم است که استعدادهای بالقوه مختلف در بخش های مادی و معنوی رشد می کند.
وی با بیان اینکه مسئولان جامعه باید تربیت شده مکتب اسلام باشند تا بتوانند ارزش ها را پیاده کنند، اظهار کرد: جامعه سالم انسان های سالم را تحویل می دهد اما زمانی که مسئول آنچه می گوید و به آن عمل نمی کند در جامعه تاثیرگذار است.
امام جمعه رشت بر احیای فرهنگ های بومی توسط پدران و مادران تاکید کرد و افزود: جشنواره هایی که به تقویت آداب و رسوم محلی می پردازند را می پسندم زیرا نوعی مقابله گری با فرهنگ های انحرافی است البته باید در این جشنواره ها نسبت به عفاف و حجاب بازسازی انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار