کد خبر : 40904
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398- 06: 18

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان از ممنوعیت صادرات چای

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان از ممنوعیت صادرات چای

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از عملکرد دولت در بحث وضع ممنوعیت صادرات چای داخلی گفت: چایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شده مجدد از انزلی به خارج کشور صادر می‌شود.

به گزارش گیلانستان محمدصادق حسنی جوریابی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه رفع موانع تولید اظهار داشت: چایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شده مجدد از انزلی به خارج کشور صادر می‌شود در حالی‌که بنده ۲۰ روز تلاش کردم تا مشکل عدم صادرات چای داخلی را حل و فصل کنم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اعطای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردکنندگان جهت واردات چای خارجی به داخل کشور خبر داد و عنوان کرد: اینکه چه چیزی باعث شد که چنین تصمیمی در کشور آن هم در سال رونق تولید گرفته شود بماند اما من مطمئن هستم افرادی که موفق به واردات چای خارجی شدند شخصیت‌های عادی نیستند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه چندین سال است که در پی تسهیل امر صادرات چای از منطقه آزاد انزلی هستیم تصریح کرد: هزینه‌های تولید چای بسیار زیاد است و اصلاً برای چایکاران مقرون به صرفه نیست از طرفی دیگر با این تصمیم دولت برای واردات چای خارجی با ارز دولتی فشار مضاعف‌تری به آنان وارد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس عدم وضع مالیات و تعرفه‌های گمرکی برای واردات برنج خارجی را عملی برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: متأسفانه نه تنها برای واردکنندگان برنج خارجی هیچ محدودیتی وجود ندارد بلکه برای تسهیل کارشان به آنان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هم می‌دهند.

حسنی با تأکید بر اینکه بحث عدم وضع تعرفه مناسب جهت واردات چای و برنج به شدت کشاورزان گیلانی را اذیت می‌کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشاورز گیلانی فقط زنده است در حالی‌که درآمدی مناسبی ندارد و به عقیده بنده دولت با چنین سیاست‌ها و اقداماتی در حوزه‌های مختلف تنها دارد به کشاورزان ظلم می‌کند.

وی عدم تغییر کاربری اراضی را یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان استان گیلان اعلام کرد و بیان داشت: هزینه تولید برنج و چای و محصولات استراتژیک بسیار بیشتر از درآمدی است که به سبب آن نصیب کشاورزان می‌شود در حالی‌که دولت همچنان به کشاورزان می‌گوید که تولید کنند و دسترنج خود را ارزان بفروشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار