کد خبر : 49513
تاریخ انتشار : جمعه 15 فروردین 1399- 14: 16

در نامه ای سرگشاده به سالاری؛

انتقاد رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان از عدم توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ دولت این بازنشستگان را فرزندان ناتنی می‌داند

انتقاد رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان از عدم توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ دولت این بازنشستگان را فرزندان ناتنی می‌داند

در هر صورت خواسته فوری ما از شما و هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه این است که در سال جهش تولید به داد کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان تامین اجتماعی برسید.

به گزارش گیلانستان، محمدرسول سماکچی رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان در نامه ای سرگشاده به مدیرعامل تامین اجتماعی نوشت:

جناب آقای دکتر سالاری
مدیرعامل محترم تامین اجتماعی

سلام علیکم،
احتراما به استحضار می رساند شما به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی موظفید از کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت کنید. انتظار اولی که از شما داریم مطالبات تامین اجتماعی از دولت را پی گیری و سریعا نسبت به دریافت مبالغ اقدام نمایید.

طبق شنیده ها حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی از دولت طلبکار است. این مبلغ می دانید چه تحولی در تامین اجتماعی و کارگران، کارفرمایان به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران ایجاد می کند؟ اصلا به این مبلغ فکر کرده اید و می دانید اگر دولت فقط سود سپرده بدهی را به تامین اجتماعی پرداخت کند حدودا ماهی ۴ هزار میلیارد تومان باید به شما پرداخت کند.

دولت بازنشستگان تامین اجتماعی را فرزندان ناتنی می داند و بازنشستگان تامین اجتماعی هم نیازی به ناپدری ندارند. شما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همین سود سپرده حدود ماهی ۴ هزار میلیارد را مطالبه کنید.

حتما با ما هم عقیده هستید که با دریافت مطالبات از دولت یا سود مطالبات چه اتفاق مبارکی رخ خواهد داد. ممکن است بفرمایید دولت نقدینگی ندارد تا بدهی خودش را پرداخت کند. چطور هر وقت دلشان خواست کمی از بدهی را پرداخت می کنند؟ در ماه گذشته دولت برای اینکه مشکل بیمارستان های خود را حل کند سریعا به سازمان برنامه و بودجه دستور دادند مقداری از بدهی به تامین اجتماعی را جهت پرداخت به بیمارستان ها پرداخت نمایند.

آقای دکتر سالاری با توجه به اینکه انتصاب شما از طرف دولت است پس نمی توانید مبلغی از دولت دریافت کنید. تا زمانی که انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل دولتی باشد و صاحبان اصلی یعنی کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان به عنوان مجمع واقعی در انتخاب دخیل نباشند، هیچ توقعی نمی توان از مدیران دولتی داشت. باز هم ناامید نیستیم، حداقل تلاش کنید به مانند مدیران دولتی نباشید.

در هر صورت خواسته فوری ما از شما و هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه این است که مبالغی از مطالبات از دولت را دریافت و در سال جهش تولید به داد کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان تامین اجتماعی برسید.

محمدرسول سماکچی
رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان
۱۴ فروردین ۱۳۹۹

رونوشت:
– وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت استحضار و پی گیری در هیئت دولت.
– معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت مساعدت.
– جناب دکتر سیفی رئیس کانون عالی کارفرمایی کشور جهت استحضار و پی گیری.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار