کد خبر : 43338
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آبان 1398- 03: 19

طی نامه ای به رئیس شورا صورت گرفت؛

انتقاد عضو شورا از حواشی شهردار رشت در مدیریت شهری/ فسخ قرارداد منزل قبلی باوجود هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی آن و رهن منزلی جدید با ودیعه یک میلیاردی!

انتقاد عضو شورا از حواشی شهردار رشت در مدیریت شهری/ فسخ قرارداد منزل قبلی باوجود هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی آن و رهن منزلی جدید با ودیعه یک میلیاردی!

با گذشت بیش از سه ماه از حضور شهردار هنوز هیچ برنامه مشخصی در جهت افزایش درآمد شهرداری از سوی ایشان ارائه نشده است و ما هیچ گزارش عملکردی از ایشان را شاهد نبوده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت طی نامه‌ای سرگشاده به اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر نسبت به عدم کارایی و ناتوانی شهردار رشت در مدیریت شهری و حواشی پیش آمده از جانب وی انتقاد و خواستار اصلاح وضع موجود شد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ریاست محترم شورای شهر رشت
با سلام
موارد زیر جهت تذکر به شهردار رشت به جنابعالی ابلاغ می شود. خواهشمند است ضمن ارسال موارد به ایشان برای تصحیح و پاسخگویی آن اقدامات لازم انجام گردد.

۱-با گذشت بیش از سه ماه از حضور شهردار هنوز هیچ برنامه مشخصی در جهت افزایش درآمد شهرداری از سوی ایشان ارائه نشده است و ما هیچ گزارش عملکردی از ایشان را شاهد نبوده ایم.

۲-برکناری مدیران با نمایش خدمت رسانی و فیلمبرداری به هیچ عنوان در شان شهرداری رشت نیست. ضمن تاکید به این نکته که حق شهردار رشت انتصاب مدیران بر اساس تشخیص خود است به این نکته می پردازم که نیروهای توانمندی که سالها تجربه و آموزش در شهرداری رشت را طی کرده اند امروز حتی ابلاغ جدیدی ندارند. این هدر رفت منابع انسانی در واقع ظلم و جفا در حق شهرداری و شهر رشت است و نشان از ضعف مدیریتی در منابع انسانی دارد.

۳استفاده از عبارات نامناسب از سوی ایشان در جلسه با پرسنل که نمونه آن تشبیه شهر به …در جلسه با مجموعه سازمان عمران شهرداری‌ست. ایشان باید متوجه باشند که چه سخنی را در کجا و چگونه به کار می برند.

ایشان در جلسه کمسیون بهداشت هم از عبارت نامناسبی در تشریح وضعیت خود استفاده کردند که به هیچ روی در شأن جلسه نبود و بنده از تکرار آن در این نامه معذورم.

۴دادن اطلاعات غلط به مردم در رسانه ها که به عنوان مثال ایشان از افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست در گفتگو با صدا و سیما سخن گفته اند که در بازدید هفته گذشته کمیسیون به همراه مشاورین تخصصی این حوزه مشخص شد به هیچ وجه صحت ندارد و کذب محض است.

فریب افکار عمومی درباره وضعیت بحرانی زباله راه حل موضوع نبوده و نخواهد بود.همه ما در قبال این موضوع مسئول هستیم.

کمیسیون بهداشت و خدمات شهری به منظور بررسی وضعیت موجود کارخانه تولید کود آلی رشت و نیازسنجی ایجاد خطوط جدید برای افزایش ظرفیت تولید کمپوست، به همراه مشاورین این کمیسیون در تاریخ ۲۵ مهر ۹۸ بازدیدی از این واحد به عمل آوردند. این پیمایش میدانی نشان از غیرفعال بودن واحد در وضعیت موجود داشت.
تمامی ماشین‌آلات و دستگاه‌های واحد اعم از بخش دریافت، جداسازی و پردازش پسماند غیرفعال بوده است. در سوله‌ی تخمیر نیز پشته‌ها به‌صورت مخلوط شامل مقادیر پسماندهای تر، پلاستیک، ظروف یکبار مصرف، بطری‌های پلاستیکی و سایر اجزای پسماند خانگی (پسماندهای مخلوط قبل از تفکیک) مشاهده شدند. به دلیل اختلاط، پشته‌های مذکور عملاً فاقد هر گونه شرایط مناسب برای تولید کود آلی بودند.

به نظر می‌رسد فرسودگی دستگاه‌ها، عدم تفکیک مناسب پسماندهای تر از سایر اجزای پسماند و عدم ایجاد شرایط مناسب (هوادهی، رطوبت و دما) برای توده‌های پسماند از دلایل توقف فعالیت این کارخانه بوده است. به گفته‌ی مدیر عامل شرکت کود آلی گیلان، در ماه‌های اخیر به دلیل غیرفعال بودن هیچ کودی در این واحد تولید نشده است. تنها قسمت فعال کارخانه، بخش تفکیک پسماندهای خشک بود که از درب منازل در سطح شهر به صورت جدا جمع‌آوری می‌شود و در این محل توسط کارگران بر روی تسمه نقاله به‌طور دستی جداسازی شده و به مراکز بازیافت فرستاده می‌شوند.

اما در جهت توسعه کارخانه و افزایش ظرفیت تولید(!) واحد دو سوله‌ی جدید در محوطه‌ی واحد در حال احداث بوده تا پس از تکمیل شدن توسط ماشین‌آلات جدید تکمیل شوند.

۵-در مورد اجاره محل سکونت با مبلغ نزدیک به یک میلیارد تومان توسط ایشان در شرایطی که امروز شهرداری رشت و نیروهای رسمی و قراردادی و شرکتی آن در وضعیت ناگواری از لحاظ بیمه و پرداخت حقوق به سر می برند بر خلاف مصالح شهر و شهرداری‌ست.

منزل قبلی بدون پول ودیعه با اجاره ماهانه شش میلیون تومان هنوز دو سال قرارداد باقی داشته و مبلغ نزدیک به دویست میلیون تومان بابت بهسازی آن هزینه شده است که شامل اجاره آن هم بوده، لذا فسخ قرارداد و دراختیار گرفتن منزل جدید از نظر اینجانب هیچ ضرورتی نداشته است.

شایان ذکر است وظیفه شورا نظارت بر شهردار و پاسداری از منافع مردم است و من در این راه به هیچ عنوان از سوگند خود در بدو ورود به شورا کوتاه نخواهم آمد.

بهراد ذاکری
عضو شورای شهر رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار