کد خبر : 31339
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397- 56: 16

انسداد راه‌های مواصلاتی مهم‌ترین معضل گیلان در زمان بارش برف است

انسداد راه‌های مواصلاتی مهم‌ترین معضل گیلان در زمان بارش برف است

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه مشکل انسداد راه‌های مواصلاتی از مهم‌ترین معضلات استان در زمان بارش سنگین برف است گفت:‌ دستگاه‌های ذیربط باید تمهیدات عاجلی در این زمینه اتخاذ کنند.

به گزارش گیلانستان محمد صادق حسنی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران و ضعف برق شهرستان رشت اظهار داشت:‌ از دستگاه‌های ذیربط به ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انتظار داریم در زمان بارش برف و جهت ممانعت از انسداد راه‌ها برنامه‌های عملیاتی ارائه دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس کسب آمادگی دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت قبل از بروز حوادث غیرمترقبه را خواستار شد و گفت:‌ همگرایی و انسجامی که در این جلسات کسب می‌شود می‌تواند در خدمات رسانی به مردم و جلوگیری از ایجاد معضلات احتمالی مؤثر واقع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی گیلان بارش نزولات جوی را نعمتی بسیار بزرگ برای استان اعلام کرد و افزود: در حالی‌که بسیاری از استان‌های کشور با معضل جدی کمبود منابع آبی و بارش نزولات جوی مواجه‌اند اما گیلان به فضل خداوند از این حیث در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

حسنی با بیان اینکه به علت ضعف مدیریت و عملکردها نعمت برف در گیلان به بحران برف تبدیل شده است تصریح کرد: انسداد راه‌های مواصلاتی گیلان به علت بارش برف از مشکلات اصلی استان است به طوری‌که حتی با یک بارش بسیار کم هم شاهد بروز اختلالات ترافیکی در مسیرها هستیم.

وی اقدام جدی و فوری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان برای اتخاذ برنامه و راهبردی اساسی جهت مقابله با بارش برف سنگین را خواستار شد و گفت: امیدواریم با تجمیع این دست اقدامات شاهد تدوین یک برنامه عملیاتی دقیق و استفاده از توان و ظرفیت سمت‌ها و بخش خصوصی در این حوزه باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه در سنوات گذشته برخی از راه‌های روستایی استان گیلان به دلیل عدم بازگشایی معبر تا چندین روز مسدود بودند عنوان کرد:‌ در اینجا از دهیاران و بخشداران نیز انتظار داریم با مشارکت دادن مردم از امکانات موجود جهت رفع انسداد راه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار