کد خبر : 52946
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

جلسه علنی شورای شهر رشت؛

انعقاد ۳ تفاهم‌نامه بین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم/افزایش سرطان گوارش با احداث زباله‌سوز سراوان!

انعقاد ۳ تفاهم‌نامه بین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم/افزایش سرطان گوارش با احداث زباله‌سوز سراوان!

در جلسه علنی شورای شهر رشت با اشاره به انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم از کلنگ زنی سه پروژه بزرگ عمرانی رشت با حضور فرمانده قرارگاه خاتم در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داده شد.

به گزارش گیلانستان،رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر دیروز (۳۱ خرداد) در یک‌صد و چهل و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با گرامیداشت روز اصناف اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بازار رشت خدمات فراوانی ارائه کردند و امیدوارم با تمهیدات مناسب در این روزهای کرونایی مشکلات پیش‌آمده برای بازار برطرف شود.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته شورا یکی از همکاران در زمان دفاع از حق‌وحقوق کارگران  ضرب‌المثلی را به‌اشتباه تلفظ کرد افزود: انتظار دارم در چنین مباحثی هم‌پوشانی داشته باشیم و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنیم.

انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم 
وی به انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری رشت با قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: زیرگذر میدان شهدای ذهاب، روگذر میدان حضرت ولی‌عصر و روگذر میدان نیروی دریایی سه پروژه مهمی است که قرار است طی قراردادی با قرارگاه خاتم اجرایی شود و در روز چهارشنبه هفته جاری نخستین کلنگ زنی این پروژه با حضور فرمانده قرارگاه خاتم در رشت انجام می‌شود و به شهردار رشت بابت تعریف پروژه‌های دیگر به‌منظور بهره‌برداری بیشتر از حضور فرمانده قرارگاه خاتم در رشت تأکیدات فراوانی انجام داده‌ام.

ارتباط اعضای شورا با شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه برای بررسی مشکلات شهروندان ارتباط مستقیم تلفنی داریم، بیان کرد: هرکدام از اعضای شورا که تمایل دارند می‌توانند روزهای سه‌شنبه هر هفته به‌منظور بررسی مشکلات شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ پاسخگوی مشکلات شهروندان باشند.

سو مدیریت در ورزش گیلان
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در جلسه پیشین شورا پیرامون کمک مالی به تیم‌های سپیدرود و داماش مطالبی مطرح کردم، اظهار کرد: چند سالی است که شورا و شهرداری رشت از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش حمایت‌های مالی و غیرمالی انجام داده است و با توجه به اینکه متأسفانه ضعف‌های فاحش و سو مدیریت در ورزش گیلان مشاهده می‌شود انتظار می‌رود که تمامی کمک‌هایی که تاکنون شهرداری رشت به لحاظ مالی، لجستیکی و غیره به این دو تیم انجام داده است به شورا اعلام نماید.

تعویض‌های مدیریتی در تیم سپیدرود در دنیا بی‌نظیر است
بهراد ذاکری با بیان اینکه تعویض‌های مدیریتی در سپیدرود رشت نمونه بارز سو مدیریت است، افزود: تعویض‌های فراوان مدیریتی در تیم سپیدرود رشت در دنیا بی‌نظیر است و همه این‌ها نشان‌دهنده سو مدیریت است.

وی به‌روز اصناف اشاره کرد و گفت: به مناسبت روز اصناف از تعدادی از صنف‌ها در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت دعوت شد و قرار است کارگروه‌هایی به‌منظور برقراری ارتباط بیشتر باهدف کاهش و رفع مشکلات این قشر ایجاد کنیم.

کودکان کار واقعیت تلخ جامعه
ذاکری با اشاره به حضور کودکان کار در جامعه بیان کرد: کودکان کار واقعیت تلخی است که وجود دارد و به‌طور یقین می‌توانیم با ایجاد تعاملاتی مابین شورا، شهرداری، اصناف و بهزیستی نسبت به ساماندهی کودکان کار و کاهش مشکلاتشان اقدام کنیم.

افزایش سرطان گوارش در رشت با احداث زباله‌سوز
وی با انتقاد از شرایط زباله‌سوز سراوان افزود: معتقدم با احداث زباله‌سوز مشکلاتی ازجمله سرطان گوارش در رشت افزایش پیدا می‌کند و معتقدم باید در چنین پروژه‌هایی که بسیار حائز اهمیت است و با سلامت مردم ارتباط دارد از حضور افراد  متخصص و صاحب‌نظر استفاده شود.

تیم‌های فوتبال رشت جایگاه خوبی ندارند
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش اظهار کرد: مباحث مطرح‌شده در شورا پیرامون هیات فوتبال شخصی نیست و متأسفانه تیم‌های فوتبال شهر رشت جایگاه خوبی ندارند و در شرایط فعلی نخستین مجموعه‌ای که موردنقد قرار می‌گیرد هیات فوتبال است.

فرهام زاهد به اتفاقاتی که در جلسه پیشین شورا رقم خورد اشاره کرد و گفت: یکی از همکاران شورایی در جلسه پیشین شورا اشتباهی لفظی درباره یک‌ضرب المثل انجام داد و متأسفانه این اشتباه را آن‌قدر بزرگ جلوه دادند که صحبت‌های این عضو شورا که در  حمایت از کارگران شرکتی و حجمی شهرداری رشت مطرح‌شده بود اصلاً دیده نشد.

فساد در بدنه شهرداری رشت
وی با انتقاد از اینکه برخی به‌جای پرداختن به چنین مباحثی بهتر است فسادی که در بدنه شهرداری رشت وجود دارد را ببینند، بیان کرد: تمامی اعضای شورا منتخبین مردم هستند و هر فردی که در این جایگاه حضور دارد باید خودش را مهیای پذیرش تندترین انتقادها بکند.

 خشونت علیه زنان به دو بخش تبدیل‌شده است
زاهد با اشاره به خشونت علیه زنان و اتفاقاتی که اخیراً با این محوریت رقم خورده است، تصریح کرد: متأسفانه دراین‌باره جامعه به دو بخش تبدیل‌شده است که دریکی از آن‌ها هشتک من بی‌غیرتم راه می‌اندازند و بخش دوم هم طرفدار این نوع رفتار هستند.

وی با انتقاد از کسانی  که طرفدار کودک همسری هستند، افزود: معتقدم افرادی که از این موضوع حمایت می‌کنند در ابتدا ببینند که خودشان حاضر هستند چنین اتفاقاتی برای فرزندانشان رقم بخورد و سپس اظهارنظر کنند و امیدوارم در مجلس شورای اسلامی تصمیماتی اساسی دراین‌باره گرفته شود.

ورود نیروهای حجمی جدید به شهرداری رشت
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به یکی از مفاد قانونی پیرامون افزایش نیروهای حجمی در شهرداری رشت اظهار کرد: بر اساس قانون شهرداری اجازه تعرفه و افزایش نیرو در قالب نیروهای حجمی را به شرکت‌های پیمانکاری ندارد اما اخیراً زمزمه‌هایی درباره ورود نیروهای حجمی جدید شنیده می‌شود.

سید امیرحسین علوی با اشاره به لایحه ارسالی پیرامون تفکیک پلاک ثبتی ملک تعاونی دارایی استان گیلان توسط شهرداری رشت افزود: لایحه دریافت حق السهم تفکیک اراضی متعلق به شرکت تعاونی مسکن کارکنان دارایی استان گیلان واقع در جاده لاکان جنب مجتمع مسکونی پزشکان توسط شهرداری رشت به شورا ارسال‌شده است.

اعلام نظر غیرواقعی قیمت حق السهم تفکیک اراضی متعلق به دارایی گیلان
وی با بیان اینکه متراژ این ملک بالغ‌بر چهار هزار مترمربع است، گفت: بر اساس نظریه کارشناسی قدرالسهم تفکیکی این زمین ۶ میلیارد و هفت‌صد و ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برآورد شده است که معتقدم این اعلام نظر واقعی نیست.

علوی با انتقاد از نحوه کارشناسی این ملک بیان کرد: این زمین در داخل شهر رشت و بالغ‌بر چهار هزار متر متراژ دارد و مبلغ تفکیک اعلام‌شده بسیار اندک بوده و معتقدم باید بررسی بیشتری انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در کدام بخش از رشت زمین با مبلغ ۱۵۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود، گفت: کارشناس باید بر اساس قیمت روز قیمت تفکیک را محاسبه کند.

اعضای شورا با مسکوت ماندن این لایحه به مدت دو هفته موافقت کردند.

عدم تأمین اعتبار بُن کارت‌های اهدایی به ایثارگران شاغل در شهرداری رشت

حامد عبداللهی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه آرامش و امنیت امروز را مرهون رشادت‌های ایثارگران، جانبازان و شهدا هستیم، اظهار کرد: متأسفانه بُن کارت‌هایی که حدود یک سال قبل به ایثارگران شاغل در شهرداری رشت اهداشده تاکنون تأمین اعتبار نشده است و همان‌طوری که همواره مدافع پرداخت بُن به پرسنل شهرداری رشت هستیم انتظار داریم به این قشر نیز توجه شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار