کد خبر : 59380
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

مدیر کل انتقال خون گیلان:

اهدای ۳۲۰۰ واحد خون در گیلان/ ۸ درصد اهداکنندگان بانوان هستند

اهدای ۳۲۰۰ واحد خون در گیلان/ ۸ درصد اهداکنندگان بانوان هستند

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اهدای سه هزار و ۲۶۵ واحد خون طی ۱۰ روز گذشته در این استان، گفت: هشت درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش گیلانستان، بابک پاکدل پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از همدلی و مشارکت گیلانیان بعد از فراخوان نیاز به گروه‌های خونی در استان، اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان مبنی بر نیاز گیلان به همه گروه‌های خونی گیلانیان نوع دوست مشارکت خوبی به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به مراجعه سه هزار و ۸۲۸ نفر طی ۱۰ روز گذشته برای اهدای خون در استان گیلان، گفت: از این تعداد سه هزار و ۲۶۵ نفر خون اهدا کردند.

پاکدل با بیان اینکه از این تعداد ۷۹۹ نفر برای نخستین بار خون خود را اهدا کردند، اضافه کرد: هشت درصد اهداکنندگان را بانوان گیلانی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های پر مصرف در فرآورده‌های خونی است، افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن استان و همچنین آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسم این استان به فرآورده‌های خونی بسیار نیاز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه از اینکه با توجه به شرایط اهدای خون باید به صورت مستمر از سوی اهداکنندگان و خیران در استان گیلان انجام شود، تصریح کرد: زمان نگهداری فرآورده‌ها خونی محدود بوده و با توجه به مصرف بالای استان نیازمند هستیم که خیران و شهروندان گیلان به صورت مستمر برای اهدای خون اقدام کنند.

پاکدل با اشاره به روش‌های نوبت دهی به اهداکنندگان، اظهار کرد: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سالانه تنها ۴.۵ درصد خون دهندگان را بانوان گیلانی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: هر فرد می‌تواند سالانه سه یا چهار بار خون خود را اهدا کند که در بانوان هر چهار ماه یک بار و در آقایان هر سه ماه یک بار است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار