کد خبر : 10122
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395- 48: 16

اورژانس و نیروهای امدادی برای خدمت در طرح نوروزی استان گیلان آمادگی کامل دارند

اورژانس و نیروهای امدادی برای خدمت در طرح نوروزی استان گیلان آمادگی کامل دارند

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان با بیان اینکه آمادگی‌ کامل اورژانس‌ها و نیروهای‌ امدادی در طرح نوروزی فراهم است گفت: سامانه‌ای در زمینه طرح نوروزی طراحی شده و نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده و اورژانس‌ها حتی در مناطق کوهستانی آماده خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش گیلانستان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک در نشست خبری در رشت اظهار داشت: امروز نگاه دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان رشد متوازن و حرکت هماهنگ در تمامی حوزه‌های بهداشتی، درمانی، پژوهشی و آموزشی بر اساس نقشه راه و برنامه راهبردی طراحی شده برای ده سال آینده دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: راه‌اندازی رشته فوق‌تخصصی و فلوشیپ عروق و  مقطع PHD در رشته پرستاری و سلولی مولکولی و توسعه رشته‌های جدیدی همچون مهندسی‌بافت از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۵ است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۵ هیچ شرکت دانش‌بنیانی در حوزه علوم پزشکی در گیلان وجود نداشت، گفت: امروز در راستای چشم‌انداز دانشگاه که پیشرو بودن در دانشگاه‌های نسل‌سوم است حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت اول  برنامه‌های دانشگاه گیلان است.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه علم باید در خدمت تولید ثروت باشد و ثروت ملی را افزایش دهد از فعالیت ۶ شرکت دانش‌بنیان و ۹ هسته فناور در گیلان خبر داد و گفت: ایده‌های ارزشمند این مراکز برخاسته از جامعه دانشگاهی گیلان است که نه تنها در سطح ملی  بلکه در سطح بین‌المللی نیز قابلیت تولید دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان سعی دارد به‌عنوان متولی سلامت در حوزه محیط‌ زیست پیشگام باشد تصریح کرد: مرکزی که در سراوان محل انباشت زباله‌های عفونی بود تبدیل به مجتمع نیمه‌صنعتی و کارگاهی شده است.

وی با بیان اینکه شورای راهبردی ترومای استان‌گیلان و شورای راهبردی گیاهان‌دارویی تشکیل یافته است، افزود: سیستم مدیریت تروما نخستین سیستم عملی ترومای کشور برای کاهش آسیب‌ها و حوادث ناشی از تروما است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه شده و دولت در حال سرمایه‌گذاری روی این طرح است.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه ظرفیت بزرگی از گیاهان‌دارویی در گیلان موجود است خاطرنشان‌کرد: در زمینه تولید گیاهان‌دارویی و داروهای‌گیاهی با وجود دانشکده داروسازی قدم‌های خوبی برداشته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: در بحث اقتصادسلامت در سال ۹۵ با وجود چالش‌های مالی، حوزه معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با داشتن برنامه‌های مدون حائز جایزه ملی مدیریت شد  و توانست به‌عنوان دانشگاه برتر در سطح کشور شناخته شود.

وی با بیان اینکه دفتر روابط بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان شکل گرفته است، گفت: فعالیت گسترده‌ای در حوزه جذب دانشجوی‌خارجی در حوزه‌های تخصصی در حال انجام است و ایجاد راهنماهای بالینی و دفتر مدیریت‌دانش از عمد‌ه‌ترین فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۵ بود.

یوسف‌زاده چابک با اشاره بر فعالیت کمپین چهارشنبه‌سوری بیان کرد: آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم از خطرات و حوادث ناشی از چهارشنبه آخرسال به‌ویژه آسیب‌های کودکان و نوجوانان مهم‌ترین کاری است که در حال انجام است و اطلاعات در قالب سایت در مجموعه ارزشمندی که قابلیت آموزش در رسانه و مدارس را دارد ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز کرد: اجرای طرح تحول‌ نظام‌‌سلامت هرچند رضایتمندی مردم را فراهم ساخت تا دغدغه‌ای جز بیماری خود نداشته باشند  اما  فشار‌مضاعفی بر شانه کادر‌ درمان گذاشت و با اینکه شرایط پرداخت‌های کارکنان علوم پزشکی نامطلوب بود ایثارگرانه در راه خدمات‌رسانی به مردم تلاش کردند.

وی با بیان اینکه آمادگی‌کامل اورژانس‌ها و نیروهای‌امدادی در طرح نوروزی فراهم است، گفت: سامانه‌ای در زمینه طرح نوروزی طراحی شده و نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده و اورژانس‌ها حتی در مناطق کوهستانی آماده خدمت‌رسانی هستند.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه در طرح نوروزی بازرسی و نظارت بر عرضه موادغذایی انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه تعامل خوبی بین سازمان‌های مختلف از جمله پلیس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و اداره راه قرار گرفته است به‌صورت یکپارچه و هماهنگ با محوریت سیستم تروما در خدمت مردم گیلان و مسافران هستیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار