کد خبر : 242
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۸

اولین خوشه‌زنی برنج در استان گیلان

اولین خوشه‌زنی برنج در استان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نخستین خوشه‌زنی ساقه‌های برنج تا هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش درگیلان، علیرضا شعبان‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه 95 درصد از شالیزارها تاکنون وجین شده است، گفت: مدیریت آب در شالیزارهای استان در حال انجام است.

وی به شخم زمستانه در 90 درصد از شالیزارهای گیلان اشاره کرد و افزود: شالیکاران با مزایای شخم زمستانه آشنایی دارند و این فعالیت در حال نهادینه شدن است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه نخستین خوشه‌زنی ساقه‌های برنج از هفته آینده در گیلان آغاز می‌شود، تصریح کرد: تا 35 روز آینده نیازمند مدیریت آب در شالیزارها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تولید محصول سالم را از برنامه‌های این سازمان خواند و تصریح کرد: امسال 2 میلیون و 200 هزار تریکوکارت به منظور مقابله با کرم ساقه‌خوار برنج بین شالیکاران توزیع شده است.

وی خرید توافقی برنج را از برنامه‌های خوب دولت در سال 93 عنوان کرد و افزود: سال گذشته برنج به طور میانگین کیلویی 6 هزار تومان به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

شعبان‌نژاد با اشاره به اختصاص سهمیه یک‌هزار و 200 تنی برنج خارجی برای توزیع در گیلان اظهار کرد: از ورود برنج خارجی به بازار استان جلوگیری کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه از اختصاص 11 میلیارد تومان تسهیلات برای به‌زراعی باغ‌های چای در سال جاری خبر داد و یادآور شد: هفت میلیارد تومان دیگر برای امر مذکور پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار چای خشک تولیدی به طور میانگین کیلویی 8 هزار و 500 تومان در سال جاری فروخته شده است، خاطرنشان کرد: امسال در چین بهاره 33 هزار تن برگ سبز از باغ‌های چای گیلان برداشت شده است.

شعبان‌نژاد تغییر الگوی کشت در ارتفاعات را از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان خواند و ادامه داد: در 13 هزار هکتار از اراضی کوهستانی علوفه به جای گندم کشت می‌شود که در ارتقای درآمد کشاورزان تاثیرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ساماندهی پره‌های صیادی را از دیگر برنامه‌ها در استان دانست و تصریح کرد: امسال 30 میلیارد تومان به پره‌های صیادی در گیلان اختصاص داده شده است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار