کد خبر : 44330
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398- 28: 16

استاندار گیلان:

اکثر نمازخانه‌های نیمه‌تمام مدارس گیلان باید تا پایان دولت کامل شوند

اکثر نمازخانه‌های نیمه‌تمام مدارس گیلان باید تا پایان دولت کامل شوند

استاندار گیلان گفت: اکثر نمازخانه‌های نیمه‌تمام مدارس گیلان باید تا پایان دولت کامل شوند.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز با موضوع “نماز و مدرسه” اظهار داشت: امانت‌داری، صداقت و خدمت به مردم از جمله رفتارهای انسانی نیکو است اما نماز علامت دین و چهره اسلام است.

استاندار گیلان، ایمان به خدا و عمل به دستورات الهی را جوهر دین و نماز را پرچم دین دانست و خاطرنشان کرد: دین بدون نماز قابل شناخته‌ شدن نیست بنابراین ایجاد و تقویت ارتباطات و اعتقادات دینی در توسعه جامعه منظم و ارزشی و در ارتقاء آگاهی‌های والدین و نسل آینده موثر است.

زارع با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه خطیر و بزرگی در ترویج نماز در مدارس دارد گفت: آموزش و پرورش باید با بهره‌مندی از آموزه‌‌های دینی خصوصاً در مقاطع پایه و پیش‌دبستانی و در راستای ترویج فرهنگ نماز و ارزش‌های دینی در مدارس اقدامات بیشتر و مفیدتری انجام دهد.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه افزود: این مساله نیز باید به صورت خلاقانه مورد توجه جدی قرار گیرد و صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد، پژوهشگران نیز در راستای فعال شدن بخش‌های مختلف جامعه در حوزه نماز و ترویج فرهنگ آن بیشتر تلاش کنند.

زارع بیان کرد: با توجه به اینکه استان گیلان در فصول مختلف به ویژه نیمه نخست سال میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران و مسافران است بنابراین باید سکوهای نماز جاده‌ای و مساجد را تمیزتر و مجهزتر کرد تا شرایط لازم برای برپایی نماز جماعت در این مکان‌ها فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به لزوم تعمیر و  بازسازی نمازخانه‌های مدارس و تجهیز آن‌ها به وسایل گرمایشی افزود: اکثر نمازخانه‌های نیمه تمام مدارس استان نیز باید تا پایان دولت کامل شوند و مدارسی که زمین دارند اما پروژه‌شان آغاز نشده هم از ظرفیت خیران استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای نماز اظهار داشت: نماز موجب ارتقاء سلامت و بهتر شدن اخلاق انسان می‌شود از این رو ترویج فرهنگ نماز در جامعه و در مدارس بسیار ضروری است.

نادر جهان‌آرای با اشاره به برپایی نماز جماعت در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان گیلان خاطرنشان کرد: حضور اولیاء و مسئولان استانی در مدارس و شرکت آنان در نماز جماعت نیز در ترویج فرهنگ نماز بسیار موثر است.

وی به ضرورت نوسازی نمازخانه‌ها در مدارس استان گیلان اشاره و بیان کرد: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده اما برخی نمازخانه‌های مدارس هنوز دارای مشکلاتی هستند که برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: امروز در برخی مدارس شبانه‌روزی استان، نماز صبح به صورت جماعت برگزار می‌شود در صورتی که در بسیاری از مساجد استان نماز صبح به صورت جماعت برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار