کد خبر : 27172
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

اگر با چای، برنج و کشاورزی مشکل دارید، چرا به گیلان آمدید؟! / غیبت معنادار استاندار در مراسم اولین برداشت برنج + تصاویر سالهای گذشته

اگر با چای، برنج و کشاورزی مشکل دارید، چرا به گیلان آمدید؟! / غیبت معنادار استاندار در مراسم اولین برداشت برنج + تصاویر سالهای گذشته

مراسم اولین برداشت برنج سالجاری در استان گیلان با غائبی بزرگ به نام مصطفی سالاری همراه بود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، مراحل کشت و آبیاری و رشد برنج به قدری برای یک کشاورز سخت و طاقت فرساست که وقتی زمان برداشت برنج و محصول فرا می‌رسد، همه آن سختی‌ها به لذت و یک شیرینی خاطره انگیزی تبدیل می‌شود.

برداشت برنج در استان گیلان آنچنان برای مردم حائز اهمیت است که از بیرون آمدن اولین خوشه برنج در شالیزار تا برداشت آن در هر شهرستانی که زودتر اقدام نماید، ارزش خبری حتی در صدا و سیمای کشوری پیدا می‌کند و رسانه‌های مجازی و مکتوب هم گزارش‌های ویژه‌ای در این خصوص منتشر می‌کنند.

تا سال گذشته همه استانداران بومی و غیریومی گیلان زمانیکه این رویداد فرا می رسید خود را ملزم به حضور در شالیزار و شرکت در مراسم اولین برداشت برنج و دروی نمادین آن می‌کردند تا دلگرمی و خداقوتی به کشاورزان بوده باشد و اگر هم بعضا روز و ساعت مراسم برای حضورشان مقدور نبود، دستور لغو برنامه و موکول شدنش به روز دیگر را می‌دادند تا بتوانند خود شرکت نمایند.

اما این مراسم در سالجاری (روز 28 تیر) که شالیکار یکی از روستاهای صومعه سرا موفق شد اولین برداشت کننده برنج در گیلان باشد، با غیبت معنادار مقام عالی دولت در گیلان یعنی مصطفی سالاری همراه بود. استاندار بوشهری استان گیلان با بی اعتنایی کامل نسبت به برداشت برنج، بار دیگر بر عدم لزوم کشاورزی و توجه به توان داخلی مردم گیلان تاکید کرد.


وی که در ماه‌های ابتدایی حضورش در استان طی اظهاراتی چای ایرانی و گیلانی را نامرغوب و بی‌کیفیت عنوان کرده و چای خارجی را به آن ترجیح داده بود، این‌بار نیز از کنار اولین برداشت برنج به راحتی و با بی‌توجهی کامل عبور کرد.

سالاری نشان داده که نه به اهمیت کشاورزی و اقتصاد اصلی مردم گیلان اعتقادی دارد و نه در همان موضوع شعار همیشگی‌‌اش یعنی “بوم‌گردی و گردشگری” تخصص و توان لازم را دارد، پس این سوال در ذهن مردم به وجود می‌آید که اگر با چای، برنج و کشاورزی مشکل دارید، پس چرا به گیلان آمدید؟!

در زیر تصاویری از اولین برداشت برنج در سالهای گذشته و دوران استانداری محمدعلی نجفی را مشاهده می نمایید:

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار