کد خبر : 38489
تاریخ انتشار : جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

امام جمعه رشت:

اگر در شهرداری فسادی رخ دهد، ما شهردار را مسئول می‌دانیم/ 4 مشخصه استاندار آینده از زبان نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به وزیر کشور

اگر در شهرداری فسادی رخ دهد، ما شهردار را مسئول می‌دانیم/ 4 مشخصه استاندار آینده از زبان نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به وزیر کشور

به وزیر کشور می گویم که استانداری برای گیلان انتخاب کنید انقلابی، با اراده، مردمی و پر تلاش باشد و خود را وقف کار و خدمت برای مردم این استان کند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا موجب سعادت فرد و اجتماع می شود و نقطه مقابل آن تمام ریزش ها ناشی از بی تقوایی آحاد و مسئولان جامعه است.
وی به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت بیش از 70 نفر از جمله آیت الله دکتر بهشتی در هفتم تیرماه سال 1360 اشاره کرد و افزود: ملت ایران شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده و امروز تمام مردم دنیا به ایران اسلامی نگاه می کنند ضمن اینکه روز قوه قضائیه را به متولیان و دست اندرکاران این قوه تبریک می گوییم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با متولیان قوه قضائیه دو موضوع مبارزه سختگیرانه با فساد در درون و در جامعه را تاکید کردند، تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون دستگاه قضا در اولویت است و امیدواریم با انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه شاهد تحولات جدیدی در این دستگاه به عنوان مامن مردم باشیم.
آیت الله فلاحتی به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در 28 شوال مصادف به هشتم تیرماه جاری اشاره کرد و گفت: امام جعفر صادق(ع) در مدت 65 سال عمر خود توانست به بخشی از معارف عظیم شیعه بپردازد.
وی با اشاره به روز صنعت و معدن در 15 تیرماه، بیان کرد: امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت در احیای واحدهای تولیدی تلاش مضاعفی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، آمریکایی ها را دشمن بشریت دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در دنیا هیچ نام خوشی ندارند و آنها که هنوز دل شان برای آمریکا می تپد چرا دل شان برای مردم مظلوم یمن نمی تپد.
آیت الله فلاحتی به شهادت 17 هزار نفر توسط منافقین در کشور اشاره کرد و یادآور شد: رمضان خونین باقرآباد رشت مصداق بارز جنایت منافقین بود اما آمریکایی ها امروز نیز از منافقین حمایت می کنند.
وی با تبریک میلاد حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: از خدای متعال می خواهیم مشکل ازدواج و اشتغال دختران برطرف شود.
امام جمعه رشت به آغاز هفته حج اشاره کرد و افزود: هیچ امری قابل مقایسه با زیارت خانه خدا و مرقد پیامبر گرامی اسلام(ص) نیست اما به زائران توصیه می کنیم از خرید سوغات در بازار کشوری که پولش گلوله بر سر مظلومین و شیعیان می شود، پرهیر کنند و با دستی پر از معرفت برگردند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سامانه موشکی سپاه از سال 1393 راه اندازی شده است، تصریح کرد: سامانه پدافند هوایی سپاه خاری در چشم و استخوانی در گلوی آمریکایی هاست و توانست پهپاد 220 میلیون دلاری آمریکا را سرنگون کند.
وی ادامه داد: موضوعی که در دنیا ترکید و رسانه ها به آن پرداختند این است که ایران به جایی ضربه زد که ترامپ درد را از آنجا بیشتر احساس می کند و آمریکا را سر جایش نشانده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه سران خیره سر دنباله رو آمریکا بدانند و بشنوند پیش از آن که خواب را از چشم آمریکایی ها برباییم از چشم آنها روبوده می شود، بیان کرد: امروز با توجه به جریان هایی که پبش چشم ملت های دنیا رخ می دهد به طور صریح استیصال آمریکا را شاهد هستیم.
آیت الله فلاحتی به شکست نشست طرح معامله قرن اشاره کرد و گفت: تمام رسانه ها اعلام کردند نشست معامله قرن راه به جایی نبرد.
وی در ادامه با اشاره به نبود استاندار و انتخاب سرپرست استانداری گیلان، اظهار کرد: هر دولتی که مسئولی را بر سر کار می آورد باید در تعامل با دولت باشد اما چند جمله ای از زبان مردم این استان به وزیر محترم کشور می گویم که استانداری برای گیلان انتخاب کنید انقلابی، با اراده، مردمی و پر تلاش باشد و خود را وقف کار و خدمت برای مردم این استان کند.
امام جمعه رشت به انتخاب شهردار رشت پس از حدود یک سال اشاره کرد و یادآور شد: خواسته ما از شورا و شهردار رشت این است که در تعامل ویژه با همدیگر فارغ از زدوبند سیاسی باشند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه از شهردار رشت می خواهیم با شورای شهر در تعامل سازنده، عقلانی، اسلامی و شرعی باشد، تصریح کرد: اگر خدای ناخواسته در مجموعه شهرداری فساد، رابطه رانتی، باندی و زدوبند سیاسی رخ دهد در این زمینه شهردار را مسئول می دانیم و انتظار برخورد داریم.

وی بر جابه جایی عوارضی مسیر رودبار – رشت توسط وزارت راه تاکید کرد و افزود: رودبار از شهرستان های گیلان محسوب می شود و زیتون از محصولات راهبردی استان است و می طلبد سازمان زیتون مانند سازمان چای در گیلان راه اندازی شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود دو رودخانه زرجوب و گوهررود در رشت، بیان کرد: دو رودخانه مذکور با توجه به آلودگی های آن برای مردم رشت آسیب دارد و آسیب آن به تالاب انزلی نیز وارد می شود.
آیت الله فلاحتی بر همت شورا و شهردار رشت در برطرف کردن معضل پسماند سراوان تاکید کرد و گفت: احیای تالاب عینک و آب بندان های دیگر رشت از جمله خواسته مردم است و با استفاده و جذب سرمایه گذاران داخل و خارج از استان این معضل را می توانید برطرف کنید.
وی با بیان اینکه برطرف کردن چاله های معابر از دیگر برنامه های شهردار رشت باید باشد، اظهار کرد: امیدواریم شهردار رشت در چند ماه آینده گزارشی از روند فعالیت های انجام شده، ارائه کند.
امام جمعه رشت بر توجه به زیردستان در شهرداری این شهر تاکید کرد و یادآور شد: عزیزانی که از ساعت 3 صبح کوچه و خیابان را تمیز می کنند، شهردار رشت باید معوقات آنها را بپردازد.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به راهکارها و روش های تربیت از نگاه اسلام، بیان کرد: تربیت فرزندان مسیرهایی دارد که اسلام راه هایی را بیان کرده و اگر از آن مسیرها حرکت کنیم به طور قطع به مقصد می رسیم.


انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار