کد خبر : 35337
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

برادر سردار حزب الله گیلان:

اگر شهید کریمی نبود استان گیلان در دامن توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب غرق می‌شد

اگر شهید کریمی نبود استان گیلان در دامن توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب غرق می‌شد

برادر شهید سردار حزب الله گیلان گفت: اگر شهید کریمی نبود استان گیلان در دامن توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب غرق می‌شد.

به گزارش گیلانستان، شیخ جواد کریمی در سی‌‌وسومین سالروز شهادت دادستان شهید گیلان، شهید ابوالحسن کریمی در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: کریمی‌ها کریمی نشدند مگر به دلیل اینکه یاد خدا در دل و وجودشان بود.

وی با بیان اینکه شهید کریمی همواره ترس از خدا و تقوای الهی داشت، گفت: شهید کریمی جدای از معلمی، طلبگی، انقلابی و تلاشگر بودن و شلاق‌خورده نیروهای ستم‌شاهی بودن، مدیری لایق برای انقلاب بود.

برادر شهید کریمی با اشاره به پست‌های اجرایی شهید کریمی افزود: شهید کریمی در فرودین ۵۸ به‌عنوان نخستین فرماندار لاهیجان منصوب شد و تا اواخر سال ۵۹ در این سمت باقی ماند، همچنین تا سال ۶۱ دادستان کل انقلاب اسلامی در گیلان نیز بودند.

کریمی با بیان اینکه فرمانداران و دادستان‌های بسیاری آمدند و رفتند اما شهید کریمی شاخص و الگوی همه بود، تصریح کرد: شهید کریمی از گام نخست انقلاب تاکنون در ضمیر مردم لاهیجان و گیلان به‌عنوان فردی محبوب، لایق و انقلابی شناخته می‌شود.

وی ویژگی شاخص شهید کریمی را مدیریت جهادی و روحیه انقلابی وی دانست و بیان کرد: از دیروز، امروز و فردای انقلاب، آنچه به کار انقلاب و مردم می‌آید، داشتن مدیری انقلابی و جهادی است که شهید کریمی با این ویژگی در سمت‌های مختلف خدمت می‌کرد.

برادر شهید کریمی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره شهدا و مجاهدان در راه خدا گفت: این شهدا گروهی از دوستداران خدا هستند که خداوند نیز آن‌ها را دوست دارد و اشدا علی الکفار و رحما بینهم بوده و مجاهدون فی سبیل الله هستند و در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

کریمی با اذعان به اینکه فصل جهاد و انقلاب تمام نشده، افزود: بیشتر مشکلاتی که در جامعه ما مشاهده می‌شود ناشی از چنین تفکرات نادرستی است که امروز جهاد و مبارزه را فراموش کرده و راه خود را از راه شهدا جدا کردند.

وی با بیان اینکه اگر برخی یجاهدون فی سبیل الله بودند در برابر ظلم و ملامت‌ها سکوت نمی‌کردند، گفت: کسوت شهادت بی‌جهت به قامت کسی استوار نمی‌شود، بلکه نیاز به خلوص و خدمتی خالصانه و بی توقع دارد.

برادر شهید کریمی با اشاره به مؤلفه‌های مدیریت جهادی افزود: توکل و عشق و ایمان به خدا، پیشبرد کارها با عزم راسخ و بدون هراس از اجانب، خودباوری و اعتمادبه‌نفس، دشمن‌شناسی، بصیرت از رخنه دشمن، فراموش نکردن آرمان‌ها و جهت اصلی حرکت از ویژگی‌های مهم یک مدیر جهادی است.

کریمی با تأکید بر اینکه باید بدانیم دادستان شهید و فرماندار و نخستین و تنها استاندار شهید از استان گیلان است، تصریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند باید نادانسته‌ها را باتجربه و گوش سپردن به تجربه دیگران بیاموزیم و بنا بر فرمایشات امام علی (ع) از حوادث گذشته تاریخ برای آینده عبرت بگیریم چراکه حوادث روزگار همانند هستند و پایان دنیا به آغاز آن می‌پیوندد.

وی با اشاره به جمله شهید که قرار نیست ما بمانیم و ارزش‌ها محو شود بلکه قرار است ما محو شویم و ارزش‌ها بمانند، گفت: شهید معظم این اخلاص و انقلابی گری را از امامش علی (ع) آموخت، شهید به دنبال پست و مقام نبود بلکه عنوانی که در هر دوره از انقلاب داشت برای خدمت به دین و مردم می‌دانست.

کریمی با اذعان به اینکه اگر شهید کریمی نبود استان گیلان در دامن توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب غرق می‌شد، بیان کرد: گیلان از زمان قاجار در دامن فساد مسؤولان و دسیسه‌های ضدانقلاب محصور بود و شهید کریمی باتدبیر خود سینه سپر کرد و توطئه ضدانقلاب را به حداقل رساند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار