کد خبر : 43991
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آبان 1398- 31: 11

مدیر صنایع غذایی جهاد کشاورزی گیلان:

ایجاد ۲ زنجیره تولید و تأمین زیتون در استان گیلان

ایجاد ۲ زنجیره تولید و تأمین زیتون در استان گیلان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وجود بیش از ۷۰ کارخانه فرآوری در حوزه زیتون گفت: دوزنجیره زیتون در سطح فراوری و تولید زیتون شناسایی و هدف‌گذاری شد که مقدمات لازم جهت ایجاد آن‌ها در دست اقدام است.

به گزارش گیلانستان محمد جوادزاده امروز در حاشیه بازدید از کارخانه‌های فرآوری و روغن‌کشی زیتون این شهرستان اظهار کرد: این بازدید در راستای ایجاد زنجیره‌های یکپارچه تأمین نیاز زیتون از کارخانه‌ها با حضور مدیران صنایع تبدیلی و غذایی استان‌های گیلان و قزوین و زنجان و کارشناسان جهاد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این بازدید، امکان‌سنجی صنایع جانبی مرتبط در حوزه زیتون موردبررسی قرار گرفت، گفت: تلاش شده با ارزیابی دقیق از کارخانه‌ها، ظرفیت‌ها را شناخته و برای کاستی‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان باوجود بیش از ۷۰ کارخانه فرآوری در حوزه زیتون بیش از ۳۷ هزار تن مواد اولیه زیتون نیاز دارد، تصریح کرد: در مرحله نخست، دوزنجیره زیتون در سطح فراوری و تولید زیتون شناسایی و هدف‌گذاری شد که مقدمات لازم جهت ایجاد آن‌ها در دست اقدام است.

جواد زاده با اشاره به اثر و اهداف ایجاد این زنجیره برای جامعه بیان کرد: ایجاد این زنجیره باعث کاهش هزینه‌ها و تسهیل در دسترسی به نهاده‌ها، ارتقای دانش و فناوری تولید، توسعه بازارهای فروش و تأمین نیازهای مشترک مشتری و سلامت محصول خواهد شد.

به گفته وی این زنجیره در بخش زیتون به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه‌های اتصال بین مصرف‌کننده‌ها و تولیدکننده‌ها (باغداران زیتون) خواهند بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار