کد خبر : 7304
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395- 46: 16

ایده اسلام رحمانی، دفاع همه جانبه از اسلام آمریکایی است/ حماسه ۸دی مردم گیلان نباید فراموش شود

ایده اسلام رحمانی، دفاع همه جانبه از اسلام آمریکایی است/ حماسه ۸دی مردم گیلان نباید فراموش شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: بزرگان استان از مقام معظم رهبری بخواهند که مردم گیلان هر سال در روز ۸دی خدمت ایشان برسند تا برای همیشه این افتخار در تاریخ بماند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد در همایش “گفتمان منویات ولایت” سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس، پیرامون لزوم حفظ شخصیت و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: نقطه ثقل حوادث سال های اخیر کشورمان، حفظ گفتمان و اندیشه های حضرت امام(ره) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر حفظ اندیشه های امام(ره) و جلوگیری از تحریف آن، خاطرنشان کرد: امروز مستکبران عالم این تحولات عظیمی که انقلاب اسلامی در دنیا به وجود آورده را نمی توانند مهار کنند و برای اینکه گفتمان امام(ره) به نسل های بعدی منتقل نشود، در صدد تحریف اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) هستند.

وی همچنین افزود: بر اساس فرمایشات امام(ره)، یکی از وظایف مهم همه ما حفظ انقلاب و ارزشهای اسلامی است که این اوجب واجبات و از نمازخواندن نیز اهمیتش بیشتر می باشد.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه عده ای از انسان های دنیاطلب و غربگرا در اظهار نظرهایشان نسخه سازش با دشمن و تحریف اندیشه امام(ره) را می پیچند، گفت: متاسفانه می بینیم که آنان انقلاب را به عنوان یک حادثه معرفی می کنند و می گویند یک انقلاب دیگر هم می تواند اتفاق بیفتد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه این نوع دیدگاه بزرگترین ظلم در حق حضرت امام(ره) است، ابراز نمود: این انقلاب حساب شده و برنامه ریزی شده بود.

وی با اشاره به اینکه قبل از قضیه برجام می گفتند ملت ما به این نتیجه رسیده که با آمریکا ارتباط داشته باشد و الان می گویند باید با دنیا تعامل و ارتباط داشته باشیم، اذعان نمود: این چیزی که آنها در سر دارند یعنی خسارت محض. اینکه می بینیم مردم مسیحی اروپا موج موج به سمت اسلام روی می آورند، برگرفته از تحولی می باشد که حضرت امام(ره) به دنیا بخشیده است.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه استکبار نمی تواند مستقیما با این تحول مقابله نماید، گفت: به همین دلیل به عوامل خود در داخل کشور روی آورده تا اقدام به تحریف گفتمان و اندیشه های حضرت امام(ره) کنند و متاسفانه در برخی از لایه های حکومتی و مدیریتی نیز عده ای هستند که مخالف اندیشه های امام(ره) می باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمن برای بعضی از واژه ها شاخص سازی می کند تا در تفکر نسل های آینده تاثیر بگذارد، اظهار داشت: همین بحث “اسلام رحمانی” که امروزه می بینیم حتی برخی از مسئولان ارشد کشورمان آن را مطرح می کنند، یکی از مواردی است که دشمن می خواهد از طریق آن به جامعه اسلامی ضربه بزند.

وی با بیان اینکه ایده اسلام رحمانی دفاع همه جانبه از اسلام آمریکایی و لبرالیستی است، افزود: اسلام رحمانی مدنظر این آقایان یعنی مقابله با عقلانیت دینی، مقابله با جامعیت اسلام، مقابله با اندیشه امام(ره) و رهبری و مقابله با اندیشه اسلام انقلابی.

حجت الاسلام معتمد خاطرنشان کرد: دشمن در فرایند تحریف و حذف اندیشه های امام(ره) به دنبال یک شاخص سازی در بعضی از فضاهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است تا بتواند آن ظرفیت های جهادی، مقاومتی و ایستادگی در مقابل استکبار را از بین ببرد. اسلام رحمانی، اسلام قلبی، اسلام باطنی و اسلام اعتدالی یعنی انحراف و به معنای اسلام آمریکایی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ذات اسلام، رحمانیت است و پیامبر اسلام رحمت للعالمین می باشد، گفت: قصاص، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر ذات اسلام است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم اگر یک آدم خیانتکار، قاتل و مجرمی قصاص شود، به بشریت حیات داده شده است، خاطرنشان کرد: آن وقت بعضی از بی سوادها اسلام رحمانی را مطرح می کنند و آن را در مقابل اسلام انقلابی قرار می دهند تا به شکل غیرملموسی اندیشه های امام(ره) را از جامعه بگیرند.

حجت الاسلام معتمد ادامه داد: به طور مثال در رابطه با مقوله “شادی” می گویند ما ۱۰۰ کنسرت در فلان استان و شهر برگزار نمودیم و بعد از آن ارزیابی کردیم و دیدیم که مردم آن شهر شادترین مردم هستند. شادی را با گناه و معصیت عجین می کنند و بعد می گویند چونکه مثلا در قم نمی گذارند کنسرت برگزار کنیم، بر اساس شاخصه ها مردم آنجا غمگین ترین مردم هستند.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد با شاخص سازی های این چنینی، در زمینه های فکری، فرهنگی، سیاسی و… ما اثرگذاری ایجاد کند، گفت: شناخت اندیشه ها و استراتژی امام(ره) برای همه ما لازم است چراکه همواره در تنگناها این اندیشه های حضرت امام(ره) بود که ما را نجات داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه ضروری تر از شناخت خط امام(ره) این است که ببینیم امام(ره) چگونه توانست این تحول را در بنیانهای فکری مردم دنیا به وجود آورد، بیان کرد: امام(ره) بر ۲ نکته خیلی تاکید داشتند که یکی از آن “خودسازی عملی” می باشد. ما زمانی می توانیم موفق شویم که خودسازی عملی داشته باشیم. همسر امام(ره) می گفت شصت سال با ایشان زندگی کردم و حتی یک معصیت از امام(ره) ندیدم.

حجت الاسلام معتمد با اشاره به اینکه نکته دومی که بسیار برای امام(ره) اهمیت داشت، “آزادی معنوی” بود، افزود: اگر آزادی معنوی باشد، همه به وظیفه خود عمل می کنند و هیچ کس به طغیان نمی افتد. اگر آزادی معنوی داشته باشیم، در مقابل انتقادات نه تنها پرخاشگری نکرده بلکه از آن استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه آنهایی که آزادی معنوی ندارند، از دشمن و استکبار می ترسند، گفت: حقیقت ایمانی و اعتقادی انسان وقتی نمایان می شود که بین منافع شخصی خود با مصالح دینی و حدود الهی فرقی قائل باشیم و اگر در این بین، مصالح دینی را مقدم قرار دهیم، آن وقت شخصیتی ایمانی خواهیم داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عده ای گاهی اوقات نمی توانند مصالح دینی را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند، ابراز نمود: اگر توانستیم اطرافیان، فرزندان، گروه های سیاسی و… را کنار بزنیم و مصالح الهی را بر همه آنان ترجیح دهیم، آنوقت است که شخصیتی ایمانی داریم.

حجت الاسلام معتمد همچنین خاطرنشان کرد: این وضعیت بارها و بارها برای حضرت امام(ره) در تاریخ انقلاب پیش آمد ولی امام(ره) همیشه مصلحت دین را بر منافع شخصی مقدم قرار داد. تسخیر لانه جاسوسی، پذیرش قطعنامه، عزل بنی صدر و منتظری جرات زیادی می خواهد و چون امام(ره) آزادی معنوی داشت، از هیچ چیز نترسید.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر آزادی معنوی نباشد، فیش های نجومی و فتنه به وجود می آید، گفت: طبق روایتی از امام حسین(ع) ما باید از افرادی که فتنه گری می کنند بیزاری بجوئیم و بر فاسد و دروغگو بودن برخی از افراد شهادت دهیم. اگر کسی سران فتنه را لعنت نکند، مانع ظهور آقا امام زمان(عج) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در آستانه حماسه ۸ و ۹ دی هستیم و باید بدانیم که فتنه گران در نظام اسلامی نباید جایگاهی داشته باشند، گفت: نکند که ۸دی در تاریخ فراموش شود؛ ملت غیور گیلان در بصیرت یک قدم جلوتر از کل کشور می باشند که این به افتخاری بزرگ تبدیل شده است. بزرگان استان از مقام معظم رهبری بخواهند که مردم گیلان هر سال در روز ۸دی خدمت ایشان برسند تا برای همیشه این افتخار در تاریخ بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار