کد خبر : 4719
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰:۱۰

ایران آن‌قدر قدرتمند شده که هیچ کشوری نتواند به آن تجاوز کند

ایران آن‌قدر قدرتمند شده که هیچ کشوری نتواند به آن تجاوز کند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز ایران آن‌قدر قدرتمند شده که نگذارد هیچ کشوری به آن تجاوز کند.

به گزارش درگیلان، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی در دیدار با جمعی از مسئولان استان در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: انجمن ژئوپلیتیک ایران در حال حاضر که استادان و دانشجویان بسیاری در آن فعال هستند از همکاری با منطقه آزاد استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن ژئوپلیتیک ایران ارتباطاتی دارد که می‌تواند چهار کشور حوزه دریای خزر را با بخش‌هایی از اروپا و همچنین کشور چین ارتباط دهد، افزود: ژئوپلیتیک روابط و تعامل 3 حوزه قدرت، سیاست و جغرافیاست و امروز ایران آنقدر قدرتمند شده که نگذارد هیچ کشوری به آن تجاوز کند، بنابراین الان دورِ مبادلات اقتصادی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اعلام اینکه تاکنون نگاه ما به خزر، گردشگری بوده نه نگاه اقتصادی، تصریح کرد: باید بتوانیم در حوزه ژئوپلیتیک در دریای خزر روابط خاصی را با روسیه ایجاد کنیم چراکه محور روسیه-ایران-عراق و محور روسیه-ایران-خلیج‌فارس محورهای استراتژیک هستند.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه ملاقات پوتین با رهبر انقلاب روابط ما را بسیار نزدیک کرد، افزود: در حوزه ژئوپلیتیک دریای خزر ارتباطاتمان را در درجه اول با روسیه و سپس با سایر کشور‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انجمن ژئوپلیتیک چه در مباحث سیاسی، چه در مباحث روابط سیاسی، چه در روابط صادرات و واردات و چه در حوزه آموزش کارکنان منطقه آزاد و برگزاری همایش‌ها، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه روس‌ها 70 درصد گردشگر به ترکیه می‌فرستند و ما باید نگاه‌مان به جذب این گردشگران باشد، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم به‌عنوان انجمن ژئوپلیتیک ایران در گسترش روابط این دو کشور و افزایش مبادلات تاثیرگذار باشیم بنابراین اعلام آمادگی می‌کنیم که با روس‌ها آماده همکاری هستیم.

سرلشکر رحیم صفوی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه در تهران می‌گویند گیلان استان برخوردار است، گفت: این جنگل و فضای سبز نباید مسئولان را گول بزند در صورتی که این استان غیربرخوردار است و باید کمک کنیم که خیر و برکت سازمان‌های اقتصادی  به مردم این استان برسد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار