کد خبر : 11916
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1396- 23: 10

ای کاش دولت به جای حقوق شهروندی، مشکلات اقتصادی مردم را حل می کرد

ای کاش دولت به جای حقوق شهروندی، مشکلات اقتصادی مردم را حل می کرد

ای کاش دولت به جای منشور حقوق شهروندی نسخه ای می نوشت که مشکلات اقتصادی معیشتی و اشتغال مردم حل می شد.

به گزارش گیلانستان ،  عزیز پورعزیزی مدیر کل اسبق فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان و استاد حقوق دانشگاه در یادداشتی نوشت:
منشورحقوق شهروندی زمانی ابلاغ شد که دولت دربخش های مختلف عملکر خوبی نداشته و ناکارامد عمل کرده و این منشور در حقیقت جنبه تبلیغاتی داشته ومثل سایر وعده وحیدها توفیقی برای حل مشکلات مردم نداشته و عملا نشان میده که دولت در حل مشکلات مردم زمین گیرشده
باتوجه به اینکه مردم در این چندسال اخیر به خاطر سوء مدیریت دولت مردان گرفتار مشکلات روزافزون بوده اند. نه تنهابه حقوق اولیه انها همچون حق معیشت حق اشتغال،حق مسکن، تسهیل درامر ازدواج توجه نشده بلکه شاهد نادیده گرفتن این حقوق توسط بعضی مدیران خسته وپیر دولت بوده ایم که نمونه ان اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان… که بعد هم بعنوان ذخایر نظام  معوقه بگیرو غیره از ان دفاع شد‌.
دولت اقدام لازم رابه منظوررسیدن به اشتغال کامل و قراردادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کار بودند ولی وسایل کار نداشتند انجام نداد. و بخش خصوصی و تعاونی ها عملا ورشکسته شدند.
دولت برای اجرای این منشور ابتدا باید درون سیستم خودرا اصلاح می کرد و ماهی یک باربه مردم گزارش میدادند باارباب رجوع در ادارات دولتی  باخبرنگاران از سوی مقام های دولتی که تاچه حدی حقوق شهروندی در ادارات توسط کارگزاران دولتی رعایت می شود. حقوق شهروندی که ابلاغ شده ضمانت اجرایی ندارد و ادعای کاذبی بود برای اینکه توشعارها حرفی برای گفتن داشته باشند.
حقوق شهروندی یعنی اجرای عدالت چه کسانی از دولتی ها مجری عدالت هستند در این دولت وقتی بخشی از مسئولیت ها رابدون در نظر گرفتن شرایط احراز صلاحیت ها به اشخاص واگذار شده که مردم رادربخش های مختلف دچار چالش و مشکلات کرده اند. چطور می خواهند از حقوق مردم دفاع کنند.
اصولاحقوق شهروندی زمانی کاربرد دارد که دولت در بخش های مختلف تلاش کرده و نتیجه به ثمر رسیده باشد و برای اینکه به عدالت رفتار شود. نیاز به پیگیری حقوق شهروندی است.
وقتی جماعت بیکاری که بی تدبیر های دولت مردان شرمنده خانواده هستند وسر سفره نان ندارند.
این نشان  از بی برنامگی  و دست خالی بودن دولت در پیشگاه مردم است. وقتی یک مسول دولتی با حقوق نجومی آرامش و اسایش برای خانواده خود ایجاد می کند. چطور یک کارگر با حقوق ماهی ۹۰۰هزارتومان برای عائله ۵ نفره آرامش و آسایش ایجاد کند و از آن حقوق هم تا آخر ماه قناعت کند. وقتی پدری باداشتن سه دختر دم بخت خواستگاران دختراشو به دلیل عدم توان تهیه لوازم جهیزیه آن هم ناچیز در حد ییلاق و قشلاق به بهانه های بی مورد ادامه تحصیل و غیره ردمی کند.
ای کاش دولت به جای منشور حقوق شهروندی نسخه ای می نوشت که مشکلات اقتصادی معیشتی و اشتغال مردم حل می شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار