کد خبر : 53211
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

مدیرکل هواشناسی گیلان:

بارش نخستین باران تابستانی گیلان از فردا/ کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دما

بارش نخستین باران تابستانی گیلان از فردا/ کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دما

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای غالبا پایدار در منطقه است، افزود: از اواخر امروز با گذر امواج کم و بیش ناپایدار احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

به گزارش گیلانستان،محمد دادرس، با بیان اینکه در حال حاضر آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری است، اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب ۳۲ و ۲۲ درجه سانتی گراد است.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای غالبا پایدار در منطقه است، افزود: امروز آسمانی غالبا صاف، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود، اما از اواخر امروز با گذر امواج کم و بیش ناپایدار احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش تدریجی هفت تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما در منطقه خبر داد و گفت: از فردا با ورود تدریجی توده هوای خنک به منطقه شرایط برای کاهش دما، بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق تا روز یکشنبه آینده مهیاست و نخستین بارش تابستانه در استان گیلان را خواهیم داشت.

دادرس، با بیان اینکه بارندگی در دامنه ها و ارتفاعات شدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: احتمال خسارت به سازه های سست بنیان، شکستگی درختان، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی موقت از جمله مخاطرات جوی طی ۴۸ ساعت آینده است.

وی جمعه و شنبه را اوج فعالیت این سامانه بارشی دانست و یادآور شد: از شهروندان می خواهیم در زمان وقوع صاعقه در مکان های باز تردد نکنند و از استقرار در کنار رودخانه و مسیل ها به جد بپزهیزند. دریا نیز از عصر امروز برای فعالیت های مرتبط نامناسب می شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار