کد خبر : 58818
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

مدیرکل هواشناسی گیلان:

بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات گیلان؛ بارش باران تا پایان هفته ادامه دارد

بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات گیلان؛ بارش باران تا پایان هفته ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات گیلان گفت: طبق پیش ‌بینی‌ها تا صبح روز جمعه، بارندگی‌ها ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس، با اشاره به بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گیلان اظهار داشت: ناپایداری جوی و بارش باران در بعضی نقاط استان با شدت بیشتری همراه بوده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد شدید و خیلی شدید در نواحی نزدیک به سواحل استان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در بعضی نقاط استان گیلان، شرایط هشدار در سطح نارنجی اعلام کردیم و احتمال سیلابی‌شدن و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه این سامانه بارشی از غرب استان وارد و شرق استان خارج می‌شود و در چند روز گذشته اکثر نقاط استان را در برگرفت تصریح کرد: طبق پیش ‌بینی‌ها تا صبح روز جمعه، بارندگی‌ها ادامه دارد و روز  چهارشنبه و پنجشنبه نیر بارش باران در نقاط مختلف استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد که لغزندگی جاده و کاهش دید افقی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

طبق اعلام مدیریت بحران استانداری گیلان در چند روز گذشته، احتمال خسارت دیدن سازه‌های سبک، کاهش دید در جاده‌ها، رانش زمین و اصابت صاعقه وجود دارد.

ضروری است که دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی و انجام اقدامات لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار