کد خبر : 50691
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399- 18: 16

آیت الله فلاحتی در دیدار مدیرعامل و معاونان منطقه آزاد انزلی:

بازار آسیای میانه بستر مناسبی برای کالای تولید داخلی است/ فعالیت های فرهنگی منطقه آزاد در تراز انقلاب اسلامی باشد

بازار آسیای میانه بستر مناسبی برای کالای تولید داخلی است/ فعالیت های فرهنگی منطقه آزاد در تراز انقلاب اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان بازارهای آسیای میانه را بستر مناسبی برای کالای تولید داخلی عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال جایگاه منطقه آزاد تجاری – انزلی را ارتقا می دهد بنابراین هر قدر می توانید در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنید.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرعامل و معاونان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ در کریدور جهانی شاخص ارزش های ملی و معنوی بوده است اظهار کرد: ایران در طول تاریخ با دو رویکرد انتقال مذهب و فرهنگ مطرح بوده است.

وی به اهمیت جاده ابریشم در گذشته اشاره کرد و افزود: جاده ابریشم معلول تلاش ایرانی ها بیش از دیگر اقوام بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دورنگری افق دید مدیران در عرصه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد بسیار مهم است، تصریح کرد: یک مدیر دارای افق دید دارای ویژگی داشتن اتاق اندیشه ورز قوی است.

آیت الله فلاحتی توجه به مسائل اقتصادی را مهم دانست و بیان کرد: اتاق اندیشه ورز باید با مدیر یک مجموعه هماهنگ باشد ضمن اینکه اعضای اتاق اندیشه ورز باید از اندیشمندان روز باشند و نباید بخشی فکر کنند.

وی، وجود تشکیل اتاق اندیشه ورز از بیرون ناظر بر اتاق اندیشه ورز داخلی را اثرگذار ذکر کرد و گفت: بازاریابی از جمله اموری است که کم داریم و به این موضوع باید توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف، اظهار کرد: اروپایی ها یدک کش آمریکا هستند و دل آنها به حال ما نسوخته و این موضوع را در ایجاد روابط با کشورها مد نظر قرار دهید.

آیت الله فلاحتی به جمعیت بزرگ کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و یادآور شد: کشورهای حاشیه دریای خزر علاقمند به برقراری مبادلات تجاری با ایران هستند ضمن اینکه شبه قاره هند بهترین ظرفیت محسوب می شود و با ایجاد کریدور ریلی می توانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

وی، بازارهای آسیای میانه را بستر مناسبی برای کالای تولید داخلی عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال جایگاه منطقه آزاد تجاری – انزلی را ارتقا می دهد بنابراین هر قدر می توانید در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنید.

امام جمعه رشت، خواستار ایجاد اتاق اندیشه ورز به منظور ایجاد فضای صادراتی برای واحدهای تولید منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی شد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای ایجاد فضای کار در منطقه آزاد اندیشیده شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی در راستای احیای ارزش ها تحقق پیدا کرده و در این عرصه موفق بودیم اما تا ایده آل ها فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی با ایجاد زیربناهای فرهنگی در جامعه محقق می شود، تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی بهترین مکان برای فرهنگ سازی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، منطقه آزاد انزلی را محل آمد و شد فرهنگ ها دانست و خاطرنشان کرد: ما در برابر ۸ هزار شهید گیلان مسئول هستیم بنابراین می طلبد از بخش فرهنگی مراقبت داشته باشید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مدیران مناطق آزاد باید دارای تفکر و کار جهادی باشند، یادآور شد: فعالیت های فرهنگی در منطقه آزاد انزلی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و کارهای فرهنگی را در راس برنامه ها قرار دهید.

وی با آرزوی موفقیت برای مدیرعامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی، اظهار کرد: دعا گوی مدیران در راستای رشد ایران و تعالی گیلان هستیم زیرا خدمت به مردم اعتقاد ما است.

ایجاد شهر صنعتی شماره ۳ در منطقه آزاد انزلی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی نیز در دیدار مذکور به وجود ۷ منطقه آزاد در کشور اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی به دلیل اتصال به دریای خزر و همجواری با کشورهای این دریا، مهم ترین منطقه آزاد در کشور محسوب می شود.

محمدولی روزبهان، منطقه آزاد انزلی را در مسیر کریدور نوستراک و راه ابریشم دانست و افزود: خدای متعال، ایران و گیلان را در مقر ارتباطی جهان قرار داده است.

وی با بیان اینکه نزدیکی به قطب جمعیتی کشور اهمیت منطقه آزاد انزلی را بالا برده است، تصریح کرد: امر مذکور فضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی را فراهم کرده و با توجه به زیرساخت های خوب ایجاد شده در سال های گذشته، اکنون شاهد تشکیل بزرگ ترین قطب اقتصادی شمال کشور در این منطقه هستیم.

روزبهان با اشاره به وجود ۲ شهر صنعتی و فعالیت ۱۷۰ کارخانه در شهرهای صنعتی منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: تعداد ۲۳ هزار نفر در واحدهای تولیدی، صنعتی، گردشگری، آموزشی و خدماتی منطقه آزاد انزلی فعالیت می کنند.

وی، ۹ درصد اقتصاد گیلان را در منطقه آزاد انزلی ذکر کرد و افزود: حضور سالانه ۷ میلیون گردشگر در منطقه آزاد انزلی نشان دهنده ظرفیت های این منطقه است.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی از سرمایه گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش ریالی و ۶۱ میلیون دلاری خارجی این منطقه در سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته، ۳۵۰ میلیون دلار صادرات کالا از منطقه آزاد انزلی داشتیم ضمن اینکه ۳۷۰ میلیون دلار واردات کالا به کشور از این منطقه انجام شده است.

روزبهان با بیان اینکه تولید پاشنه آشیل اقتصاد کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری جهش تولید برای سال جاری توسط مقام معظم رهبری، یکی از برنامه های ما در سال ۹۹ ایجاد شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان در مساحت ۵۰ هکتار است.

وی به آغاز عملیات اجرایی شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی از بهار سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی در شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی ایجاد می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، اتمام پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین را از برنامه های این منطقه در سال ۹۹ برشمرد و بیان کرد: امسال تقویت ظرفیت های بندری منطقه آزاد انزلی را در برنامه داریم.

روزبهان با اشاره به اینکه گردشگری، آموزش عالی و بخش درمان از موضوع های موثر در منطقه آزاد انزلی محسوب می شود و پیگیر آن هستیم، تصریح کرد: با دانشگاه های معتبر دنیا رایزنی به عمل آمده و رشته های دانشگاهی توسط دانشگاه های دنیا در منطقه آزاد انزلی راه اندازی می شود.

وی به مبارزه با ویروس کرونا توسط واحدهای موجود در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و یادآور شد: در مبارزه با ویروس کرونا تعداد ۸۰۰ هزار عدد ماسک و گان پزشکی در منطقه آزاد انزلی تولید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار