کد خبر : 51045
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399- 56: 18

مدیرکل بازرسی گیلان عنوان کرد:

بازرسی از عملکرد ۴۰ دستگاه اجرایی و خدماتی در گیلان/ عملکرد سه ساله دانشگاه علوم پزشکی بررسی می‌شود

بازرسی از عملکرد ۴۰ دستگاه اجرایی و خدماتی در گیلان/ عملکرد سه ساله دانشگاه علوم پزشکی بررسی می‌شود

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان اصلاح امور، اجرای درست و جلوگیری از سو اجرای قانون را مأموریت اصلی این سازمان دانست و گفت: بر عملکرد ۴۰ دستگاه اجرایی و خدماتی در گیلان نظارت و بازرسی می شود.

به گزارش گیلانستان سیف‌الله مسرور ظهر دوشنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تلاش کادر سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها کادر درمان و پرستاران در این ایام فداکارانه تلاش کرده و در این راه به شهادت هم رسیدند.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان گیلان نیز نمایان شد، افزود: متأسفانه مشخص شد ساختار بهداشت و درمانی گیلان توانایی مقابله با بحران‌ها را نداشته و نیازمند توجه ویژه است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تأکید با لزوم بهره گیری از این فرصت برای جبران کمبودها به ویژه در زمینه نیروی انسانی، گفت: باید تلاش شود تا حق مردم گیلان در این زمینه پایمال نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان بازرسی، نظارت است، تصریح کرد: این سازمان برای بهبود شرایط و حرکت در مسیر صحیح از باب نظارت تذکرات لازم را می‌دهد تا اوضاع ساماندهی شود.

مسرور اصلاح امور، برقراری حسن جریان و جلوگیری از سو جریان قانون را مأموریت اصلی سازمان بازرسی عنوان و بیان کرد: وظیفه دستگاه بازرسی بگیر و ببند و برخورد با تخلف با خشونت نیست بلکه این دستگاه نظارتی رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را محرم خود دانسته و احتمال وقوع تخلف را به جهت پیشگیری به آنها به صورت محرمانه اعلام و هشدار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت نیروهای حراست و بازرسی در سازمان‌ها سبب کاهش فعالیت دستگاه‌های نظارتی برون سازمانی می‌شود، افزود: با توجه به تنوع مأموریت‌ها و همچنین حضور تعداد زیادی نیروی می‌تواند زمینه بروز اشتباه در دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کند لذا حضور نیروهای بازرسی و حراست به سلامت فعالیت‌های این نهاد کمک می‌کند.

مدیر کل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اجرای فرآیند نظارتی در ۴۰ دستگاه اجرایی و خدماتی استان از سوی این سازمان، اظهار کرد: نظارت و بازرسی از عملکرد سه ساله دانشگاه علوم پزشکی از سوی این سازمان انجام و در آن نواقص و مشکلات نیز شناسایی خواهد شد.

وی ادامه داد: کمبودها و کاستی‌هایی همانند کمبود قانون، تعارض‌های قانونی و کمبودهای فرا استانی در جریان بازرسی‌ها به سازمان بازرسی کل کشور و از آن طریق به وزارت بهداشت منعکس خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار