کد خبر : 47285
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 بهمن 1398- 56: 17

بازگشایی کامل راه‌های روستایی تا یکشنبه‌شب/ وضعیت نامناسب شهرستان‌های رودسر و املش

بازگشایی کامل راه‌های روستایی تا یکشنبه‌شب/ وضعیت نامناسب شهرستان‌های رودسر و املش

گزارش میدانی حکایت از وضعیت نگران‌کننده در شهرستان‌های شرق گیلان پس از گذشت ساعت‌ها از توقف بارش برف را دارد.

به گزارش گیلانستان پس از بارش برف در گیلان بسیاری از شهرستان‌ها با مشکلات عدیده‌ای ازجمله قطعی آب، برق، تلفن و انسداد راه‌ها مواجه شدند.

در شرق گیلان برخی شهرستان‌ها با توجه به میزان بارش و عدم زیرساخت دچار مشکلات بیشتری شدند.

قطع برق ۷۰ درصد از مشترکین برق رودسری

گزارش میدانی از شهرستان رودسر حکایت از قطعی برق در اکثر مناطق روستایی این شهرستان دارد و به گفته فرماندار این شهرستان تنها ۳۰ درصد کل این شهرستان برق‌دار هستند.

حسین اسماعیل‌پور به انسداد کامل راه‌های روستایی این شهرستان اشاره و اظهار امیدواری کرد تا عصر امروز شریان‌های اصلی این شهرستان بازگشایی شوند.

در حال حاضر سه اکیپ راهداری و ۱۰ اکیپ برق از استان مازندران برای رفع مشکلات راه و برق وارد شهرستان رودسر شده‌اند.

وضعیت بحرانی برق شهرستان املش

مردم شهرستان املش نیز شاهد بارش دو متری در مناطق کوهستانی و ۱۱۰ سانتی در مناطق جلگه‌ای بوده و دسترسی به برخی از روستاهای آن غیرممکن شده است.

فرماندار شهرستان املش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بازگشایی اکثر راه‌های روستایی خبر داد و گفت به‌استثنای سه روستا الباقی راه‌های روستایی تا پایان امشب بازگشایی می‌شود.

محمد رنجبر به مشکل جدی شهرستان املش در تأمین برق اشاره کرد و از کمک هیئت‌های مذهبی برای در اختیار گذاشتن موتورهای برق به نانوایی‌ها و پمپ‌های بنزین برای تأمین مایحتاج مردم سخن گفت.

بازگشایی همه راه‌های روستایی تا یکشنبه‌شب

استاندار گیلان نیز دقایقی پیش در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به بارش ۲۷ برابری برف نسبت به میانگین کشوری در طی چهار روز اشاره کرد که  ۸۵ درصد از  خطوط برق استان گیلان تحت تأثیر قرار گرفته است.

ارسلان زارع با اشاره به عدم بازگشت تنها سه پست برق به مدار گفت که  از میزان قطعی ۲۵۰ هزار مشترک خانگی تنها ۶۰ هزار مشترک با قطعی مواجه هستند که امیدواریم با تلاش‌های مجدانه این ۶۰ هزار مشترک  به ۱۰ هزار مشترک کاهش پیدا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تا یکشنبه‌شب مشکل  همه راه‌های روستایی  برطرف شود.

قطع برق اکثر نقاط روستایی لاهیجان

گزارش میدانی خبرنگار فارس در لاهیجان حکایت از قطع برق بخش اعظمی از روستاهای این شهرستان دارد.

آب ۴۴ هزار مشترک در گیلان قطع است که بخشی به دلیل یخ‌زدگی و ترکیدگی لوله‌هاست که با بازگشایی مسیر مشکل قطعی مشترکین آب به‌خصوص در مناطق روستایی برطرف می‌شود.

۱۲۵ روستای لاهیجان فاقد برق

فرماندار شهرستان لاهیجان به قطع ۲۰ درصد مناطق شهری این شهرستان اشاره کرد که این میزان به‌صورت موردی و به دلیل یخ‌زدگی بوده و به‌زودی برطرف می‌شود.

اسماعیل میر غضنفری از بی‌برقی ۱۲۵ روستا در شهرستان لاهیجان خبر داد که دلیل آن خرابی پست انتقال برق ۶۳ کیلوواتی بوده است.

۴ درصد قطعی تلفن ثابت و ۲۰ درصد سایت‌ها خارج از مدار

در حال حاضر قطعی ارتباط‌های مخابراتی استان از ۶۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده است و طبق اعلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ۳۰۰ هزار مشترک گیلانی از سرویس تلفن همراه برخوردار نیستند.

طبق اعلام فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، این استان دارای دو میلیون و ۶۷ هزار و ۳۶۱ مشترک همراه اول، یک‌میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۸۷ مشترک ایرانسل که تلفن ۴۰ هزار مشترک تلفن ثابت (چهار درصد مشترکین) در گیلان قطع و ۲۰ درصد سایت‌های استان به دلیل قطع برق از سرویس خارج شده‌اند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار