کد خبر : 76097
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400- 18: 17

مدیرکل هواشناسی گیلان:

بازگشت هوای بارانی به گیلان/ دمای هوا کاهش می یابد

بازگشت هوای بارانی به گیلان/ دمای هوا کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ توده هوای سرد و بارشی از اواخر وقت امروز به این استان، گفت: شرایط برای بارش باران و برف و کاهش محسوس دمای هوا تا اواسط هفته جاری فراهم می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها نشان دهنده روند کاهش ابر و افزایش نسبی دما طی امروز در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه سرد و بارشی شرایط برای بارش باران و برف در استان گیلان فراهم می‌شود، گفت: شرایط برای افزایش ابر و کاهش محسوس دما تا اواسط هفته جاری در استان گیلان فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بارش‌ها در برخی مناطق و ساعات با شدت بیشتری خواهد بود، افزود: در ارتفاعات نیز بارش پراکنده برف و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی به صدور هشدار سطح زرد در استان گیلان و ابلاغ آن به دستگاه‌های مربوطه، گفت: آبگرفتگی معابر، احتمال لغزش و رانش، خسارت به محصولات کشاورزی، خسارت به سازه‌های سست، کاهش دید، کولاک در ارتفاعات، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی و برخورد صاعقه در این مدت دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به اینکه دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی است، افزود: ارتفاع موج دریا به حدود یک متر و ۸۰ سانتیمتر رسیده و برای انجام فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی مناسب نیست.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار