کد خبر : 21636
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

بازگشت 110 هزار نفر زندانی به آغوش خانواده توسط ستاد دیه کشور/ کوشش شورای فرهنگ عمومی در کاهش آمار زندان‌ها ضرورت دارد

بازگشت 110 هزار نفر زندانی به آغوش خانواده توسط ستاد دیه کشور/ کوشش شورای فرهنگ عمومی در کاهش آمار زندان‌ها ضرورت دارد

مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی 110 هزار نفر زندانی توسط ستاد دیه کشور در سال جاری خبر داد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید بیشتر تلاش کند تا آمار زندان‌ها ازجمله بدهکاری و طلاق کاهش پیدا کند.

به گزارش گیلانستان، سید اسدالله جولایی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث در کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح اجرای شدن بیمه‌ها در انتهای مجلس نهم آماده شد، قرار بود قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث به مجلس دهم بیفتد اما با هر دلیلی این قانون در دستور کار هیئت‌رئیسه مجلس قرار گرفت و تصویب شد.

وی بابیان اینکه شورای نگهبان نیز اشراف بر قانون مصوب مجلس داشت و فوراً مورد تائید شورای محترم نگهبان نیز قرار گرفت، افزود:  با اجرایی شدن قانون بیمه شخص ثالث تعداد زندانیان کشور ازجمله زندانیان تصادفی بسیار کاهش‌یافته است.

 مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان در زندان‌ها حضور دارند که نه مشمول بیمه‌اند و نه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی هستند، گفت: طبق بند دال تبصره 11 قانون بودجه کسانی که مشمول صندوق و بیمه نمی‌شوند، باید آزاد شوند که از سوی ستاد دیه کشور اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

جولایی با تاکید بر تسریع در آزادی زندانیان غیر عمد ازجمله زندانیان تصادفات خاطرشان کرد: در هر استان ستاد دیه نمایندگان تام‌الاختیار قرار داده تا فرایند آزادی زندانیان طول نکشد.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند ستاد دیه کشور در آزادی زندانیان ازجمله زندانیان غیر عمد تصادفات بیان کرد: ستاد دیه تاکنون 110 هزار نفر را در کشور آزادکرده که مورد تفقد رهبر معظم انقلاب نیز قرارگرفته است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بابیان اینکه ستاد دیه برای آزادی بیشتر نیازمند کمک‌های مردمی و خیران است، گفت: توسط ستاد دیه سامانه‌ای طراحی‌شده که از هزارتا میلیاردها تومان می‌توانند خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد کمک کنند.

جولایی به لزوم فرهنگ‌سازی توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها و استان‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و زندانیان تاکید کرد و گفت: یکی از دلایلی که مردم به زندان‌ها می‌روند به خاطر این است که فرهنگ‌سازی و آگاهی کامل از جرائم توسط متولیان فرهنگی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید پای‌کار باشند تا میزان آمار طلاق، تصادفات و سایر بزه‌های اجتماعی کاهش یابد، گفت: همه ظرفیت دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها و همچنین طلاب، ائمه جمعه و جماعات باید به کار گرفته شود تا سطح رفاه اجتماعی شهروندان افزایش پیدا کند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه باید قانون اصلاح چک در مجلس اصلاح شود، خبر داد: از مجموع هر 12 هزار نفر بدهکار در کشور 8 هزار نفر بدهکار چک هستند.

جولایی با تاکید بر اینکه یک کشته هم در تصادفات  برای جمهوری اسلامی زشت است، گفت: وظیفه صداوسیما و همچنین همه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان هست که تلاش کنند تا آمار زندانیان کاهش پیدا کند و هزینه کمتری هم بر مردم و هم بر دولت تحمیل شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار