کد خبر : 32983
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397- 23: 16

باز نشر یک یادداشت؛ درد و دلی با نماینده ولی فقیه در گیلان/ در شورای چهارم بارها از آسیب های پیاده راه فرهنگی هشدار دادم اما توجهی نشد

باز نشر یک یادداشت؛ درد و دلی با نماینده ولی فقیه در گیلان/ در شورای چهارم بارها از آسیب های پیاده راه فرهنگی هشدار دادم اما توجهی نشد

در دوران عضویت در شورای اسلامی دوره چهارم رشت به اندازه وسع و توان فکری و رسانه ای به آسیب های کارکردی شورای چهارم و حمایت های بلا وجه گروهی از اعضای شورا از شهردار معزول قبلی ، به کرات هشدار داده بودم اما توجهی نشد.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای شهر رشت در یادداشتی نوشت:
این روزها ، حال شهر رشت خوب نیست . در خبرها آمده بود مدیرکل سابق ورزش و جوانان دستگیر شده است . شهردار اسبق رشت نیز به علت تخلفات مالی فراوان در دوره تصدی شهرداری رشت دربازداشت بسر می برد. شهرداری رشت ماه هاست که شهردار ندارد و سرنوشت شهر به میدانی برای تسویه حساب های سیاسی و محلی بدل شده است . حضرت آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با فرماندهان انتظامی رشت پیاده راه فرهنگی رشت را محلی برای تجمع هنجارشکنان ، دانسته است .
اینجانب در دوران عضویت در شورای اسلامی دوره چهارم رشت به اندازه وسع و توان فکری و رسانه ای به آسیب های کارکردی شورای چهارم و حمایت های بلا وجه گروهی از اعضای شورا از شهردار معزول قبلی ، به کرات هشدار داده بودم اما توجهی نشد و اکنون که صدای اعتراض نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان را شنیدم ،امشب از بارگاه ملکوت ثامن الجج حضرت علی ابن موسی الرضا ، با ایشان هم آوا می شوم و دغدغه های ایشان را ارج می نهم و یادداشتی که سال گذشته از بارگاه ملکوتی علی علیه السلام در نجف اشرف خطاب به نماینده وقت ولی فقیه نگاشته ام مجددا منتشر می کنم و امیدوارم که مفید و موثر واقع گردد.

هم اینک در بارگاه ملکوتی مجسمه عدالت و انسان کامل حضرت علی علیه السلام حضور دارم و نایب الزیاره و دعاگویتان هستم. پنجره دلم را به روی صحن وجود آسمانی امام می گشایم و خویش را اسیر کمند شوق آفرین عشقش می کنم. ای هم زبانِ در بهترین دقایق حیات، با تو سخن آغاز می کنم که پیاله حیاتم را، ساقی بزم شورانگیز خیال تو لبریز ساخته، و خاکستر وجودم را آتش عشق تو بر باد داده است. علی جان، نسیم مهرورزی با تو، در آسمان قلبمان وزشی آرام از سر می گیرد و عطر دل انگیز کوچه باغ های آرام اندیشه مطهّرت را به ما هدیه می کند…
حضرت آیت الله : خطبه های نماز جمعه امروزتان را به جان و دل شنیدم و آن جا که فرمودید :” وضعیت خیابان‌های شهر مایه سرافکندگی مسئولان است”. امیدوارم اعضای شورای رشت – که من نیز یکی از آنان هستم – که در این شرمندگی شریک مستقیم هستند پیام پدرانه شما را شنیده باشند و بتوانند بدور از حب و بغض های فردی و سیاسی ، در این ایام باقیمانده عمر شورا، در جهت حمایت از منافع شهروندان ، قدمی بردارند.
حضرت آیت الله : من همواره از محبت پدرانه شما بهره مند بوده ام و اجازه می خواهم از این مکان مقدس و از آن چه که بر سر شهر و شهرداری می گذرد ، چیزی نگویم . شما یکی از مفسرین بنام نهج البلاغه هستید و مکتوبات و خطبه های شما در این خصوص فراوان است . بارها فرموده اید که امام علی (ع) در ارتباط با وجود حاکمان و مسئولان عادل و با تقوا در جامعه و نظارت بر رفتار شخصی و اجتماعی آنان توجه زیادی داشت . تاکید فراوان داشته اید اگر مسئولان افرادی عادل و عدالتخواه باشند و ابتداً این موضوع را در زندگی شخصی خود و بستگان شان اعمال نمایند، اعتماد مردم به آنها جلب شده و به عنوان الگویی مفید مورد پیروی و احترام مردم در جامعه خواهند بود.
حضرت آیت الله : نام مقدس مولای متقیان آن چنان با عدالت در آمیخته كه علی، عدالت را تداعی می كند و عدالت علی را، و عدالت همواره آمیزه زندگی علی(ع) بود و در فرجام نیز در راه اجرای عدالت و گسترش قسط، شهد شهادت نوشید و تا آن جا كه گفته اند: «و قتل فی محرابه لشده عدله، در محراب عبادتش به خاطر عدالت شدیدش كشته شد» از نظر امام، معیار تشخیص عدالت افراد، مطابقت درون با بیرون و عمل با گفتار می باشد و …
حضرت آیت الله : می دانم که از مجاری مختلف در جریان وضعیت شهر و شهرداری قرار دارید و آن چه که امروز در نمازجمعه هشدار دادید تنها یکی از دهها و صدها مشکلی است که در شورا و شهرداری وجود دارد ؛ به عبارت دیگر ، ما با یک وضعیت فاجعه باری روبرو هستیم که بعضی از همکاران شورایی ما به دلایلی که انشاالله حضورا توضیح خواهم داد، اعتبار و حیثیت نهاد مردمی شورا را دربست در اختیار شهردار قرارداده اند که حتی به اخلاق هم پابند نیست . شهرداری که به هر منتقدی برچسب می زند و به نماینده مجلس اهانتی می کند شنیدنی! و با واسطه و صرفا از طریق یکی از بیانیه نویسان استیجاری بیش از ۳۳ اتهام ، نثار استاندار محترم گیلان می کند و ما که عضو شوراییم به عنوان باج بگیر و ضد توسعه و منافق و ریاکار معرفی می شویم .
حضرت آیت لله : به نجف و کریلا سوگند می خورم که مخالفت من با شهردار نه به تمنای سودو منفعتی است که اگر چنین بود می توانستم بیش از دیگران بهره مند شوم . برای این که زبانم را ببندند از طریق رسانه های اسیتجاری ، راه اتهام زنی را پیش گرفتند و آخرینش این بود که من بدون مجوز یک هیئت عزاداری امام حسین را، راه انداخته و باعث کندی تردد خودروها در شهر شدم!؟ . تردیدی ندارم که اگر ریگی در کفش داشتم مرا در این شهر بی ابرو می کردند .
حضرت آیت الله : وقتی پروژه پیاده راه فرهنگی با انحراف مالی بیش از ۳۰۰ درصدی و برخلاف طرح اولیه و با شتاب غیر منطقی و بدون این که برای ترافیک شهر فکری بشود، اجرایی می شود و کل شهر از نظر ترافیک قفل می شود و بازار و اصناف در معرض ورشکستگی قرار می گیرند ، هتل و مسافرخانه ها بی مسافر می شوند ، گردشگر به شهر نمی آید . وقتی که پروژه بی آرتی بدون رعایت الزامات فنی و تخصصی اجرایی می شود و درختان بی زبان برای یک پروژه بی حاصل قلع قمع می شوند . وقتی به اعتراض شهروندان رسیدگی نمی شود . وقتی که پروژه مطالعاتی چند میلیاردی به یک شرکت فاقد تخصص و صرفا بر اساس رابطه به دوستان شهردار واگذار می شود . وقتی که کیوسک های بانک شهر در یک مسیر غیرقانونی و بدون نظر شورا در شهر نصب می شود تا وام آقای شهردار از بانک شهر استمهال گردد . وقتی برای ۳۰۰۰ نفر پرسنل شهرداری قریب به ۴۰۰۰ حکم جابجایی صادر می شود . وقتی که هیچ مدیر و کارمندی در شهرداری امنیت شغلی ندارد . وقتی از بودجه شهرداری هزینه تبلیغات رسانه ای شهردار سازماندهی می شود . وقتی پروژه های متعدد به دوستان و اشنایان و عناصر همسو واگذار می شود … وقتی می شود بعضی از همکاران را با نصب یک مدیر و یا واگذاری یک پروژه به دوستان منتسب و تهاتر و … همراه کرد . وقتی شهردار با موقعیت اداری شهرداری کار سیاسی می کند و برای انتخابات شورا لیست تهیه می کند . وقتی صدای هیچ منتقدی شنیده نمی شود وقتی دوستان موافق و همسوی شورایی شهردار با افتخار می گویند که شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است و …؟! وقتی شهرداری بیش از ۱۰۰۰ میلیاردتومان بدهکاری ببارآورده است و بودجه ۹۲۰ میلیاردی مصوب می شود و … آیا انتظاری جز آن چه که در نماز جمعه فرمودید ، قرار است در شهر اتفاق بیفتد ؟
حضرت آیت الله : به کربلا و نجف قسم وضع شهردرای فجیع تر از آن است که بشود در این مختصر تشریح کرد و یا در خصوص آن سکوت کرد . من در برابر سوگندی که خورده ام و تعهدی که به مردم دارم و برای دفاع از انقلاب و نظام و اسلام تا آخرین ثانیه های مسئولیتم در شورا ، از افشاگری علیه مفاسد و انحرافات و ولنگاری های موجود در عملکرد شورا و شهرداری دست بر نمی دارم … در این راه، هر چه هم تنها تر بشوم، به درستی را هم بیش از پیش مطمئن تر می شوم و با قدرت هم این مسیر را ادامه خواهم داد .
حضرت آیت الله شما مهم ترین پشتوانه معنوی استان گیلان هستید و به عنوان نماینده ولی فقیه از محضر حضرت عالی انتظار دارم که به دستگاه های نظارتی بفرمایید که به تخلفات روشن موجود رسیدگی کنند . من در این مدت بسیار گفته و نوشته ام و گاه به افراد نام آوری رجوع کرده ام که هراس خود را در زرورق تردید می پیچند و با تماشای آن، هم مرا از خودشان نا امید می کنند و هم خود را از مسئولیتی که دارند می رهانند . اینان برای این که شانه های خود را از زیر بارِ مسئول بودن برهانند، بر اصل موضوع خاک می افشانند و درستی اش را انکار…
در این سرزمین مقدس ، شما را دعا می کنم و از خدای بزرگ می خواهم که به جناب عالی سلامتی و طول عمر با عزت عنایت فرماید .امشب هم درکنار بارگاه علی بن موسی الرضا(ع)تصمیم گرفتم یکبار دیگر عملکرد ثابت قدمان شورای چهارم و شهردار مغزول را واکاوبی وقولی که به مردم شریف رشت داده بودم عمل نمایم.
محمود باقری خطیبانی
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار