کد خبر : 40059
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398- 06: 11

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بخشنامه جدید گمرکات کشور در مورد محموله‌های صادراتی لغو شد

بخشنامه جدید گمرکات کشور در مورد محموله‌های صادراتی لغو شد

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری‌های خود جهت لغو بخشنامه جدید گمرکات کشور خبر داد و گفت: از این پس مطابق گذشته ارزیابی و اظهار محموله‌های صادراتی کشاورزی و غذایی در گمرکات مرزی انجام می‌شود.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی، با بیان اینکه طبق بخشنامه جدید گمرکات کشور وظیفه ارزیابی و اظهار محموله‌های صادراتی کشاورزی و غذایی به گمرکات استانی سپرده شده بود اظهار داشت: با پیگیری‌های بنده این بخشنامه لغو شد و مجدداً وظیفه ارزیابی و اظهار محموله‌های صادراتی به گمرکات مرزی سپرده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشکلات تجار، بازرگانان و صادرکنندگان مرزی کشور به جهت بخشنامه ابلاغی وزارت صمت به گمرکات کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به گلایه‌های فراوان صادرکنندگان، بنده برای حل مشکلات آنان رایزنی‌های زیادی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان وزیر انجام دادم.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه گفت‌وگوهای وی با قائم مقام وزیر صمت و رئیس کل گمرکات کشور نتیجه‌بخش بوده است تصریح کرد: بخشنامه‌‌ای را که وزارت صمت به گمرکات کشور در مورد محموله‌‌های صادراتی زده بود معلق شده و تا چند روز آینده روال انجام ارزیابی این کالاها به روند گذشته برمی‌گردد.

داداشی با تأکید بر اینکه بر اساس بخشنامه جدید وزارت صمت که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت به گمرکات کشور ابلاغ شده گمرکات مرزی تنها معبر گذر و صادرات محموله‌ها محسوب می‌شدند ابراز داشت: این بخشنامه موجبات ضرر و زیان و خسران بسیاری از تجار، بازرگانان و صادرکنندگان کشورمان را فراهم کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تجار و انبارداران محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی آستارا مجبور بودند کالاهای صادراتی مجوزدار را برای ارزیابی به گمرک بندرانزلی منتقل کنند گفت: جمعی از بازرگانان آستارایی، رفع انحصار ارزیابی کالا از گمرکات استانی و فراهم شدن امکان آن در گمرکات مرزی از جمله گمرک آستارا را خواستار بودند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گلایه بسیاری از صادرکنندگان تولیدات کشاورزی و غذایی، نسبت به این محدودیت و هزینه‌های ناشی از آن را متذکر شد و اظهار داشت: بنده برای لغو بخشنامه وزارت صمت با رئیس کل گمرک کشور و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت‌وگوهای بسیار مفصلی داشتم.

داداشی از معلق شدن بخشنامه ابلاغی وزارت صمت به گمرکات کشور و ابلاغ بخشنامه‌ای جدید توسط این دستگاه تا چند روز آینده خبر داد و افزود: از این پس صادرکنندگان برای ارزیابی و اظهار کالاها مجبور به انتقال آن‌ها به گمرکات استانی نیستند و این خدمات در گمرکات مرزی کشور از جمله گمرک بندر مرزی آستارا ارائه می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران محسوب می‌شود و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار