کد خبر : 77848
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401- 33: 10

به همت شهرداری منطقه ۲ رشت؛

بداهه نویسی آیات قرآن کریم توسط خوش‌نویسان گیلانی در جوار مزار دکتر حشمت+ تصاویر

بداهه نویسی آیات قرآن کریم توسط خوش‌نویسان گیلانی در جوار مزار دکتر حشمت+ تصاویر

بداهه نویسی آیات قرآن کریم به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، مراسم بداهه نویسی آیات قرآن کریم یکشنبه، ۲۸ فروردین همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و به همت شهرداری منطقه دو رشت و مشارکت انجمن خوش نویسان استان گیلان در جوار مزار دکتر حشمت رشت برگزار شد.
هادی رمضانی در این مراسم با اشاره به اینکه هنر و خوش نویسی از شاخصه های ایران اسلامی است گفت: خوشنویسی بهترین روش برای گسترش فرهنگ زبان هنر است.

رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت با بیان اینکه فرهنگ خوشنویسی باید در جامعه ترویج یابد افزود: مسئولان آموزش و پرورش آموزش خوشنویسی به دانش آموزان را در دوران مدرسه جدی بگیرند.

وی همچنین برگزاری چنین اقدامات فرهنگی نظیر بداهه نویسی آیات کلام الله مجید در ماه مبارک رمضان را منجر به گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه دانست.

«یوسف یزدانی» نیز در این مراسم بیان کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و با مشارکت انجمن خوش نویسان گیلان مراسم بداهه نویسی آیات کلام الله مجید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در مزار دکتر حشمت برگزار شد.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت هنر را بهترین زبان برای ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی و دینی عنوان کرد و افزود: فرهنگ ایرانی و اسلامی می تواند با زبان هنر برای نسل های مختلف تبیین شود.

گفتنی است، در این مراسم که «محمدحسین واثق کارگرنیا» رییس شورا، «مهدی نوری هریس» رییس کمیسیون عمران شورا و «سید حسین رضویان» رییس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی رشت نیز حضور داشتند از ۹ خوشنویس تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار