کد خبر : 80117
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401- 14: 20

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

بدعت‌هاآموزه‌های دینی رامنحرف می‌کند/توهین به روحانیت نقشه دشمنان

بدعت‌هاآموزه‌های دینی رامنحرف می‌کند/توهین به روحانیت نقشه دشمنان

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) توهین به روحانیت را از توطئه های دشمنان برشمرد و گفت: بدعت‌ها آموزه‌های دینی را منحرف می‌کند.

به گزارش گیلانستان،  آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از آثار ادبی و هنری روحانیت در دوران دفاع مقدس در پژوهشکده گیلان شناسی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس احیاگر مکتب عاشورا بود و انقلاب اسلامی برخاسته از تفکر عاشورایی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عدم تثبیت، عدم مشروعیت و عدم کارآمدی از جمله بهانه‌های دشمن برای حمله به نظام اسلامی دانست و افزود: در همه بخش‌ها باید تحول ایجاد کرد و برای رشد و تعالی تمدن اسلامی باید از توحید تا گفتمان انقلاب که بخش عمده آن در بیانیه گام دوم آمده پیروی کنیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی اقشار مختلف جامعه در موفقیت و پیروزی انقلاب بیان کرد: دانشجویان، کشاورزان، بازرگانان و تجار در عرصه دفاع مقدس نیز حضور تأثیرگذاری داشتند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه وظیفه اصلی روحانیت تبیین درست دین و پاسخ به پرسش‌ها است، با اشاره به اینکه تعارضی بین عقل و دانش و دین وجود ندارد تصریح کرد: عقل، انسان را به سوی دین سوق می‌دهد و راه نجات او است و مهم است که جامعه به سمت خردگرایی، علم و معرفت حرکت کند.

وی افزود: عالمان دینی با عمل به وظایف خود از زمان اهل بیت تا کنون در رشته‌های مختلف اعم از ادبی و علوم پایه و توحید به درجات بالایی رسیدند و از میان عالمان دین امام خمینی (ره) نیز از مکتبی پیروی کرده که قانون زندگی را می‌توان در آن یافت.

آیت الله رمضانی حفظ جایگاه و شأن مردم و خدمتگزاری به آنها را یکی از ارکان انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از تفکری ناب از دین است که می‌توان در عصر نوین کنونی حکومت دینی برقرار کرد.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس علاوه بر تبیین معارف دین بین رزمندگان، مقابل دشمن نیز ایستاده و می‌جنگیدند افزود: شهدای روحانی در جبهه‌ها کم نگذاشتند و با تمام توان خود کمک می‌کردند و در برخی عملیات‌ها مانند کربلای ۵ روحانی‌های بسیاری حضور داشتند که شهید شدند.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی دین جوانان را کنترل می‌کند تصریح کرد: اگر در شرایط کنونی روحانیون با مطالعه و به روز نباشند مخاطب خود را از دست می‌دهند لذا طلاب باید با مطالعه و آمادگی کامل در مراسم حضور یابند و با فضای سایبری و دغدغه جوانان آشنایی داشته باشند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیون باید جلوی خرافات و بدعت را بگیرند، افزود: اگر مقابل بدعت‌ها نایستیم اصل دین و آموزه‌ها منحرف می‌شود و باید بگویم با وجود اینکه توهین به روحانیت نقشه دشمن است اما روحانیت هرگز از صحنه تبیین دین کنار نمی‌رود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار