کد خبر : 3813
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1395- 19: 0

برجام ۲ و ۳ اجراشدنی نیست/ اگر مصالح مردم به خطر بیفتد همان برجام یک را نیز طرد می‌کنند

برجام ۲ و ۳ اجراشدنی نیست/ اگر مصالح مردم به خطر بیفتد همان برجام یک را نیز طرد می‌کنند

امام جمعه موقت رشت گفت: تنها یک برجام در مسئله هسته‌ای داشتیم و برجام دو و سه در کار نیست و اگر مردم ببینند مصالح آنها در خطر است همان برجام یک را نیز طرد می‌کنند.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تاکنون ۱۳ خطبه به ولایت‌فقیه اختصاص یافت و امروز به مناسبت میلاد فاطمه (س) که روز زن و مادر نامگذاری شده، خطبه نخست را به این مناسبت بزرگ اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) برای تمام زنان عالم می‌تواند الگو باشد، گفت: اگر زندگی فاطمه (س) را مطالعه کرده و مسلمان نباشند اقرار می‌کنند این بانوی بزرگوار می‌تواند برای تمام افراد حتی در قرن ۲۱ الگو باشد.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه زمینه الگوبرداری در عبادت، علم، زهد، ایثار و … فاطمه (س) برای تمام زنان وجود دارد، تصریح کرد: انفاق و ایثار حضرت زهرا (س) زبانزد است.

وی با اشاره به اینکه پرورش فرزندانی مانند امام حسن و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) تنها از حضرت زهرا (س) بر می‌آید، خاطرنشان کرد: ولایتمداری حضرت فاطمه (س) الگو است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه سه نگاه افراط، تفریط و خدایی درباره زن در طول تاریخ در جوامع حاکم بوده است، افزود: زن ویژگی و توانمندی‌هایی دارد و بر این اساس باید ویژگی‌های زن برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: اسلام جایی نگفته که زنان یا مردان از همدیگر برتری دارند بلکه تقوا ملاک برتری محسوب می‌شود و اسلام نسبت به مقام مادر احترام ویژه‌ای قائل بوده و احترام به والدین پس از توحید پروردگار اوجب واجبات است.

خطیب موقت رشت در ادامه به تثبیت روز جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که روز گذشته بود، تحت‌الشعاع دیگر موضوع‌ها قرار گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه کام انسان باید از شنیدن روز جمهوری اسلامی شیرین شود، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند مردم خاطره خوشی از این روز نداشته باشند.

شفیعی‌زاده اضافه کرد: جمهوری اسلامی از ۳۸ سال گذشته برکت‌های بسیاری داشته اما تحت‌الشعاع مسایل معیشتی مردم قرار گرفته است.

وی نخستین برکت روز جمهوری اسلامی را پیشرفت‌های بسیار در عرصه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: دنیا به این امر اذعان دارد.

* نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در دنیا/امنیت ایران محصول روز جمهوری اسلامی است

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه امروز شاهد نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا هستیم، متذکر شد: نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی به برکت این روز است.

وی با بیان اینکه اکنون در دنیا تاثیرگذار و دستوردهنده هستیم، گفت: هیچ معادله‌ای در منطقه بدون اراده جمهوری اسلامی امکانپذیر نیست.

شفیعی‌زاده امنیت ایران را به برکت روز جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز امنیتی که در کشور وجود دارد محصول جمهوری اسلامی است.

وی خواسته مردم ایران را پیشرفت در عرصه دفاعی عنوان کرد و یادآور شد: اگر سلاح نداشته باشیم ضعیف‌ترین کشورها به ما چشم طمع پیدا می‌کنند بنابراین باید توانمندی نظامی داشته باشیم.

* برجام ۲ و ۳ اجرا شدنی نیست/ اگر مصالح مردم به خطر بیفتد همان برجام یک را طرد می‌کنند

خطیب موقت رشت درباره برجام اظهار کرد: تنها یک برجام در مسئله هسته‌ای داشتیم و برجام ۲ و ۳ در کار نیست و اگر مردم ببینند مصالح آنها در خطر است همان برجام یک را طرد می‌کنند.

وی درباره رهنمود مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان، تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری باید منشور مداحان و مداحی باشد.

شفیعی‌زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری هدف مداحی را معرفت‌افزایی فرمودند و بهترین استفاده را از این فرصت بردیم و در این زمینه مرزهای شرعی باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه مداحی که موجب اختلاف‌افکنی شود نباید مطرح شود، خاطرنشان کرد: مراقبت مداحان از خود در راستای معرفت‌افزایی مهم است.

خطیب موقت رشت به حضور مردم در نماز این شهر در روز طبیعت اشاره کرد و متذکر شد: امروز ۱۳ نوروز و روز طبیعت است اما مردم در میعادگاه‌ نماز جمعه حضور پیدا کردند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار