کد خبر : 63341
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

فرماندار صومعه‌سرا:

برخورد جدی با سودجویان و اختلال‌گران بازار مرغ شود/ توزیع ۹ تن مرغ تعاونی پشتیبان استان در صومعه‌سرا

برخورد جدی با سودجویان و اختلال‌گران بازار مرغ شود/ توزیع ۹ تن مرغ تعاونی پشتیبان استان در صومعه‌سرا

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا با دستور به جهاد کشاورزی در خصوص کنترل بازار مرغ در شهرستان صومعه‌سرا گفت: مردم از نبود مرغ در صومعه‌سرا گلایه داشته و باید این امر بررسی و جهاد کشاورزی، تعاونی مرغداران و تعزیرات حکومتی عامل این اختلالات را شناسایی و گزارشات آن‌ به دستگاه حاکمیتی برای جریمه سودجویان ارسال شود.

به گزارش گیلانستان، در آستانه ایام نوروز و روزهای پایانی سال و با توجه به گزارشات ارسال‌شده مبنی بر اختلال در توزیع مرغ این شهرستان، جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد.

 برخورد جدی با اختلال‌گران بازار مرغ

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان صومعه‌سرا در این جلسه با انتقاد از اختلال ایجادشده در روند توزیع مرغ در این شهرستان اظهار کرد: تولید و توزیع مرغ با در هر شهرستان با محوریت جهاد کشاورزی، تعاونی مرغداران، شبکه دامپزشکی، اداره صمت و کشتارگاه‌های شهرستان بوده و این نهاد‌ها باید نیاز مصرفی شهرستان را تأمین کنند.

سید جلال سید محمدی با دستور به جهاد کشاورزی در خصوص کنترل بازار مرغ در شهرستان صومعه‌سرا گفت: این نابسامانی و عدم تعادل در بازار مرغ برخلاف مصوبه ستاد تنظیم بازار است، لذا جهاد کشاورزی با هماهنگی متولیان امور مربوطه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدابیر لازم و راهبردی را برای کنترل این اوضاع اتخاذ کنند.

وی با اذعان به اینکه باید با سودجویان و اختلال‌گران بازار در تمامی عرصه‌ها برخورد جدی شود، تصریح کرد: مرغ کشتار شب برای مصرف مردم هرروز وارد بازار می‌شود ولی به دلایل نامعلوم مردم از نبود مرغ گلایه داشته و باید این امر بررسی و جهاد کشاورزی، تعاونی مرغداران و تعزیرات حکومتی عامل این اختلالات را شناسایی و گزارشات آن‌ به دستگاه حاکمیتی برای جریمه سودجویان ارسال شود.

فرماندار صومعه‌سرا با اذعان به این‌که جلسات که در طول سال برای مدیریت و کنترل بازار انجام می‌شود باید به ثبات بازار و تأمین کالاهای اساسی مردم کمک کند، بیان کرد: در چند ماه گذشته مشکلات مرغداران بررسی و تعاونی مرغداران اعلام کرد برای روزهای پایان سال مشکلی جهت تأمین مرغ وجود ندارد اما پایش‌ها و بررسی‌ها نشان از خلأ مدیریت متولیان امور دام و طیور دارد.

خرید مرغ لازم انجام شده است

رئیس اداره امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه اختلال توزیع مرغ در این شهرستان به‌زودی برطرف می‌شود، اظهار کرد: در ماه گذشته ۱۰۵ واحد از مرغداری‌های شهرستان با توان جوجه ریزی دو میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه باقدرت در حال فعالیت بوده و تا روزهای آتی با محوریت تعاونی مرغداران و نهاد توزیع‌کننده اداره صمت شهرستان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

اکبری‌پور با اذعان به اینکه وزارت جهاد  کشاورزی مسؤول تولید و  توزیع  گوشت مرغ در سراسر کشور است، تصریح کرد: خرید مرغ با محوریت شرکت پشتیبانی که تعاونی مرغداران و شرکت‌های زنجیره‌ای است، تأمین‌شده و توسط معاونت امور دام و طیور منطبق با قوانین برای سهمیه شهرستان به اداره صمت  تحویل داده می‌شود تا در مسیر توزیع و تأمین نیاز مصرف‌کننده قرارگیرد.

وی با تأکید بر نظارت جدی توزیع نهاده توسط جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: برای مرغداری‌های مختلف سهمیه نهاده در این سامانه مشخص‌شده و جهاد کشاورزی با رصد و پایش نهاده‌های طیور که توسط مرغدار خریداری می‌شود بررسی می‌کند که هر مرغدار به چه میزان خریداری کرده و چه زمانی باید به دست مرغداران برای تنظیم زمان توزیع برسد تا انضباط در بازار حاکم شود.

رئیس اداره امور دام و طیور جهاد کشاورزی شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص کاهش التهاب بازار مرغ در این شهرستان افزود: در این راستا با برنامه‌ریزی فرمانداری و تعاونی مرغداران در زمان اشباع بازار باقیمت مصوب و قوانین امور پشتیبانی دام استان ذخیره‌شده تا در مواقع کاهش توزیع برای تعادل به بازار تزریق گردد.

توزیع ۹ تن مرغ تعاونی پشتیبان در شهرستان صومعه‌سرا

رئیس اداره صمت شهرستان صومعه‌سرا در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه نظارت بر اقلام عرضه‌شده دامی در سطح بازار بر عهده سازمان صمت است، اظهار کرد: با تدابیر، برنامه‌ریزی و نظارت صورت گرفته توسط اداره صمت، اتاق اصناف و بسیج اتاق اصناف با هفت کشتارگاه هماهنگی‌های لازم انجام‌شده که روزانه توزیع مستمر در زمان‌های مشخص‌شده با کنترل و پایش نهاد نظارتی توزیع در سطح خرده‌فروشی‌های شهرستان صورت گیرد.

محمد نیک صفت با بیان اینکه تیم نظارتی مستمراً نظارت را در بازار تشدید می‌کند، گفت:  همه عوامل فروش باید مرغ را آماده دست مشتریان برساند تا از سودجویی دلالان و متخلفین جلوگیری به‌عمل‌آمده و عملکرد اداره صمت به‌گونه‌ای باشد که زمینه کاهش مرغ در بازار فراهم نشده و مصرف‌کننده دچار سردرگمی نشود.

وی با اشاره به مصرف روزانه ۱۲ تن  مرغ در شهرستان صومعه‌سرا افزود: با توجه به تخصیص ۹ تنی شرکت‌های زنجیره‌ای و پشتیبانی دام استان؛ برای پوشش کسری مرغ نیز با محوریت فرمانداری شهرستان ۲ تن دیگر نیز به میزان توزیع مرغ در سطح واحدهای صنفی فروش تزریق شد تا مدیریت این عرضه به تعادل نصبی برسد.

رئیس اداره صمت شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به دستور فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در راستای تعادل در عرضه مرغ مصرفی شهرستان بیان کرد: با هرگونه خودسری در بازار، اختفا، احتکار و امتناع از فروش و گران‌فروشی به‌صورت ضربتی برخورد می‌شود و قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز به نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ است که در صورت گران‌فروشی با شماره ۱۲۴ سازمان تعزیرات جهت پیگیری تماس گرفته شود.

مصرف روزانه مرغ در شهرستان صومعه روزانه ۱۲ تن بوده که با تخصیص ۹ تنی مرغ از شرکت‌های زنجیره‌ای و پشتیبان دام و توزیع دو تنی مرغ در سطح واحدهای صنفی، مسؤولان امیدوارند که بازار توزیع مرغ  به تعادل نسبی برسد ولی بااین‌حال باید بازرسی‌های مداوم‌تر از واحد‌های توزیع مرغ انجام‌شده و با سودجویان برخورد جدی شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار