کد خبر : 88465
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401- 09: 18

هشدار شرکت توزیع برق گیلان:

برخی از قطعی های برق در گیلان ناشی از سرقت سیم و کابل است 

برخی از قطعی های برق در گیلان ناشی از سرقت سیم و کابل است 

.

به گزارش گیلانستان، فرسودگی شبکه سیمی برق و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر به یکی از چالش‌های اساسی گیلان تبدیل شده است از سوی دیگر شرایط جوی خاص استان و مواجهه با بحران‌های طبیعی سهمگین نظیر بارش‌ سنگین برف، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی در این خطه ایجاب می‌کند که شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف مورد نوسازی و مقاوم‌سازی قرار گیرد اما امروز افزایش ۳۰ درصدی سرقت سیم و کابل در استان مشکل را دو چندان کرده است.

اگرچه به گفته مدیران برق استان هنوز آمار دقیقی از اینکه چه میزان از قطع برق استان مربوط به سرقت کابل است در دست نیست اماشرکت توزیع برق گیلان ضمن تاکید بر ادامه مانور پیشگیری از سرقت، باهشدار در خصوص افزایش سرقت سیم و کابل از مردم خواست نسبت به قطعی برق هوشیار باشند و هرگونه خاموشی یا اتفاقات در حوزه شبکه برق را از طرق مختلف از جمله شماره تلفن ۱۲۱ و اپلیکیشن برق من به این شرکت و شماره تماس ۱۱۰ متعلق به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع خاموشی اقدام شود.

 

سرقت خدمات رسانی را با مشکل مواجه کرده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان هشدار داد: سرقت سیم و کابل برق یکی از مشکلات عدیده این شرکت است و صنعت برق استان را در خدمت رسانی مطلوب به مشترکین با مشکل مواجه کرده است.

محمد تقی مهدی زاده از مردم درخواست کرد، برای جلوگیری از سرقت سیم‌ و کابل، شبکه توزیع برق استان را همراهی کنند، چرا که قسمت اعظمی از اعتبار موجود صرف ترمیم و بازسازی شبکه های مسروقه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است اگر این اعتبار حفظ شود قطعاً صرف بهینه‌سازی شبکه و تبدیل شبکه های سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار و سایر اقدامات فنی موثر در خدمت رسانی مطلوب تر به مشترکین خواهد شد.

وی اظهار کرد: سارقین شبکه و تجهیزات برق علاوه بر اینکه مانع خدمات رسانی امن به مردم می شوند، موجبات بروز خسارت های فراوان به شرکت توزیع برق و وسایل برقی مردم را فراهم می آورند.

مهدی زاده ادامه داد:حمایت مردم، کمک به حفظ منابعی است که از طریق خود آنان تامین می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که دستور کار و تامین اعتبار برای ترمیم شبکه برق به سرقت رفته انجام می‌شود مشترکین در آن نقطه یک نصف روز و حتی بیشتر خاموشی خواهند داشت که همه این مسائل زیان‌ها و مشکلات زیادی را تحمیل و آثار منفی بر جای خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از مشترکین درخواست کرد :هرگونه خاموشی یا اتفاقات در حوزه شبکه برق را از طرق مختلف از جمله شماره تلفن ۱۲۱ و اپلیکیشن برق من به اینشرکت و شماره تماس ۱۱۰ متعلق به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع خاموشی اقدام شود.

وی تصریح کرد: سرقت سیم و کابل برق سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و درسامانه اتفاقات شرکت توزیع برق گیلان ثبت شده است.

تاکید کرد : همراهی مردم و مشترکین به ویژه در اطلاع رسانی سریع و به موقع این قبیل حوادث کمک شایانی به پایداری شبکه های توزیع برق و تامین رفاه جامعه می شود.

 

 

مانور پیشگیری از سرقت ادامه دارد

 

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تاکید کرد : مانور پیشگیری از سرقت که با همکاری نیروی انتظامی برگزار شده است همچنان ادامه دارد.

تقی زاده ادامه داد:سرقت تجهیزات شبکه های توزیع برق به یکی از مشکلات اساسی این صنعت مبدل شده است؛ این واقعه و ناهنجاری اجتماعی شوم، نه تنها به این صنعت زیر بنایی مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین و تولیدات کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده ای وارد می‌سازد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان یادآورشد: هر گونه اقدام برای کاهش و مهار نمودن این جرم و بزه اجتماعی بیش از همه به نفع کل آحاد جامعه خواهد بود.

وی اضافه کرد: برابر نشست های برگزارشده با نیروی انتظامی در خصوص کاهش سرقت اقدامات موثری توسط شرکت توزیع برق صورت پذیرفته است که از جمله آنها می توان به تبدیل کابل های مسی به کابل های خود نگهدار در مناطق جرم خیز، ایجاد گشت های تلفیقی مشترک ثابت، مستمر و تعطیل ناپذیر، جوشکاری صحیح تجهیزات منصوبه در سکوهای ترانس ها، صدورکارت شناسایی متحدالشکل برای کلیه نیروهای عملیاتی و صدور برگ مأموریت برای اکیپ های اجرایی به هنگام اعزام به محل مأموریت اشاره کرد.

امروز ۱۳ هزار کیلومتر از مجموع حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف گیلان شبکه سیمی است که باید با سرعت و برنامه دقیق‌تری نسبت به تبدیل کل شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار اقدام شود که در این رابطه امسال بیش از یک هزار کیلومتر کابل خود نگهدار احداث شده است.

کابل های خودنگهدار که در جهت انتقال و توزیع نیرو در خطوط هوایی مورد استفاده قرار می گیرند، در واقع دسته ای از کابل های قدرت، دارای روکش هستند که در روی دکل ‌ها و پایه های توزیع برق، توسط یک نگهدارنده نصب و نگه داشته می شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی صالحی جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

با سلام وخسته نباشید ما مردم نیز از سرقت سیم برق در روستاهای بخش چوکام خسته شده ایم خواهشمند است در صورت امکان اقدامی بفر مایید

رفتن به نوار ابزار