کد خبر : 26936
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۳۹

برخی مراکز درمانی خصوصی با تامین اجتماعی گیلان لغو قرارداد کردند

برخی مراکز درمانی خصوصی با تامین اجتماعی گیلان لغو قرارداد کردند

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: برخی مراکز درمانی خصوصی با تامین اجتماعی گیلان لغو قرارداد کردند.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین شهدی‌نژاد در نشست خبری در رشت به‌مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: اصحاب رسانه دارای حرفه‌ای سخت اما تاثیرگذار در جامعه هستند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان تعداد مراکز درمانی این سازمان در استان را 13 مرکز دانست و ابراز داشت: تمامی خدمات مراکز درمانی ما در استان گیلان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

شهدی‌نژاد با بیان اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته یک میلیون و 800 هزار نفر بوده است عنوان داشت: 500 هزار نفر از این افراد به کلینیک تخصصی رشت مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در حال حاضر در حوزه درمان غیرمستقیم با 2 هزار و 100 موسسه درمانی طرف قرارداد است گفت: در سال گذشت حدود 18 هزار نفر در مراکز درمانی این سازمان بستری و حدود 9 هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

شهدی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح استقرار نسخ الکترونیک در مراکز طرف قرارداد با این سازمان افزود: تاکنون بیش از 250 نفر از طرف‌های قرارداد با تامین اجتماعی در این طرح شرکت کرده و بیش از 3 هزار نسخه الکترونیک در گیلان صادر شده است‌.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود شرایط هتلینگ بیمارستان رسول‌اکرم(ص) عنوان داشت: تاکنون 5 بخش این بیمارستان با هزینه 5 میلیارد تومان بهسازی شده و می‌توان گفت بهترین بیمارستان استان گیلان است.

مدیر درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه پیشرفته‌ترین دستگاه MRI گیلان در حال حاضر در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) فعال شده است عنوان داشت: بهره‌مندی از این دستگاه 100 میلبارد ریال هرینه داشته است.

وی بیمارستان رسول‌اکرم(ص) را بهترین بیمارستان در حوزه انجام عمل “لاپاراسکوپی” خواند و گفت: عمل تعویض مفصل در حال حاضر 30 میلیون تومان هزینه دارد و با اینکه در زمینه تامین پروتزها مقداری مشکل وجود دارد اما این عمل را رایگان انجام می‌دهیم.

شهدی‌نژاد با اشاره به آغاز مراحل اجرایی ساخت بیمارستان 64 تخت‌خوابی لنگرود خاطرنشان کرد: این بیمارستان با زیربنایی به مساحت 14 هزار متر مربع و با اعتباری به مبلغ 500 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه درمان غیرمستقیم 400 میلیاردتومان برای درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هزینه شده است افزود: ارائه نسخ الکترونیک سبب افرایش امنیت درمان می‌شود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام اینکه پرداختی‌های این سازمان به مراکز درمانی خصوصی 10 ماه به تعویق افتاده است اظهار داشت: علت اصلی تاخیر در پرداخت معوقات این است که مطالبات ما به موقع وصول نمی‌شود.

شهدی‌نژاد با بیان اینکه تاخیر در پرداخت معوقات مراکز درمانی بخش خصوصی سبب لغو قرارداد آن‌ها با تامین اجتماعی گیلان شده است گفت: بخش خصوصی حق دارد اما توقع داریم تا صبر بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید مشکلات بخش درمان را بر دوش مردم گذاشت تصریح کرد: مراکز درمانی خصوصی باید صبر بیشتری در تحمل مشکلات داشته باشند زیرا لغو قراردادشان با تامین اجتماعی مردم را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار