کد خبر : 24903
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1397- 00: 19

برخی مسئولان در مسئله دفن زباله سراوان به‌دنبال مطرح شدن هستند

برخی مسئولان در مسئله دفن زباله سراوان به‌دنبال مطرح شدن هستند

معاون دادستان مرکز استان گیلان گفت: برخی مسئولان استان گیلان با استفاده از وضعیت محل دفن زباله سراوان به‌دنبال مطرح شدن هستند.

به گزارش گیلانستان، علی‌اصغر حیدرنژاد معاون دادستان مرکز استان گیلان عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت سایت تخلیه زباله سراوان در رشت اظهار داشت: برخی مسئولان با استفاده از وضعیت سراوان به دنبال مطرح شدن هستند و با وجود اینکه خودشان باید پاسخگو باشند، طلبکار می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت سایت تخلیه زباله سراوان از یک موضوع اجتماعی به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است.

سرهنگ رحیم شعبانی با بیان اینکه قطع ۷۵۰ اصله درخت در راستای ایجاد تصفیه‌خانه سایت تخلیه زباله سراوان نیز ممکن است مجدداً ایجاد بحران کند گفت: طولانی شدن تصمیم‌گیری درباره ساخت تصفیه‌خانه سایت تخلیه زباله سراوان سبب اعتراض مردم منطقه لاکان نیز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سه منطقه برای احداث تصفیه‌خانه سایت تخلیه زباله سراوان در نظر گرفته شده بود افزود: یکی از این نقاط به علت اینکه میزان درخت کمتری در آن قطع می‌شود مورد نظر سازمان منابع طبیعی گیلان است.

محسن یوسف‌پور با اعلام اینکه یکی از مناطق در نظر گرفته شده برای احداث تصفیه‌خانه سایت تخلیه زباله سراوان که مورد نظر شهرداری است به علت پر درخت بودن مناسب نیست گفت: اگر بخواهیم در آن منطقه تصفیه خانه ایجاد کنیم درختان زیاد در معرض خطر قطع شدن قرار می‌گیرد.

شهردار رشت نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در این مدت جلساتی پیرامون بررسی وضعیت سراوان برگزار شده اما ما همچنان در همان نقطه نخست ایستاده ایم.

مسعود نصرتی با بیان اینکه ۴ هزار متر مربع برای ایجاد حوضچه مدیریت شیرابه‌های سراوان لازم است گفت: زمینی که سازمان منابع طبیعی گیلان برای ایجاد تصفیه‌خانه در نظر دارد منطقه‌ای رانشی است که ایجاد تصفیه‌خانه در آن معقول نیست.

وی با اشاره به اینکه عمر زباله‌های دفن شده در سایت تخلیه زباله سراوان بیش از ۳۴ سال است افزود: امروز اگر پیشنهادی برای ساخت دیواره به جهت جلوگیری از رانش بیشتر زباله‌های سراوان داده می‌شود باید به حجم زباله‌های دفن شده نیز توجه کرد.

نصرتی با تاکید بر اینکه عدم تامین مصالح رودخانه‌ای برای اسنفاده در منطقه سراوان سبب بروز‌ بحران‌های اجتماعی مجدد می‌شود گفت: اگر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معدن مناسبی برای تامین مصالح به ما تحویل دهد ما دیگر نیاز به مصالح رودخانه‌ای نداریم.

شهردار رشت با اعلام اینکه عدم تامین مصالح مورد نیاز محل تخلیه زباله سراوان سبب افزایش حشرات و موجودات موذی می‌شود تصریح کرد: سم‌پاشی به میزان مشخصی جوابگوی رفع خطرات وجود حشرات و موجودات موذی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار