کد خبر : 4519
تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱:۴۰

گلایه های حاج محمود کریمی در اولین شب بازگشت/ امر به معروف و نهی از منکر را با جدیت در هیئات دنبال کنیم/ دیگر باید روضه بخوانم

گلایه های حاج محمود کریمی در اولین شب بازگشت/ امر به معروف و نهی از منکر را با جدیت در هیئات دنبال کنیم/ دیگر باید روضه بخوانم

محمود کریمی با جعلی دانستن بسیاری از پیج های منتسب به وی تأکید کرد: یک سری بنده را ممنوع الخواندن اعلام کردند و گفتند حکم قوه قضائیه صادر شده است، اعتقاد دارم این بیماری شایعه پراکنی و نشر اکاذیب جدی است.

به گزارش درگیلان، تعطیلی دوماهه جلسات حاج محمود کریمی باعث شد بسیاری از هیئتی ها و محبین اهل بیت (ع) در سراسر کشور نگران احوال این مداح و ذاکر اهل بیت(ع) باشند. در این بین شایعات متعدد در فضای مجازی بر نگرانی ها می افزود.

توصیه پزشکان برای گذراندن دوره ترمیم پرده گوش مهمترین علتی بود که برای این تعطیلی دوماهه بیان شد.

در این مدت بسیاری از واعظ و ذاکرین اهل بیت(ع) نیز ضمن پیگیری وضعیت بیماری حاج محمود کریمی برای وی آرزوی سلامتی و بازگشت به عرصه نوکری خاندان عصمت و طهارت داشتند.

موعد این بازگشت مقارن شد با شام میلاد امام حسن مجتبی(ع). امام زاده علی اکبر چیذر(ع) امشب میزبان جمع زیادی از هیئتی هایی بود که آمده بودند تا ضمن شرکت در جشن ولادت کریم اهل بیت(ع) ، پس از دوماه با نوای حاج محمود دل را راهی مدینه کنند.

به گزارش عقیق حاج محمود کریمی امشب در هیئت رایة العباس(ع) به بسیاری از شایعات و حرف و حدیث ها نیز  پاسخ داد.

از شایعات خسته شده بودم

وی به اولین نکته ای که اشاره کرد موضوع فضای مجازی بود؛ این مداح اهل بیت گفت: با فضای مجازی زیاد ارتباط خوبی ندارم البته این نیست که ارتباط نداشته باشم. چون می بینم که بسیاری از کاربران آن به دنبال کسب اطلاعات نیستند و بیشتر هدفشان شایعه پراکنی و حاشیه درست کردن برای افراد است.  تا زمانی که بیمار نشده بودم روزانه ۳۰  هزار نفر پیج بنده را می دیدند اما بیمار که شدم این تعداد به ۶۵ هزار نفر رسید.

واقعا از شایعات جور واجوری که در فضای مجازی می دیدم خسته شده بودم.  تا جایی که یکی کامنت می گذاشت قطع نخاع شده ! یا یکی دیگر این طور نوشته بود امروز به ملاقات او در بیمارستان رفتم حال مساعدی ندارد! یکی دیگر هم می گفت مادرم مریض بود در پشت اتاق عمل منتظر مانده بودم او را دیدم که برای رفتن به اتاق عمل آماده می شد!

بیماری شایعه پراکنی  جدی است

حاج محمود کریمی با جعلی دانستن بسیاری از پیج های منتسب به وی تأکید کرد: یک سری هم بنده را ممنوع الخواندن اعلام کردند و گفتند حکم قوه قضائیه صادر شده است. من اعتقاد دارم این بیماری شایعه پراکنی و نشر اکاذیب جدی است و همین طور در حال رشد کردن است . باید به تعبیر مقام معظم رهبری آستین همت را بالا بزنیم و امر به معروف و نهی از منکر را با جدیت در هیئات دنبال کنیم.


دیگر باید روضه بخوانم

این مداح اهل بیت سپس به تشریح بیماری اش پرداخت و گفت: واقعا پرده گوش من پاره شده و دو سال طول کشید که عفونت پرده گوشم به جمجمه ام سرایت کرد و پزشکان هم گفته اند که عفونت جمجمه خطرناک است. فردا نروید و شایعه کنید که تومور مغزی دارم. از آن طرف هم این عفونت داخل مجرای بینی هم وجود دارد؛ وقتی صحبت می کنم صدایم حالت سرماخورده ای دارد.

 وی ادامه  داد: به این نتیجه رسیدم که امام حسین (ع)  صدای شاد را از من گرفته اند و من دیگر باید روضه بخوانم. دیگر سرود آن چنانی نمی توانم بخوانم . در این دو ماه بسیاری از دوستان هم به من لطف داشتند و نگران بنده بودند. اما می خواهم بگویم در این دو ماهه یعنی از نیمه رجب تا نیمه رمضان که مداحی نکردم فکر کردم دیدم که بعد از این 16 ، 17 سالی  که حدود 1300 ساعت نفس زده ام واقعا اگر  از یک نفر از همین جمع بخواهیم بلند شود و پنج دقیقه درباره ولایت امیرالمومنین(ع) ، امامت و مهدویت حرف بزند شاید نتواند. چرا؟ به این خاطر که موقع سخنرانی بی توجهند . اگر منبر روی شما تاثیر نگذارد که خواندن من بی فایده است. ایراد از من هم بوده است.

حاج محمود کریمی با گلایه از عده ای که وقتی بیمار شد تلفن ها را کمتر کردند٬ اظهار داشت: روزی که می خواندم بسیاری به داود فرزندم زنگ می زدند و ستایش می کردند اما وقتی بیمار شدم این زنگ ها کاهش پیدا کرد تا جائی که به داود گفتند اگر به تو احترام می گذاشتیم چون تو فرزند فلانی بودی.

فردای قیامت با چه رویی می توانیم بگوییم که چه کارهایی کرده ایم

وی در خاتمه افزود: همیشه فکر می کردم مستمع را خوش گریه٬ مودب و خوش نفس بار آورده ام اما امروز می گویم فردای قیامت با چه رویی می توانیم بگوییم که چه کارهایی کرده ایم؛ چه چیزهایی یاد گرفته ایم؛ آیا کافی است؟ بنده اعتقاد دارم خیلی کم کاری کرده ام. بسیاری از مسائل را نباید تحلیل می کردم.

شایان ذکر است مراسم بعدی حاج محمود کریمی در شب های 19 ، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در امام زاده علی اکبر (ع) چیذر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار